Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Polacy radzą sobie jak mogą z nietypową sytuacją, spacerują czy oglądają więcej filmów.

Publikacja: 20.03.2020 16:35

Zbadali kwarantannę po polsku: papier toaletowy, e-praca i Netflix

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Z badania opinii dotyczącego obecnej sytuacji epidemicznej w Polce zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 18+ w terminie 17/18.03.2020 r. wynika, że Polacy starają się spokojnie pochodzić do wyzwań z którymi zetknęli się w takiej skali po raz pierwszy.

CZYTAJ TAKŻE: Oglądając Netflixa trujesz środowisko. I to jak

Do zrobienia zapasów przyznaje się 43 proc. ankietowanych, co dziesiąty mówi, iż wypłacił znaczna sumę z bankomatu. 47 proc. kupiło więcej środków higienicznych jak papier toaletowy – zapas na więcej niż dwa tygodnie. To tłumaczy tak duże wzrosty sprzedaży tej kategorii i fakt, ze papier nadal znika ze sklepów.

49 proc. przyznaje, że ma poczucie posiadania więcej wolnego czasu niż wcześniej, przeciwnego zdania jest tylko 18 proc., a pozostali nie widzą zmiany.

Największa grupa, bo aż 55 proc. po prostu ogląda więcej telewizji, 52 proc. ankietowanych twierdzi, że w wolnym czasie czyta teraz więcej książek, 31 proc. wybiera się na spacery, a 35 proc. ogląda filmy i seriale na platformach HBO GO czy Netflix. 13 proc. w tym okresie zostało abonentami takich serwisów 14 proc. częściej korzysta z platform e-learningowych.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus zamknął Polaków w domach. Kuszą telewizje i telekomy

15 proc. więcej kupuje online, w tej grupie najwięcej sięga po odzież, ale co trzeci kupuje też w internecie żywność co jest wielką zmianą podejścia do tej formy kupowania i zdaniem analityków e-sklepy spożywcze czeka teraz w Polsce boom.

O pracy w systemie zdanym mówi 29 proc., zaś 22 proc. nie miała takiej możliwości. 31 proc. mówi z kolei iż ich praca nie może być wykonywana na odległość. 12 proc. wzięło na ten czas urlop, dobrowolnie lub zostało na niego wysłane (3 proc.).

– Na tryb pracy zdalnej dosyć szybko i bezboleśnie przeszli ci przedsiębiorcy, w organizacjach których taki rodzaj pracy nie jest niczym nowym. Oczywiście dotyczy to określonych branż, m.in. reklamowej czy mediowej – Alina Lempa, Prezes Zarządu IQS. – W IQS również zdecydowaliśmy się przejść całkowicie na pracę zdalną. Nie zrobilibyśmy tego bez przekonania, że zdołamy zachować ciągłość procesów badawczych. Autorski system narzędzi opracowanych i przetestowanych w IQS, oraz własny panel internetowy Opinie.pl, pozwala nam realizować niemal wszystkie badania, nawet jakościowe, w systemie online – dodaje.

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10