Amazon idzie na zwarcie z Netfliksem i Disney+

Prezes Amazon Studios Jennifer Salke poinformowała, że większość nowych filmów studia będzie od razu pokazywana na platformie streamingowej Prime Video.

Publikacja: 25.02.2019 18:43

Prezes Amazona Jeff Bezos

Prezes Amazona Jeff Bezos

Foto: Bloomberg

Amazon będzie rocznie produkować 30 filmów, a przyspieszenie ich pokazywania w streamingu wynika z rywalizacji z Netflixem oraz platforma Disney+, która ma zacząć działać już w tym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Użytkowników Netflixa przybywa, więc czas podnieść ceny

Teraz dwie trzecie długometrażowych filmów od razu trafi wyłącznie na platformę – ujawniła Jennifer Salke w wywiadzie dla „Hollywood Reporter”. Amazon jest zdecydowany, by rozwinąć serwis Prime Video i pozyskać nowych abonentów.

Dotychczas produkcje Amazon Studios najpierw trafiały do kin, a dopiero po 90 dniach były pokazywane na Prime Video. Teraz platforma Amazona musi mocniej konkurować nie tylko z Netflixem, ale także platforma Apple oraz Disney+.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon pójdzie w streaming gier

Jennifer Salke, która szefową studia jest od września 2018 – zapowiedziała też, że Amazon Studios będzie produkować więcej wysokiej jakości filmów pełnometrażowych i seriali, na które będzie sukcesywnie zwiększany budżet. Studio już kupiło prawa do pokazywania dwóch ambitnych filmów pokazywanych na festiwalu „Sundance – „The Report” z Adamem Driverem oraz „Honey Boy” na podstawie scenariusza Shia LeBeouf.

W czwartym kwartale zeszłego roku przychody Amazona wzrosły rok do roku o 20 proc. do 72,4 mld dolarów. Natomiast zysk operacyjny spółki był na poziomie 3,8 mld, podczas gdy rok wcześniej ta kwota wynosiła 2,1 mld dolarów. Zysk netto koncernu wzrósł do 3 mld dolarów, w analogicznym okresie zeszłego roku była to kwota 1,9 mld dolarów.

Amazon będzie rocznie produkować 30 filmów, a przyspieszenie ich pokazywania w streamingu wynika z rywalizacji z Netflixem oraz platforma Disney+, która ma zacząć działać już w tym roku.

CZYTAJ TAKŻE: Użytkowników Netflixa przybywa, więc czas podnieść ceny

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10