Reklama
Rozwiń

Twórcy z YouTube’a z grubym portfelem

Miesięczne zarobki 20 proc. najlepiej opłacanych youtuberów przewyższają dochody pozostałych 80 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez GetHero i APYnews.

Publikacja: 30.10.2017 21:03

Twórcy z YouTube’a z grubym portfelem

Foto: Bloomberg

Zarobki najbardziej popularnych w sieci twórców filmów mogą robić wrażenie. Choć zdecydowana większość publikujących na YouTubie nie traktuje tego jako pracy, to dla pewnej grupy tzw. youtuberów to już świetnie prosperujący biznes.

Większość z tych, którzy zarabiają w ten sposób, dochód generuje dzięki wyświetlanym reklamom (96 proc. przypadków) – wynika z raportu GetHero i APYnews, które przebadały ponad 100 popularnych youtuberów.

Dla trzech czwartych z nich źródłem zarobków jest jednak współpraca z markami. Mogą sobie na nią pozwolić tylko ci najbardziej rozpoznawalni w sieci, oglądani przez tysiące fanów. Tzw. influencerzy stali się dla firm niezwykle cenni.

– Na przestrzeni ostatnich kilku lat zmieniło się podejście do nas – youtuberów. Już nie jesteśmy postrzegani jedynie jako banner reklamowy, ale jak partner, który może przynieść marce wiele korzyści. I nie mam tu na myśli tylko sprzedaży, ale wizerunek, wiarygodność i bezpośrednie dotarcie do grupy docelowej – tłumaczy nam Remigiusz Wierzgoń, czyli „ReZigiusz”, jeden z najpopularniejszych youtuberów w naszym kraju.

Jak wyjaśnia, zainteresowanych współpracą firm jest coraz więcej. – Dlatego staram się wybierać te, które dadzą nie tylko mi, ale również moim widzom, coś więcej niż sam produkt. Stąd między innymi moja współpraca z marką Acer w ramach promocji laptopa z serii Predator Helios. Jej przedstawiciele nie oczekiwali ode mnie zwykłej recenzji sprzętu – załatwili czołg, którym mogłem się przejechać i nagrać w środku gameplay z „Battlefield 1″. Takie akcje pozwalają przeżyć coś niesamowitego i w interesujący sposób zaprezentować komputer – podkreśla „ReZi”.

47 proc. badanych youtuberów to właśnie tzw. gamerzy. 29 proc. tworzy materiały lifestyle’owe, a 24 proc. – rozrywkowe. To jednak ci od lifestyle’u mogą liczyć na największe wynagrodzenia.

Z rankingu GetHero wynika, że średni dochód takiego twórcy (przy średniej liczbie niemal 360 tys. subskrypcji) to ponad 13 tys. zł miesięcznie. Dla porównania przeciętne zarobki gamerów są dwukrotnie niższe.

Naturalnie przedział dochodów youtuberów jest bardzo szeroki. 20 proc. najlepiej opłacanych zarabia więcej niż pozostałe 80 proc. Tych, którzy mogą liczyć na ponad 50 tys. zł miesięcznie, jest ok. 2 proc. Średnie wynagrodzenie jednorazowe za współpracę z marką wynosi od 1,5 do 29 tys. zł – podaje GetHero.

Zarobki najbardziej popularnych w sieci twórców filmów mogą robić wrażenie. Choć zdecydowana większość publikujących na YouTubie nie traktuje tego jako pracy, to dla pewnej grupy tzw. youtuberów to już świetnie prosperujący biznes.

Większość z tych, którzy zarabiają w ten sposób, dochód generuje dzięki wyświetlanym reklamom (96 proc. przypadków) – wynika z raportu GetHero i APYnews, które przebadały ponad 100 popularnych youtuberów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku