23 firmy telewizyjne w kraju, w tym trzy największe stacje: Polsat, TVN i TVP, po kilkunastu miesiącach rozmów powołały do życia nową organizację.
Powstał związek MOC TV
Chodzi o Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV (od ang. Media Owners Committee). Jak podano, celem związku jest reprezentowanie wspólnych interesów jego członków w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych. Organizacja będzie również zajmowała się wspieraniem, promocją i popularyzacją mediów telewizyjnych.
Od miesięcy pod egidą Krajowej Radiofonii i Telewizji trwają prace nad nowym jednoźródłowym badaniem mediów elektronicznych, w tym internetu. Jak do tej pory go nie wypracowano. Przeszkodą były m.in. formalności.
Teraz nowy związek zapowiada, że „wspólnie z rynkiem oraz regulatorem będą również prowadzone prace związane z wypracowaniem nowego standardu badania mediów”. Pierwszych efektów prac – podano – można spodziewać się w pierwszej połowie 2020 roku.
CZYTAJ TAKŻE: Internetowa telewizja burzy stare biznesowe modele