Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV założyło 23 telewizyjnych firm w kraju. Organizacja będzie ich reprezentować w rozmowach nt. nowego standardu badań mediów.

Publikacja: 18.12.2019 16:15

Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Foto: Bloomberg

23 firmy telewizyjne w kraju, w tym trzy największe stacje: Polsat, TVN i TVP, po kilkunastu miesiącach rozmów powołały do życia nową organizację.

Powstał związek MOC TV

Chodzi o Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV (od ang. Media Owners Committee). Jak podano, celem związku jest reprezentowanie wspólnych interesów jego członków w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych. Organizacja będzie również zajmowała się wspieraniem, promocją i popularyzacją mediów telewizyjnych.

Od miesięcy pod egidą Krajowej Radiofonii i Telewizji trwają prace nad nowym jednoźródłowym badaniem mediów elektronicznych, w tym internetu. Jak do tej pory go nie wypracowano. Przeszkodą były m.in. formalności.

Teraz nowy związek zapowiada, że „wspólnie z rynkiem oraz regulatorem będą również prowadzone prace związane z wypracowaniem nowego standardu badania mediów”. Pierwszych efektów prac – podano – można spodziewać się w pierwszej połowie 2020 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Internetowa telewizja burzy stare biznesowe modele

We wtorek w Warszawie odbyło się zgromadzenie założycielskie MOC TV. Według cytowanego w komunikacie nadawców Przemysława Broniszewskiego z Telewizji Polskiej, proces poprzedzający ten moment był „skomplikowany operacyjnie i logistycznie”. – Ostatnie dwanaście miesięcy to był okres bardzo intensywnej pracy. Od grudnia 2018 roku odbyliśmy z przedstawicielami Nadawców Telewizyjnych co najmniej kilkanaście dużych spotkań, w trakcie których jednocześnie zajmowaliśmy się sprawami formalnymi, związanymi z powołaniem organizacji, jak i kwestią współpracy nad powstaniem nowego „złotego standardu badania mediów”mówi Broniszewski.

Trwam, TVN i Polsat razem

Oprócz TVP, Polsatu i TVN, do ZPOMT MOC TV przystąpiła Telewizja Puls, Fundacja Lux Veritatis (Telewizja Trwam), ITI Neovision (właściciel Platformy Canal+), TV Spektrum, AETN UK, BBC Studios Distribution, Wirtualna Polska Holding, czy Kino Polska TV oraz ATM Grupa.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizja: Zyskują platformy satelitarne i smartfony

Także we wtorek powołano 6-osobową radę nadzorczą Moc TV. Największe trzy telewizje mają w niej po jednym przedstawicielu, a trzy pozostałe osoby mają reprezentować interesy mniejszych firm.

Do rady weszli: Radosław Ziółek (wskazany przez TVN), Przemysław Broniszewski (TVP), Norbert Walkiewicz (Telewizja Polsat), a także Beata Dymacz (Telewizja Puls), Dominik Tzimas (wskazany przez Idea4Broadcasting, nadawcę Studiomed TV) oraz Paweł Kosiacki (zgłoszony przez ATM Grupa, w której udziały ma Zygmunt Solorz, założyciel Polsatu).

23 firmy telewizyjne w kraju, w tym trzy największe stacje: Polsat, TVN i TVP, po kilkunastu miesiącach rozmów powołały do życia nową organizację.

Powstał związek MOC TV

Pozostało 92% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes Ludzie Startupy
Ten materiał zastąpi plastikowe torby? W Szkocji wpadli na zaskakujący pomysł
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja walczy z depresją. Jak poprawić nastrój?
Biznes Ludzie Startupy
Jak zbadać zadowolenie pracowników?
Biznes Ludzie Startupy
Prąd popłynie z latawca. Polska firma rzuca wyzwanie wiatrakom i panelom solarnym
Biznes Ludzie Startupy
Smartfony już rządzą. Co Polacy kupują przez aplikacje mobilne?