Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV założyło 23 telewizyjnych firm w kraju. Organizacja będzie ich reprezentować w rozmowach nt. nowego standardu badań mediów.

Publikacja: 18.12.2019 16:15

Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Foto: Bloomberg

23 firmy telewizyjne w kraju, w tym trzy największe stacje: Polsat, TVN i TVP, po kilkunastu miesiącach rozmów powołały do życia nową organizację.

Powstał związek MOC TV

Chodzi o Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV (od ang. Media Owners Committee). Jak podano, celem związku jest reprezentowanie wspólnych interesów jego członków w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych. Organizacja będzie również zajmowała się wspieraniem, promocją i popularyzacją mediów telewizyjnych.

Od miesięcy pod egidą Krajowej Radiofonii i Telewizji trwają prace nad nowym jednoźródłowym badaniem mediów elektronicznych, w tym internetu. Jak do tej pory go nie wypracowano. Przeszkodą były m.in. formalności.

Teraz nowy związek zapowiada, że „wspólnie z rynkiem oraz regulatorem będą również prowadzone prace związane z wypracowaniem nowego standardu badania mediów”. Pierwszych efektów prac – podano – można spodziewać się w pierwszej połowie 2020 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Internetowa telewizja burzy stare biznesowe modele

We wtorek w Warszawie odbyło się zgromadzenie założycielskie MOC TV. Według cytowanego w komunikacie nadawców Przemysława Broniszewskiego z Telewizji Polskiej, proces poprzedzający ten moment był „skomplikowany operacyjnie i logistycznie”. – Ostatnie dwanaście miesięcy to był okres bardzo intensywnej pracy. Od grudnia 2018 roku odbyliśmy z przedstawicielami Nadawców Telewizyjnych co najmniej kilkanaście dużych spotkań, w trakcie których jednocześnie zajmowaliśmy się sprawami formalnymi, związanymi z powołaniem organizacji, jak i kwestią współpracy nad powstaniem nowego „złotego standardu badania mediów”mówi Broniszewski.

Trwam, TVN i Polsat razem

Oprócz TVP, Polsatu i TVN, do ZPOMT MOC TV przystąpiła Telewizja Puls, Fundacja Lux Veritatis (Telewizja Trwam), ITI Neovision (właściciel Platformy Canal+), TV Spektrum, AETN UK, BBC Studios Distribution, Wirtualna Polska Holding, czy Kino Polska TV oraz ATM Grupa.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizja: Zyskują platformy satelitarne i smartfony

Także we wtorek powołano 6-osobową radę nadzorczą Moc TV. Największe trzy telewizje mają w niej po jednym przedstawicielu, a trzy pozostałe osoby mają reprezentować interesy mniejszych firm.

Do rady weszli: Radosław Ziółek (wskazany przez TVN), Przemysław Broniszewski (TVP), Norbert Walkiewicz (Telewizja Polsat), a także Beata Dymacz (Telewizja Puls), Dominik Tzimas (wskazany przez Idea4Broadcasting, nadawcę Studiomed TV) oraz Paweł Kosiacki (zgłoszony przez ATM Grupa, w której udziały ma Zygmunt Solorz, założyciel Polsatu).

23 firmy telewizyjne w kraju, w tym trzy największe stacje: Polsat, TVN i TVP, po kilkunastu miesiącach rozmów powołały do życia nową organizację.

Powstał związek MOC TV

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie