Spółka, która tworzy podręczniki szkolne online z zakresu robotyki i programowania, wpisała się w dynamicznie rozwijający się w Polsce trend – rosnące zainteresowanie nauką kodowania. RoboCamp postawił na najmłodszych, a jego podręczniki mają umożliwić nauczycielom bez wcześniejszego specjalistycznego przygotowania prowadzenie zajęć. Nauka opiera się m.in. na zestawach Lego oraz „wizualnym” języku programowania Scratch. Nauka z RoboCamp może być prowadzona z innym hitowym rozwiązaniem polskiego startupu – robotem Photon.
CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat
Tworzone na bazie najnowocześniejszych technik edukacyjnych podręczniki są skierowane głównie do szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Ale z usług RoboCamp korzystają też muzea i biblioteki. Z kursów gdańskiej firmy korzysta w sumie już 50 tys. uczniów rocznie.
Projekt otrzymał wiele nagród – ostatnia z nich została przyznana w trakcie Startup Europe Awards, gdzie RoboCamp został uznany za najbardziej kreatywny startup na Starym Kontynencie. Drzemiący w nim potencjał dostrzegł fundusz Alfabeat. Zasilił on spółkę 530 tys. do.l, które przeznaczone będą na rozwój platformy e-learningowej na urządzenia mobilne, a także wdrożenie nowych funkcjonalności, by „zindywidualizować” nauczanie. Ponadto twórcy chcą powiększyć portfolio kursów i przeprowadzić ekspansję na rynki zagraniczne – zwłaszcza niemiecko-, francusko- i hiszpańskojęzyczne. – Nawiązaliśmy współpracę z Alfabeat, ponieważ fundusz koncentruje się na ekspansji na zagraniczne rynki. Zależało nam nie tylko na finansowaniu, ale również na wsparciu merytorycznym – komentuje Wojciech Syrocki, pomysłodawca projektu RoboCamp.
CZYTAJ TAKŻE: Polski jednorożec jeszcze w 2019 r.