Pracownicy kancelarii Causa Finita mieli najwyraźniej dość bałaganu, jaki często towarzyszy dokumentacji związanej z zarządzaniem siecią nieruchomości. Nawiązali współpracę z informatykami z firmy Appgo i tak powstała aplikacja o nazwie Lease Commander – oprogramowanie, które działa w systemie SaaS (Software as a Service) i nie wymaga instalacji czy budowy dedykowanej infrastruktury.

Jak się okazało, rynek potrzebował narzędzia do szybkiego i intuicyjnego zarządzania umowami najmu, ale także umożliwiającego zebranie w jednym miejscu istotnych warunków biznesowych ze wszystkich umów oraz zestawienie ich ze sobą. Rzeszowska innowacja przyciągnęła błyskawicznie użytkowników. Z tego rozwiązania zaczął korzystać Yves Rocher, a teraz wdraża go GastroMall. Obie sieci liczą, że apka uporządkuje kwestie najmu, obniży koszty działania tych firm i pomoże w hybrydowym modelu zarządzania, który stał się istotny w czasie pandemii.

– To już kolejni klienci, którzy zdecydowali się na zakup naszego rozwiązania. Oprogramowanie sprawdza się nie tylko w czasie pandemii, kiedy ogranicza się kontakty międzyludzkie. Na stałe wprowadza nowy, tańszy, hybrydowy model zarządzania siecią sklepów czy restauracji w różnych centrach handlowych na terenie Polski – wyjaśnia mec. Diana Kalita-Knapczyk, radca prawny w kancelarii Causa Finita.

Czytaj więcej

Kryzys psychiczny? Polacy go rozwiążą online

Francuska marka kosmetyczna w Polsce działa od ponad 30 lat poprzez sieć ponad 100 sklepów. – Najem to bardzo istotny koszt sieci handlowej. Lease Commander daje możliwość jego stałej kontroli, pozwala sprawdzić, czy wynajmujący wystawili faktury zgodnie z dokumentami najmu. To duża pomoc dla naszej administracji – mówi Paweł Netiacha, szef Yves Rocher na Polskę.

– Nawet najlepsze umowy najmu na niewiele się zdają, jeżeli nie ma możliwości łatwego dotarcia do potrzebnych w danej chwili postanowień. Pandemia jest tu doskonałym przykładem. Umowy najmu posiadały często korzystne dla najemców zapisy. Były one jednak rozsiane w tylu opasłych dokumentach, że w warunkach pracy zdalnej ich analiza była praktycznie niemożliwa – dodaje Piotr Beltrani, dyrektor w GastroMall.