Średni czas oczekiwania na połączenie z rejestracją w przychodni medycznej niejednokrotnie dochodzi nawet do 40 minut. Bieżąca obsługa pacjentów, a także wzmożona liczba zachorowań sprawiają, że infolinie zakładów Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) przestały być efektywne. Lek na takie zatory ma Wandlee – warszawski startup z ukraińskimi korzeniami wprowadził na rynek nowe rozwiązanie – automatycznego bota, który zarejestruje pacjenta do lekarza rodzinnego bez konieczności długiego oczekiwania na połączenie z konsultantem.

Pacjenci polubili rozmowy z automatem

W związku z kolejną falą Covid-19 i wzmożonym okresem grypowym przychodnie lekarskie przeżywają oblężenie. Jak wskazuje Joanna Cichocka z Wandlee, technologia firmy rozwiązuje problem przeciążonych linii telefonicznych. – By je odciążyć i wesprzeć rejestrację, wprowadziliśmy bota, który obsługuje połączenia POZ – wyjaśnia.

Szacuje się, że aż 70 proc. wszystkich połączeń z placówkami medycznymi dotyczy wizyt w ramach POZ. Automatyczny asystent głosowy wdrożony przez Wandlee statystycznie przejmuje dziennie około 1000 połączeń, z czego średnio 100 kończy się akceptacją przez pacjenta proponowanego terminu wizyty i sfinalizowaniem procesu rejestracji. W Wandlee zastrzegają, że możliwości algorytmu są o wiele większe, a jego moce przerobowe – nieograniczone.

Średni czas rezerwacji wizyty przy wykorzystaniu nowoczesnego rozwiązania wynosi jedynie 79 sekund. Joanna Cichocka tłumaczy, że automatyczny asystent głosowy rozpoczął pracę w drugim tygodniu listopada, a w ciągu trzech tygodni pomyślnie obsłużył aż 13 tys. połączeń.

– Prosta konstrukcja algorytmu narzędzia umożliwia sprawną rejestrację pacjentów i zapewnienie im szybkiej konsultacji lekarskiej, a także usprawnia pracę rejestracji, która ma więcej czasu na zajęcie się klientami odwiedzającymi przychodnie osobiście – dodaje Igor Sawczuk, prezes Wandlee.

Czytaj więcej

Naukowcy głowią się, jak oszukać śmierć. Coraz bliżej długiego życia

Jedną z pierwszych placówek medycznych, która wdrożyła bota, było Centrum Medyczne CMP, które posiada 18 placówek. Tylko w listopadzie w jego przychodniach odnotowano w sumie ponad 80 tys. połączeń przychodzących. Wdrożenie innowacyjnego rozwiązania Wandlee umożliwiło „przerzucenie" obsługi prawie co trzeciego połączenia na asystenta głosowego. W ciągu dwóch dni umówił on 150 wizyt do lekarza pierwszego kontaktu. – Pacjent po wybraniu numeru przychodni korzystającej z asystenta głosowego jest informowany o możliwości rejestracji do lekarza POZ przy wykorzystaniu nowego narzędzia lub w formie tradycyjnej. Na każdym etapie rozmowy z wirtualnym konsultantem może przełączyć się na rozmowę z rejestracją, co wciąż wiąże się z koniecznością oczekiwania na linii. Z naszych badań wynika, że 80 proc. osób, które zdecydowały się na bota, nie korzysta z możliwości rozmowy z konsultantem i finalizuje umówienie wizyty, korzystając ze sztucznej inteligencji – komentuje Joanna Cichocka.

Chatbot warszawskiego startupu potrafi zastępować konsultantów telefonicznych nie tylko w placówkach medycznych, ale także przedsiębiorstwach. Co więcej, jest on na tyle zaawansowany, że jest w stanie prowadzić rekrutacje w firmach. Dzięki zaangażowaniu bota w nabór pracowników można nawiązać kontakt z kandydatem do pracy na tyle szybko, żeby nie stracił on zainteresowania ofertą. Bot potrafi poprosić zainteresowanego o pozostawienie danych kontaktowych i może zapewnić go, że rekruter powróci do niego z odpowiedziami na bardziej złożone pytania.

Autopromocja
FORUM ESG

Co warto wiedzieć o ESG? Jej znaczenie dla firm i gospodarki.

CZYTAJ WIĘCEJ

Bot odwoła wizytę

Wandlee to spółka z portfela funduszu Pracuj Ventures, odpowiedzialna za ostateczną wersję Radzimiła, czyli chatbota portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl. W 2016 r. była laureatem konkursu fundacji Startup Hub Poland na najlepszą zagraniczną spółkę technologiczną, która ma potencjał do rozwoju nad Wisłą. Firma z ukraińskimi korzeniami tworzy algorytmy, które mają zwiększać sprzedaż m.in. firm internetowych. Założony przez Igora Sawczuka startup opracowuje także voiceboty, które potrafią nie tylko przyjmować telefony i umawiać np. wizyty u lekarzy, ale również je potwierdzać i odwoływać.

Wandlee tworzyło m.in. algorytmy automatycznych asystentów dla takich marek jak Peugeot, niemiecka agencja reklamowa Jung von Matt (wykorzystała chatboty w ramach kampanii dla szwajcarskiej sieci sklepów Migros) czy TVN (na Messengerze powstał bot umożliwiający granie w znany teleturniej „Milionerzy”.