Lockdowny wywołane epidemią koronawirusa mocno poturbowały liczne kluby fitness i siłownie. Biznes z dnia na dzień praktycznie zamarł. Działalność obiektów sportowych w Polsce w 2020 r. była mocno ograniczona – zamknięto je na niemal cztery miesiące, ale i później dotykały ich kolejne restrykcje. Choć woda na młyn dla wielu firm z tej branży wyschła, to startup eFitness postanowił wykorzystać ten okres do rozwoju. Wyszło nad wyraz dobrze. – W czasie pandemii udało nam się rozszerzyć pole działalności, dzięki czemu niemal nie odczuliśmy skutków kolejnych lockdownów. Przez cały ten czas utrzymywaliśmy dodatnie wyniki finansowe, co w tej branży było rzadkością – mówi Łukasz Balicki, prezes poznańskiej spółki. I podkreśla, że firma nie zamierza zwalniać.
Zarządzanie klubem w subskrypcji
Startup eFitness to producent oprogramowania służącego do kompleksowego zarządzania obiektami sportowymi. Działa ono w formule SaaS (z ang. Software as a Service), jest więc sprzedawane jako usługa w subskrypcji. To korzystne dla spółki rozwiązanie – odbiorcy dokonują bowiem comiesięcznych płatności za użytkowanie systemu, a to z kolei gwarantuje jej stałe przychody i dostęp do kapitału obrotowego.
Dzięki poznańskiej firmie do chmury trafiły już w efekcie siłownie i kluby fitness w kilkunastu krajach. eFitness dostarcza systemy łącznie do ponad 600 klubów w naszym kraju, ale i w Europie – m.in. do Czech, na Słowację, do Norwegii, Grecji, Bułgarii, Islandii, a także Rosji czy Kazachstanu. W samym 2020 r. za pośrednictwem rozwiązań tego startupu użytkownicy dokonali aż 7,6 mln rezerwacji i 160 mln wejść do obiektów sportowych. Przychody spółki po trzech kwartałach 2021 r. sięgnęły 8 mln zł.
Czytaj więcej
Biznes zaczyna stawiać na tzw. customizację swoich rozwiązań. Na fali trendu płynie coraz więcej startupów. Czy czasy standaryzacji odchodzą w przeszłość?
Rozwijane przez eFitness oprogramowanie pozwala na kompleksowe zarządzanie relacjami z klientami, rozbudowaną analitykę finansową i sprzedażową, w tym zarządzanie płatnościami, umowami czy kwestiami administracyjnymi i marketingowymi. Dostępny jest moduł finansowo-księgowy oraz kasowy. System zapewnia ponadto bezobsługową kontrolę dostępu do strefy ćwiczeń. Poznańska firma wdraża zaawansowane punkty kontroli dostępu oparte na biometrii (rozwiązanie takie umożliwia zarejestrowanym użytkownikom wejście do siłowni np. na podstawie odcisku palca). Rozwija ponadto aplikację mobilną dla klientów takich klubów.