Startup, finansowo wspierany przez znanych estońskich przedsiębiorców, takich jak Markus Villig (założyciel firmy Bolt), Martin Sokk (Lightyear), Kair Käsper (Klaus) czy Sven Kirsimäe (Rendin), pozyskał właśnie kolejną rundę, w ramach której popłynie do niego 11 mln euro. Pieniądze pomogą spółce z Tallina w międzynarodowej ekspansji. A pierwsza na celowniku jest Polska.
Celem jest podbój rynków w całej Europie
Założony w 2018 r. fintech to jedna z niewielu platform umożliwiających płatności za pomocą Revoluta. W niespełna rok od powstania obecna była już w ponad 3 tys. sklepów internetowych na Litwie, Łotwie i Estonii. Teraz chce Polakom ułatwić sprzedaż online. Montonio myśli także o poszerzeniu wachlarza produktowego i nie wyklucza inwestycji w rozwój zespołu deweloperskiego nad Wisłą.
Montonio jest jedną z najczęściej wybieranych platform płatności dla e-commerce w krajach bałtyckich – oferuje kompleksową obsługę sklepów internetowych w zakresie m.in. dostarczania infrastruktury płatności bankowych oraz obsługi finansowania zakupów przy użyciu modelu ratalnego i płatności odroczonej (BNPL). Wkrótce wdrożona zostanie funkcjonalność pozwalająca sprzedawcy za pomocą jednego przycisku, zaadresować przesyłkę, a klientowi końcowemu dokonać ewentualnego zwrotu towaru.
W niespełna rok od rozpoczęcia działalności estońska spółka zdobyła aż 10 proc. udziału w rynku w swoim regionie. Teraz rusza w Polsce, oferując pełną integrację systemu płatności z aplikacją Revolut. Ma też partnerstwo z BLIK-iem. W startupie deklarują, że chcą „skalować” swoją działalność na całą Europę.
– Działamy w modelu tzw. payment orchestration. Oznacza to jedno narzędzie do zarządzania procesem zakupowym w sklepie internetowym, włączając w to wszystkie najpopularniejsze na danym rynku metody płatności. Wszystko z wykorzystaniem przyjaznego we wdrożeniu API – mówi nam Andrzej Bagiński, Country Launcher w Montonio.