Koniec karteczek z pieczątkami. Były koszykarz uratuje sklepy i restauracje

Embargo ma sposób, aby restauracje czy kawiarnie lepiej poznały odwiedzających ich gości. Polsko-brytyjski startup ze swoim rozwiązaniem debiutuje nad Wisłą.

Publikacja: 26.04.2022 08:55

Tsewang Wangkang oraz Frederick Szydłowski stworzyli startup, z którego rozwiązań korzystają już zna

Tsewang Wangkang oraz Frederick Szydłowski stworzyli startup, z którego rozwiązań korzystają już znane sieci i lokale gastronomiczne w Wielkiej. Brytanii i Polsce. Spółka szykuje dalszą ekspansję

Foto: mat. pras.

Frederick Szydłowski, były koszykarz polskiej ekstraklasy, który grał w drużynie PBG Basket Poznań, oraz Tsewang Wangkang, wcześniej związany z takimi bankami, jak JP Morgan czy UBS, stworzyli aplikację lojalnościową i system CRM dla gastronomii. Dzięki temu kawiarnie, bary, restauracje i sklepy mogą zastąpić karteczki z pieczątkami aplikacją mobilną wykorzystującą NFC i Bluetooth. – Otrzymują też cały system CRM, który pozwala im analizować dane i wykorzystywać je w różnych kanałach marketingowych. Z kolei konsumenci mogą korzystać z wielu programów lojalnościowych w jednej aplikacji, która działa jak cyfrowy portfel, i zbierać pieczątki z taką samą łatwością, z jaką płacą z Apple Pay lub Google Pay – wylicza Szydłowski.

Znane nazwiska na pokładzie

Embargo – startup Fredericka i Tsewanga – dopiero ruszył nad Wisłą, a już jest obecny w ponad 350 punktach w całym kraju. Ten polsko-brytyjski biznes rośnie w imponującym tempie. Szydłowski po zakończeniu kariery sportowej przeprowadził się do Londynu, w którym poznał od środka świat gastronomii – od przygotowania napojów, po marketing. To właśnie tam odkrył, że restauratorzy mają, wbrew powszechnemu przekonaniu, bardzo małą wiedzę na temat swoich klientów, a dostępne narzędzia nie spełniają ich wymagań.

Czytaj więcej

Jedna aplikacja pozwoli zarządzać wszystkimi subskrypcjami

– Fundament każdego przedsiębiorstwa to lojalni, powracający klienci. To oni zapewniają najwięcej przychodów i sprawiają, że biznes jest rentowny. Dotychczas restauratorzy nie byli w stanie określić, ilu takich klientów mają, kim są, ani nie mogli w żaden prosty sposób się z nimi komunikować. Takie dane i funkcje były dostępne tylko dla największych sieci, które mogły sobie pozwolić na gigantyczne nakłady we własne narzędzia technologiczne i marketingowe. Mniejsi, których na rynku jest najwięcej, mogli opierać się jedynie na własnych obserwacjach i intuicji – komentuje były koszykarz. I zaznacza, że jego startup właśnie dlatego zdecydował się stworzyć nie tylko cyfrowy system lojalnościowy, ale też system dający wiedzę o lojalnych klientach i ich nawykach, a także możliwość bezpośredniej komunikacji z nimi w wielu kanałach.

Frederick odpowiada za marketing. Prezesem jest Tsewang, doświadczony menedżer. Ich projekt okazał się magnesem na inwestorów. Spółka pozyskała dotąd ponad 2 mln dol. A w gronie aniołów biznesu znaleźli się m.in. Filip Gorczyca (były wiceprezes Alior Banku), Tadeusz i Maciej Kurek (NTT Systems), Loui Blake (znany brytyjski restaurator i inwestor gastronomiczny), a także Faraz Nagree (założyciel Lean Kitchen Networks), Chin Teow (współwłaściciel międzynarodowej marki kawiarnii Tsujiri) czy Zoran Planinic (były zawodnik NBA i aktywny inwestor start-upowy w USA) i Tomasz Gielo (reprezentant Polski w koszykówce).

Ekspansja na Bliski Wschód

Dotychczas Embargo oferowało aplikację lojalnościową i system CRM w Wielkiej. Brytanii. Na tamtejszym rynku rozwiązanie jest dostępne dla klientów blisko tysiąca lokali, w tym dla takich marek, jak Crussh Juice Bars, Crosstown Doughnuts, The Gentlemen Baristas czy Honi Poke. Teraz platforma debiutuje w Polsce. – To dla nas naturalny kierunek rozwoju – olbrzymi rynek pełen małych sieci lub pojedynczych lokali prowadzonych przez ludzi z pasją, wiedzą na temat biznesu i ambicjami rozwoju. Co istotne, zarówno tutejsi restauratorzy, jak i konsumenci są otwarci na nowe technologie – podkreśla Szydłowski.

Startup wkrótce chce oferować również inne produkty i usługi, związane np. z napiwkami i płatnościami. Wszystko w ramach jednej platformy. Spółka na oku ma już kolejne rynki – myśli o ekspansji w Europie i na Bliskim Wschodzie. W naszym kraju z rozwiązań Embargo korzystają m.in. Coffeedesk czy sieć Fit Cake i popularne warszawskie lokale Bułkę przez Bibułkę, Vegan Ramen Shop, Mąka i Woda, Peaches Gastro Girls czy Soul Food Burgers.

Frederick Szydłowski, były koszykarz polskiej ekstraklasy, który grał w drużynie PBG Basket Poznań, oraz Tsewang Wangkang, wcześniej związany z takimi bankami, jak JP Morgan czy UBS, stworzyli aplikację lojalnościową i system CRM dla gastronomii. Dzięki temu kawiarnie, bary, restauracje i sklepy mogą zastąpić karteczki z pieczątkami aplikacją mobilną wykorzystującą NFC i Bluetooth. – Otrzymują też cały system CRM, który pozwala im analizować dane i wykorzystywać je w różnych kanałach marketingowych. Z kolei konsumenci mogą korzystać z wielu programów lojalnościowych w jednej aplikacji, która działa jak cyfrowy portfel, i zbierać pieczątki z taką samą łatwością, z jaką płacą z Apple Pay lub Google Pay – wylicza Szydłowski.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie