Reklama
Rozwiń

AI podpowie marketerom, jak działać

Sztuczna inteligencji zarekomenduje taktyki marketingowe, a nawet ułoży całe strategie pod konkretne firmy. Stworzona przez DigitalFirst.AI platforma ma przyspieszać pracę i obniżać koszty.

Publikacja: 27.06.2022 15:36

Innowacje w marketingu to szybko rosnący rynek. Polskie startupy idą po kawałek tego tortu.

Innowacje w marketingu to szybko rosnący rynek. Polskie startupy idą po kawałek tego tortu.

Foto: shutterstock

Polski startup z sektora martech (nowe technologie w marketingu) opracował platformę, która – na podstawie informacji wejściowych, opisujących m.in. rodzaj działalności, grupę docelową czy tzw. USP produktu (unikatowa cecha oferty, czynnik eksponowany w kampanii reklamowej, wyróżniający dany produkt spośród innych) – rekomenduje marketerom dalsze ruchy dostosowane pod założony przez klienta cel.

Narzędzie od DigitalFirst.AI działa w formule SaaS (oprogramowanie jako usługa) w modelu subskrypcyjnym. Ale stanowi też swoistą platformę do budowy społeczności ekspertów i sprzedaży tworzonych taktyk marketingowych.

Platforma dla „growth hackerów”

Za rzeszowskim startupem stoją Rafał Tromczyński, Grzegorz Gracz oraz Michał Tokarski. Zespół tworzą profesjonaliści, którzy przez wiele lat razem współpracowali w agencjach marketingowych zdobywając doświadczenie w wielu niszach marketingu cyfrowego – od strategii i komunikacji, poprzez grafikę, tworzenie stron internetowych, zakup mediów, po analitykę. Jak tłumaczą w DigitalFirst.AI (DF.AI) daje to pełne spektrum kompetencji niezbędnych do wprowadzenia na rynek zautomatyzowanego rozwiązania. – Pracując przez wiele lat w dużej agencji marketingowej, zarówno dla klientów takich jak BP, Lot, Aldi, czy mniejszych marek, zauważyłem, że w większości przypadków bazujemy na podobnych taktykach marketingowych, a zmieniają się jedynie budżety i segmenty, do których chcemy dotrzeć. Stosowaliśmy taktyki, które są bardzo skuteczne, ale w żaden sposób nieustandaryzowane i powszechnie dostępne, dlatego postanowiliśmy stworzyć DF.AI, aby każdy miał dostęp do rzetelnej wiedzy marketingowej, mógł wybrać swoją taktykę i skutecznie pozyskiwać klientów dla swojego biznesu – wyjaśnia Tromczyński. I wskazuje, iż w zeszłym miesiącu z jego platformy korzystało ponad tysiąc płacących klientów.

– Nie jesteśmy jednak jedynie klasycznym SaaS-em, tworzymy również marketplace, na którym tzw. growth hackerzy mogą udostępniać swoje taktyki i na nich zarabiać. Budujemy globalną społczność, która pozwoli w przyszłości uczynić z marketplace’u dodatkowe źródło przychodów, a z drugiej strony dostarczy nam know-how na temat taktyk marketingowych skutecznych na danych rynkach – wylicza prezes DF.AI.

Globalny sukces

Tydzień temu startup zakończył trwającą osiem tygodni kampanię na AppSumo – największym na świecie marketplace sprzedającym produkty cyfrowe. Celem była przede wszystkim tzw. walidacja produktu na użytkownikach z całego świata i zebranie wartościowego odzewu z rynku nt. DF.AI. Podczas kampanii sprzedało się ponad 2 tys. kont. CO więcej, w pierwszym tygodniu jej trwania produkt rzeszowskiego startupu był najlepiej sprzedającym się narzędziem.

- Kampania na AppSumo to nasza świadoma decyzja, aby sprawdzić nasze narzędzie na rynku globalnym. Feedback pozwoli nam udoskonalić nasze plany rozwoju, wprowadzić zmiany i pożądane przez użytkowników rozwiązania. Zbudowaliśmy również wokół naszego produktu społeczność angażując użytkowników poprzez grywalizację związaną z wykorzystaniem naszego narzędzia – tłumaczy Rafał Tromczyński.

Czytaj więcej

Innowatorzy z Ukrainy uciekają nad Wisłę

Kampania na AppSumow zakończyła się średnią ocen produktu DF.AI na poziomie 4,71/5 i przychodami ze sprzedaży sięgającymi ponad 200 tys. dol. – AppSumo zaprosiło już nas do wzięcia udziału w kolejnej kampanii, a robią to niezwykle rzadko, więc tym bardziej cieszymy się, że nasze narzędzie jest odbierane bardzo pozytywnie. Dzięki nadchodzącym inwestycjom będziemy w stanie rozwinąć produkt i bardziej dopasować go do potrzeb rynku – dodaje prezes DF.AI.

Rynek martech na świecie dynamicznie rośnie. Szacuje się, że globalna branża innowacji technologicznych w marketingu warta była w ub. r. ponad 340 mld dol.

Polska specjalność

Sektor ten w Polsce to jeden z silniejszych segmentów naszej sceny startupowej i niewątpliwie jeden z „produktów eksportowych” rodzimego ekosystemu. Świadczy o tym choćby mnogość innowacyjnych spółek zajmujących się taką tematyką, a także globalna ekspansja takich rozpoznawalnych już na świecie polskich firm, jak Cosmose.ai, Synerise, SalesManago, CallPage, Brand 24, Nethansa, a także GetResponse, PushPushGo, czy SentiOne oraz Tidio.

Do tego grona ma ambicje dołączyć nie tylko DF.AI, ale też m.in. Heroify. Ten polski startup, rozwijający platformę sprawdzającą kompetencje marketingowe i sprzedażowe, pozyskał właśnie 1,7 mln zł w rundzie pre-seed (przedzalążkowej). Przewodził jej fundusz SMOK Ventures, przy udziale Movens Capital i zagranicznych aniołów biznesu. Warszawska firma ułatwia zatrudnianie handlowców i marketerów w oparciu o rzeczywiście posiadane kompetencje, a nie zawartość CV, co pomaga podejmować lepsze decyzje rekrutacyjne i skraca cały proces z kilku tygodni do nawet kilku dni. Nowatorskie narzędzie, za którym stoją Paulina Wardęga i Maciej Lotkowski, wykorzystano od marca br. już w kilkudziesięciu procesach rekrutacyjnych. Skorzystały z niego m.in. startupy HiPets, inStreamly czy Renderro (dzięki niemu znalazły specjalistów i managerów z różnych obszarów marketingu).

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku