Polski startup z sektora martech (nowe technologie w marketingu) opracował platformę, która – na podstawie informacji wejściowych, opisujących m.in. rodzaj działalności, grupę docelową czy tzw. USP produktu (unikatowa cecha oferty, czynnik eksponowany w kampanii reklamowej, wyróżniający dany produkt spośród innych) – rekomenduje marketerom dalsze ruchy dostosowane pod założony przez klienta cel.

Narzędzie od DigitalFirst.AI działa w formule SaaS (oprogramowanie jako usługa) w modelu subskrypcyjnym. Ale stanowi też swoistą platformę do budowy społeczności ekspertów i sprzedaży tworzonych taktyk marketingowych.

Platforma dla „growth hackerów”

Za rzeszowskim startupem stoją Rafał Tromczyński, Grzegorz Gracz oraz Michał Tokarski. Zespół tworzą profesjonaliści, którzy przez wiele lat razem współpracowali w agencjach marketingowych zdobywając doświadczenie w wielu niszach marketingu cyfrowego – od strategii i komunikacji, poprzez grafikę, tworzenie stron internetowych, zakup mediów, po analitykę. Jak tłumaczą w DigitalFirst.AI (DF.AI) daje to pełne spektrum kompetencji niezbędnych do wprowadzenia na rynek zautomatyzowanego rozwiązania. – Pracując przez wiele lat w dużej agencji marketingowej, zarówno dla klientów takich jak BP, Lot, Aldi, czy mniejszych marek, zauważyłem, że w większości przypadków bazujemy na podobnych taktykach marketingowych, a zmieniają się jedynie budżety i segmenty, do których chcemy dotrzeć. Stosowaliśmy taktyki, które są bardzo skuteczne, ale w żaden sposób nieustandaryzowane i powszechnie dostępne, dlatego postanowiliśmy stworzyć DF.AI, aby każdy miał dostęp do rzetelnej wiedzy marketingowej, mógł wybrać swoją taktykę i skutecznie pozyskiwać klientów dla swojego biznesu – wyjaśnia Tromczyński. I wskazuje, iż w zeszłym miesiącu z jego platformy korzystało ponad tysiąc płacących klientów.

– Nie jesteśmy jednak jedynie klasycznym SaaS-em, tworzymy również marketplace, na którym tzw. growth hackerzy mogą udostępniać swoje taktyki i na nich zarabiać. Budujemy globalną społczność, która pozwoli w przyszłości uczynić z marketplace’u dodatkowe źródło przychodów, a z drugiej strony dostarczy nam know-how na temat taktyk marketingowych skutecznych na danych rynkach – wylicza prezes DF.AI.

Globalny sukces

Tydzień temu startup zakończył trwającą osiem tygodni kampanię na AppSumo – największym na świecie marketplace sprzedającym produkty cyfrowe. Celem była przede wszystkim tzw. walidacja produktu na użytkownikach z całego świata i zebranie wartościowego odzewu z rynku nt. DF.AI. Podczas kampanii sprzedało się ponad 2 tys. kont. CO więcej, w pierwszym tygodniu jej trwania produkt rzeszowskiego startupu był najlepiej sprzedającym się narzędziem.

- Kampania na AppSumo to nasza świadoma decyzja, aby sprawdzić nasze narzędzie na rynku globalnym. Feedback pozwoli nam udoskonalić nasze plany rozwoju, wprowadzić zmiany i pożądane przez użytkowników rozwiązania. Zbudowaliśmy również wokół naszego produktu społeczność angażując użytkowników poprzez grywalizację związaną z wykorzystaniem naszego narzędzia – tłumaczy Rafał Tromczyński.

Czytaj więcej

Innowatorzy z Ukrainy uciekają nad Wisłę

Kampania na AppSumow zakończyła się średnią ocen produktu DF.AI na poziomie 4,71/5 i przychodami ze sprzedaży sięgającymi ponad 200 tys. dol. – AppSumo zaprosiło już nas do wzięcia udziału w kolejnej kampanii, a robią to niezwykle rzadko, więc tym bardziej cieszymy się, że nasze narzędzie jest odbierane bardzo pozytywnie. Dzięki nadchodzącym inwestycjom będziemy w stanie rozwinąć produkt i bardziej dopasować go do potrzeb rynku – dodaje prezes DF.AI.

Rynek martech na świecie dynamicznie rośnie. Szacuje się, że globalna branża innowacji technologicznych w marketingu warta była w ub. r. ponad 340 mld dol.

Autopromocja
Subskrybuj nielimitowany dostęp do wiedzy

Unikalna oferta

Tylko 5,90 zł/miesiąc


WYBIERAM

Polska specjalność

Sektor ten w Polsce to jeden z silniejszych segmentów naszej sceny startupowej i niewątpliwie jeden z „produktów eksportowych” rodzimego ekosystemu. Świadczy o tym choćby mnogość innowacyjnych spółek zajmujących się taką tematyką, a także globalna ekspansja takich rozpoznawalnych już na świecie polskich firm, jak Cosmose.ai, Synerise, SalesManago, CallPage, Brand 24, Nethansa, a także GetResponse, PushPushGo, czy SentiOne oraz Tidio.

Do tego grona ma ambicje dołączyć nie tylko DF.AI, ale też m.in. Heroify. Ten polski startup, rozwijający platformę sprawdzającą kompetencje marketingowe i sprzedażowe, pozyskał właśnie 1,7 mln zł w rundzie pre-seed (przedzalążkowej). Przewodził jej fundusz SMOK Ventures, przy udziale Movens Capital i zagranicznych aniołów biznesu. Warszawska firma ułatwia zatrudnianie handlowców i marketerów w oparciu o rzeczywiście posiadane kompetencje, a nie zawartość CV, co pomaga podejmować lepsze decyzje rekrutacyjne i skraca cały proces z kilku tygodni do nawet kilku dni. Nowatorskie narzędzie, za którym stoją Paulina Wardęga i Maciej Lotkowski, wykorzystano od marca br. już w kilkudziesięciu procesach rekrutacyjnych. Skorzystały z niego m.in. startupy HiPets, inStreamly czy Renderro (dzięki niemu znalazły specjalistów i managerów z różnych obszarów marketingu).