Polski startup z sektora martech (nowe technologie w marketingu) opracował platformę, która – na podstawie informacji wejściowych, opisujących m.in. rodzaj działalności, grupę docelową czy tzw. USP produktu (unikatowa cecha oferty, czynnik eksponowany w kampanii reklamowej, wyróżniający dany produkt spośród innych) – rekomenduje marketerom dalsze ruchy dostosowane pod założony przez klienta cel.
Narzędzie od DigitalFirst.AI działa w formule SaaS (oprogramowanie jako usługa) w modelu subskrypcyjnym. Ale stanowi też swoistą platformę do budowy społeczności ekspertów i sprzedaży tworzonych taktyk marketingowych.
Platforma dla „growth hackerów”
Za rzeszowskim startupem stoją Rafał Tromczyński, Grzegorz Gracz oraz Michał Tokarski. Zespół tworzą profesjonaliści, którzy przez wiele lat razem współpracowali w agencjach marketingowych zdobywając doświadczenie w wielu niszach marketingu cyfrowego – od strategii i komunikacji, poprzez grafikę, tworzenie stron internetowych, zakup mediów, po analitykę. Jak tłumaczą w DigitalFirst.AI (DF.AI) daje to pełne spektrum kompetencji niezbędnych do wprowadzenia na rynek zautomatyzowanego rozwiązania. – Pracując przez wiele lat w dużej agencji marketingowej, zarówno dla klientów takich jak BP, Lot, Aldi, czy mniejszych marek, zauważyłem, że w większości przypadków bazujemy na podobnych taktykach marketingowych, a zmieniają się jedynie budżety i segmenty, do których chcemy dotrzeć. Stosowaliśmy taktyki, które są bardzo skuteczne, ale w żaden sposób nieustandaryzowane i powszechnie dostępne, dlatego postanowiliśmy stworzyć DF.AI, aby każdy miał dostęp do rzetelnej wiedzy marketingowej, mógł wybrać swoją taktykę i skutecznie pozyskiwać klientów dla swojego biznesu – wyjaśnia Tromczyński. I wskazuje, iż w zeszłym miesiącu z jego platformy korzystało ponad tysiąc płacących klientów.
– Nie jesteśmy jednak jedynie klasycznym SaaS-em, tworzymy również marketplace, na którym tzw. growth hackerzy mogą udostępniać swoje taktyki i na nich zarabiać. Budujemy globalną społczność, która pozwoli w przyszłości uczynić z marketplace’u dodatkowe źródło przychodów, a z drugiej strony dostarczy nam know-how na temat taktyk marketingowych skutecznych na danych rynkach – wylicza prezes DF.AI.
Globalny sukces
Tydzień temu startup zakończył trwającą osiem tygodni kampanię na AppSumo – największym na świecie marketplace sprzedającym produkty cyfrowe. Celem była przede wszystkim tzw. walidacja produktu na użytkownikach z całego świata i zebranie wartościowego odzewu z rynku nt. DF.AI. Podczas kampanii sprzedało się ponad 2 tys. kont. CO więcej, w pierwszym tygodniu jej trwania produkt rzeszowskiego startupu był najlepiej sprzedającym się narzędziem.