Aktualizacja: 24.11.2024 20:11 Publikacja: 23.08.2022 00:56
Nowatorskie technologie od SP Tech Solutions mają pomóc firmom z branży kolejowej stać się bardziej innowacyjnymi
Foto: shutterstock
Pomysł wprowadzenia innowacji do świata przewoźników kolejowych dojrzewał w głowie Michała Pawłowskiego stopniowo, wraz z pogłębianiem znajomości branży, dzięki pracy na różnych stanowiskach w przedsiębiorstwach kolejowych. Członek zarząd start-upu SP Tech Solutions przeszedł do konkretów w 2018 r., gdy razem z Piotrem Sikorskim (obecny prezes start-upu) pracował przy projekcie symulatora kolejowego. Projekt biznesowy szybko się skrystalizował – w 2019 r. razem stworzyli spółkę, której celem jest wykorzystywanie osiągnięć naukowych i najnowszych technologii informatycznych do optymalizowania działalności firm z branży kolejowej. Do pracy zaprzęgli sztuczną inteligencję i zaawansowane algorytmy. Wypaliło – po system od SP Tech Solutions, o nazwie Raily Taxi, sięgnęła Lotos Kolej. Powierzyła toruńskiej firmie organizację transportu swoich pracowników na terenie całego kraju.
Projekt rozwijany przez Wordware, spółkę założoną przez Filipa Kozerę, może być rewolucją w tworzeniu narzędzi sztucznej inteligencji. Międzynarodowi inwestorzy zdecydowali właśnie wyłożyć na niego fortunę.
Gdański medtech BrainScan zamierza pozyskać miliony złotych m.in. na certyfikację w amerykańskiej Agencji Żywności i Leków. W tym celu notowana na NewConnect spółka zamierza wkrótce przeprowadzić emisję akcji – ustaliła „Rzeczpospolita”.
Nasz eksportowy rodzynek w świecie sztucznej inteligencji, budzący także obawy za oceanem, otworzy w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. To może być początek budowy wielkiego ekosystemu AI w naszym kraju.
Start-up wydzielony z Uniwersytetu Warszawskiego stworzył innowacyjną linię mikrobiologicznych preparatów na bazie grzybów i bakterii. Mają pomóc rolnikom i ogrodnikom.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Rodzima elektronika jest w stanie wejść na rynek chiński, choć Polacy są przyzwyczajeni do odwrotnego kierunku handlu. Cyfrowe narzędzie spółki Vasco Electronics ma pomóc przełamać bariery biznesowe w Azji.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas