Polska aplikacja pomoże seniorom. Mycie okien, sprzątanie, zakupy

Łódzki start-up SeniorApp stworzył narzędzie pierwszej potrzeby dla osób starszych. Platforma umożliwia potrzebującym łatwo i szybko znaleźć określony rodzaj wsparcia w najbliższej okolicy – od robienia zakupów, po sprzątanie mieszkania.

Publikacja: 31.01.2023 02:42

SeniorApp zbudował platformę pomocy dla osób starszych oraz społeczność „opiekunów”. Projekt ma obie

SeniorApp zbudował platformę pomocy dla osób starszych oraz społeczność „opiekunów”. Projekt ma obiecujące perspektywy rozwoju

Foto: shutterstock

Dane demograficzne nie pozostawiają złudzeń – jesteśmy coraz szybciej starzejącym się społeczeństwem. Według GUS-u już co czwarty mieszkaniec naszego kraju jest seniorem. Prognozuje się, że do 2050 r. liczba Polaków powyżej 60 roku życia sięgnie 13,7 mln. Tak pokaźna grupa osób starszych to wyzwanie, ale z pomocą mają przyjść nowe technologie.

W ów trend wpisać się chce SeniorApp. Firma kierowana przez Przemysława Mroczka opracowała aplikację, która w łatwy i intuicyjny sposób ma wspierać potrzebujących pomocy w codziennych zadaniach. Narzędzie, adresowane dla osób starszych i z niepełnosprawnością, umożliwia znalezienie konkretnej pomocy w sąsiedztwie. Jednocześnie platforma ta umożliwia osobom chcącym pomagać zaoferowanie swojego wsparcia. Projekt łódzkiej firmy aktywizuje też osoby bezrobotne i daje szansę na dodatkowy dochód. Z tego rozwiązania korzysta już niemal 40 tys. użytkowników z 25 największych aglomeracji w naszym kraju – od Wrocławia, przez Kraków, Warszawę, Gdańsk i Gdynia, po Szecin i Koszalin. Aplikacja sprawdza się jednak też w wielu mniejszych miejscowościach.

Model pracy „gig-work” będzie się umacniał

Tę platformę usługową spółka zaprojektowała wspólnie z grupą fokusową seniorów i osób, które pomocy chcą udzielać. Aplikacja w praktyce łączy obie grupy – opiekunów i potrzebujących wsparcia. Zakres świadczeń jest szeroki i obejmuje blisko 30 zadań, w tym np. robienie zakupów, sprzątanie mieszkań, opiekę nad grobami bliskich, a także usługi pielęgnacyjne czy pomoc medyczną (do dyspozycji jest też pomoc lekarska w formie telekonsultacji). Użytkownikom udostępniono także konsultacje z agentem, który pomoże znaleźć odpowiednie ubezpieczenie.

Czytaj więcej

Polska bazą ukraińskich start-ów do światowej ekspansji. Kto się liczy?

Projekt, który zrodził się w 2020 r., szybko zyskuje nowych użytkowników. Jak podaje spółka, co miesiąc przybywa ich ponad 1,6 tys. Co ważne, aktywność seniorów na platformie rośnie i nie ogranicza się jedynie do logowania w serwisie. Potwierdza to ubiegłoroczny, rekordowy wzrost (o 468 proc.), liczby wyszukiwań różnego rodzaju usług. Największą popularnością w 2022 r. cieszyły się m.in. mycie okien, prace porządkowe na cmentarzu czy pogotowie komputerowe. W łódzkim start-upie podkreślają, że rosnący popyt na usługi oferowane przez SeniorApp przyciąga na platformę również coraz więcej osób i firm, które chcą je świadczyć – w ub.r. grupa zweryfikowanych użytkowników publikujących swoje oferty powiększyła się o 223 proc. Projekt okazał się też magnesem na inwestorów. W spółkę postanowił zaangażować się Dawid Urban, znany polski anioł biznesu, oraz fundusz Pracuj Ventures.

– Do zainwestowania w spółkę skłonił nas duży i stale rosnący potencjał grupy docelowej. Ponadto SeniorApp doskonale adresuje potrzeby zmieniającego się rynku pracy, ponieważ coraz więcej osób chce pracować elastycznie, w takim wymiarze, jaki im odpowiada. SeniorApp to umożliwia, bo to opiekunowie decydują, ile godzin dziennie i w jakie dni oferują swoje usługi. Patrząc na globalne trendy w modelu pracy, tzw. gig-work będzie się umacniał również w Polsce – komentuje Paweł Leks, partner zarządzający w Pracuj Ventures.

Era tzw. silver economy

– Za nami bardzo dobry rok. To daje nam solidne podstawy do tego, by mierzyć jeszcze wyżej. W ciągu trzech lat planujemy stać się w Polsce platformą pierwszego wyboru dla osób szukających wsparcia i pomocy m.in. dla seniorów – zapowiada Przemysław Mroczek. – Planujemy wiele działań budujących świadomość o naszym rozwiązaniu oraz potrzebach osób starszych, a do realizacji tych zamierzeń niezbędny będzie kapitał. Dlatego szykujemy się już do nowej rundy inwestycyjnej – dodaje współtwórca SeniorApp.

O finansowanie projektu nie będzie trudno. Jak podkreśla Paweł Leks, jesteśmy starzejącym się społeczeństwem i wyspecjalizowane rozwiązania nastawione na realizację potrzeb osób starszych będą miały coraz większe znaczenie. – „Silver economy” jest zresztą trendem widocznym we wszystkich dojrzałych gospodarkach – zaznacza.

Łódzka spółka wdraża nowe koncepcje rozwoju platformy – teraz planuje współpracę z rodzinami seniorów. Jej efektem ma być opracowanie pakietów opieki długookresowej. W SeniorApp zauważają, iż możliwość zamawiania usług cyklicznych to jedno z udogodnień, o które pyta wielu korzystających na co dzień z platformy. W harmonogramie działań na najbliższe miesiące znajdują się też prace badawczo-rozwojowe nad funkcjonalnościami pozwalającymi na korzystanie z SeniorApp osobom z problemami wzrokowymi i manualnymi. Start-up ma ponadto plany dotyczące implementacji programów lojalnościowych i innych rozwiązań budujących zaangażowanie użytkowników. Cały czas chce też poznawać osoby, korzystające z aplikacji, stąd – w ramach nowych inwestycji – mają odbyć się „działania rozpoznające” potrzeby w zakresie usług dla osób nieco młodszych. Tym razem chodzi o te w wieku 30–55 lat.

Dane demograficzne nie pozostawiają złudzeń – jesteśmy coraz szybciej starzejącym się społeczeństwem. Według GUS-u już co czwarty mieszkaniec naszego kraju jest seniorem. Prognozuje się, że do 2050 r. liczba Polaków powyżej 60 roku życia sięgnie 13,7 mln. Tak pokaźna grupa osób starszych to wyzwanie, ale z pomocą mają przyjść nowe technologie.

W ów trend wpisać się chce SeniorApp. Firma kierowana przez Przemysława Mroczka opracowała aplikację, która w łatwy i intuicyjny sposób ma wspierać potrzebujących pomocy w codziennych zadaniach. Narzędzie, adresowane dla osób starszych i z niepełnosprawnością, umożliwia znalezienie konkretnej pomocy w sąsiedztwie. Jednocześnie platforma ta umożliwia osobom chcącym pomagać zaoferowanie swojego wsparcia. Projekt łódzkiej firmy aktywizuje też osoby bezrobotne i daje szansę na dodatkowy dochód. Z tego rozwiązania korzysta już niemal 40 tys. użytkowników z 25 największych aglomeracji w naszym kraju – od Wrocławia, przez Kraków, Warszawę, Gdańsk i Gdynia, po Szecin i Koszalin. Aplikacja sprawdza się jednak też w wielu mniejszych miejscowościach.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Smartfony już rządzą. Co Polacy kupują przez aplikacje mobilne?
Biznes Ludzie Startupy
Ratunek dla rolników i ziemii. Polscy naukowcy zdecydowanie zredukują zużycie nawozów
Biznes Ludzie Startupy
Polski bot znajdzie pracę, pomoże z CV i doradzi studia
Biznes Ludzie Startupy
Tworzył gry, teraz dba o zdrowie. Polak stworzył nowy sposób zdalnego badania
Biznes Ludzie Startupy
Polacy budują globalną platformę. Mają sposób na błyskawiczne podpisanie umowy