„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 22.12.2024 07:26 Publikacja: 31.01.2023 02:42
SeniorApp zbudował platformę pomocy dla osób starszych oraz społeczność „opiekunów”. Projekt ma obiecujące perspektywy rozwoju
Foto: shutterstock
Dane demograficzne nie pozostawiają złudzeń – jesteśmy coraz szybciej starzejącym się społeczeństwem. Według GUS-u już co czwarty mieszkaniec naszego kraju jest seniorem. Prognozuje się, że do 2050 r. liczba Polaków powyżej 60 roku życia sięgnie 13,7 mln. Tak pokaźna grupa osób starszych to wyzwanie, ale z pomocą mają przyjść nowe technologie.
W ów trend wpisać się chce SeniorApp. Firma kierowana przez Przemysława Mroczka opracowała aplikację, która w łatwy i intuicyjny sposób ma wspierać potrzebujących pomocy w codziennych zadaniach. Narzędzie, adresowane dla osób starszych i z niepełnosprawnością, umożliwia znalezienie konkretnej pomocy w sąsiedztwie. Jednocześnie platforma ta umożliwia osobom chcącym pomagać zaoferowanie swojego wsparcia. Projekt łódzkiej firmy aktywizuje też osoby bezrobotne i daje szansę na dodatkowy dochód. Z tego rozwiązania korzysta już niemal 40 tys. użytkowników z 25 największych aglomeracji w naszym kraju – od Wrocławia, przez Kraków, Warszawę, Gdańsk i Gdynia, po Szecin i Koszalin. Aplikacja sprawdza się jednak też w wielu mniejszych miejscowościach.
Rozwijany w Dolinie Krzemowej od niespełna trzech miesięcy start-up Macieja Szymczyka trafił pod skrzydła Y Combinator. Ten student UC Berkeley zamierza namieszać w amerykańskim sektorze obronnym.
System AI od Saventic Health pracuje dla 11 spośród 30 największych graczy w branży farmaceutycznej na trzech kontynentach. Firma zapowiada ekspansję w USA.
Start-up Flexee nawiązał współpracę z Visą i wprowadza nowatorski benefit dla pracowników, który pozwoli im kupować posiłki w sklepach oraz zamawiać jedzenie online.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
NEO — robot, który może pomagać w pracach domowych niezależnie od tego, czy użytkownik jest w domu, czy nie — ma być dostępny na rynku już w 2025 roku. Humanoidy wchodzą do domów, fabryk i magazynów.
System AI od Saventic Health pracuje dla 11 spośród 30 największych graczy w branży farmaceutycznej na trzech kontynentach. Firma zapowiada ekspansję w USA.
Choć 2024 r. powoli przechodzi do przeszłości, to spora część uruchomionych w nim przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości programów wsparcia firm z wykorzystaniem Funduszy Europejskich jest wciąż dostępna.
Programy motywacyjne (opcyjnie) w startupach stanowią świetne narzędzie dla zatrzymania kluczowych pracowników (i nie tylko) w spółce. Są one jednak także potencjalnym źródłem wielu problemów, jakie wyniknąć mogą z nabycia przez beneficjentów udziałów (akcji) w spółce.
Mobilna aplikacja DailyArt została nagrodzona w konkursie App Store Awards, organizowanym przez firmę Apple. Za nietypowym projektem stoi warszawska historyczka sztuki. Z jej projektu co miesiąc korzysta ponad 800 tys. użytkowników.
PFR i armia przyglądają się tworzonym przez start-upy technologiom. Celem ma być poprawa bezpieczeństwa państwa.
Brakuje pieniędzy na innowacje – aż 56 proc. start-upów wskazuje, że pozyskanie finansowania jest dziś bardzo trudne. Niemal co piąta spółka wini inwestorów, którzy ostro tną wyceny – wynika z raportu, który „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza.
Start-up Flexee nawiązał współpracę z Visą i wprowadza nowatorski benefit dla pracowników, który pozwoli im kupować posiłki w sklepach oraz zamawiać jedzenie online.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas