Start-up z Ełku to tzw. marketplace działający w obszarze gospodarki cyrkularnej. Głównym jego celem jest wdrażanie zasad ekonomii współdzielenia i wydłużenie życia produktów, a przy tym zapewnienie szybkiego i wygodnego dostępu do np. urządzeń niezbędnych okresowo firmom i osobom prywatnym. Ale bez konieczności ich kupowania. I tak – spółka założona przez Jakuba Bugę – pozwala pracodawcom (w ramach świadczenia pozapłacowego) zapewnić pracownikom możliwość wypożyczenia tysięcy urządzeń. Firma współpracuje z sieciami handlowymi (m.in. Media Expert), producentami i dystrybutorami, umożliwiając im oferowanie swojego asortymentu w formule najmu. Gleevery stworzył też tzw. WishListę – bezpłatną usługę pozwalającą głosować na już obecne produkty lub zgłaszać propozycje tych, z których pracownicy chcieliby skorzystać w ramach benefitu. Pracownicy mogą zażyczyć sobie, co chcieliby otrzymać, a wybrane przedmioty nie będą kupowane, a jedynie wypożyczane wraz ze stosownym ubezpieczeniem. Po skończonym wynajmie każdy sprzęt przejdzie odpowiednie odświeżenie i wróci do obiegu, aby mogli z niego korzystać inni.
– Specjaliści, w szczególności doświadczeni menedżerowie z kluczowych obszarów IT, często stoją przed wyborem spośród ofert pracy, w których widełki wynagrodzenia są podobne. To, czy dana osoba zdecyduje się na dołączenie do zespołu zależy od wartości dodanych, jakie oferuje firma. Czy raportuje kwestie związane z wpływem na klimat, czy faktycznie realizuje wartości o jakich mówi. Jeśli kandydat znajdzie wśród benefitów atrakcyjną, spójną z jego wizją świata usługę, z której realnie będzie korzystać, mamy szansę na zatrudnienie niezbędnego specjalisty i nawiązania długookresowej współpracy – komentuje Katarzyna Oracz z Gleevery.
Czytaj więcej
Nutrix rozwija technologię wykorzystującą algorytmy sztucznej inteligencji do badania glukozy i leczenia otyłości. Start-up Marii Hahn połączył Kraków, Bazyleę i Chile, a teraz zbiera kolejną rundę finansową.
W ramach platformy można pożyczać sprzęt z kategorii sport, technologie, ale także uroda i zdrowie czy wyprawka dla dziecka. Nowatorski pomysł biznesowy narodził się w głowie Bugi, a powstał dzięki wsparciu inwestorów z takich firm, jak: YES Biżuteria, BRE Ubezpieczenia, PayPo, Vedion czy Tutlo. Założyciel Gleevery, który wcześniej był odpowiedzialny m.in. za powstanie największego w naszym regionie Europy marketplace’u wspierającego organizację i uczestnictwo w amatorskich grach sportów drużynowych (Pilkanahali.pl), wskazuje, że z usług jego poprzedniej platformy skorzystało już ponad 100 firm, oferując swoim pracownikom udział w sportach drużynowych jako benefit pozapłacowy. W przeszłości Jakub Buga współpracował także z funduszem venture capital bValue, gdzie był odpowiedzialny m.in. za wstępny tzw. scouting projektów.
Z kolei Katarzyna Oracz posiada ponad 20 lat doświadczenia w budowaniu efektywnych zespołów (w tym w Santander Bank Polska) i badaniu źródła poczucia szczęścia w pracy. To absolwentka Uniwersytetu Yale i Uniwersytetu Pensylwanii. Razem chcą umożliwić pracodawcom dostęp do innowacyjnego dodatku do wypłaty w postaci dostępu do tysięcy produktów na zasadach „access over ownership” (z ang. korzystanie bez kupowania). Jak zaznacza Jakub Buga, współpracując z firmami z branży benefitowej, widzi on trend, w którym bardziej niż posiadanie przedmiotów liczy się możliwość korzystania z nich dokładnie wtedy, kiedy są potrzebne.