Rodzimy start-up, który opracował platformę ułatwiającą prowadzenie placówek dla dzieci, a także komunikację z ich rodzicami, pozyskał 14 mln zł od funduszu Inovo VC. Dzięki potężnemu wsparciu spółka chce zrealizować ambitne plany i wzmocnić swoją międzynarodową pozycję.
LiveKid to dość nietypowy start-up na polskim rynku. Dla tej młodej, innowacyjnej spółki najnowsza runda inwestycyjna to dopiero drugie zewnętrzne finansowanie (po rundzie finansowania z 2021 r. o wartości 9 mln zł). Wcześniej firma rozwijała się bowiem wyłącznie poprzez reinwestowanie przychodów.
Akwizycje nowym napędem rozwoju LiveKid
Krakowski LiveKid to spółka stworzona przez Jakuba Pawelskiego. Ten inżynier oprogramowania założył ją w 2017 r. z myślą usprawnienia zarządzania przedszkolami i żłobkami. Tak powstała kompleksowa platforma, która oferuje wszystkie narzędzia niezbędne do sprawnego funkcjonowania placówki oraz komunikacji z rodzicami, w tym obsługę płatności, zarządzanie personelem, zapisy, jadłospis, kartę dziecka, wirtualną tablicę, a także galerię zdjęć i rozmaite raporty. LiveKid upraszcza też rozliczenia, począwszy od ustalania schematów opłat poprzez system rozliczeń, aż po mobilne płatności dla rodziców. Jak tłumaczą w start-upie, rodzice mają z kolei dostęp do łatwej w obsłudze aplikacji mobilnej, która zbiera w jednym miejscu wszystkie informację na temat edukacji przedszkolnej i opieki nad ich dziećmi. Dzięki temu mogą łatwo opłacić czesne, zgłosić nieobecności, informować o preferencjach żywieniowych i alergiach lub po prostu obserwować aktywność swoich dzieci w ciągu dnia.
Czytaj więcej
Trend wypłaty pensji przed końcem miesiąca rośnie w siłę. Usługi tego typu rozwija polski Flexee, w który zainwestował właśnie fundusz Koronea. Pieniądze pomogą start-upowi w rozwoju aplikacji.
Z systemu od LiveKid korzysta już ponad 400 tys. rodziców, których dzieci uczęszczają do ponad 3,5 tys. przedszkoli i żłobków. O skali działalności krakowskiej firmy może świadczyć też fakt, iż przetwarza ona rocznie płatności o wartości ponad 150 mln euro i generuje ponad 3 mln euro przychodów. Dziś największe rynki to dla spółki Pawelskiego przede wszystkim Polska, Hiszpania, ale i Meksyk. Dotychczasowy wzrost LiveKid był przede wszystkim organiczny, ale ostatnio napędzają go przejęcia. Tych start-up dokonał zarówno w naszym kraju, jak i za granicą – w Kanadzie (2020 r. połączył siły z twórcami aplikacji Baby Manager) oraz Hiszpanii, gdzie kupił w połowie ub.r. firmę Dinantia.