Reklama

Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone

Połączyli modę i algorytmy sztucznej inteligencji – stworzyli unikalny produkt, po który sięgają internetowi twórcy. Ich biznes szybko stał się rentowny.

Publikacja: 08.04.2025 15:30

Twórcy poznańskiego start-upu Baseig opracowali innowacyjne narzędzie dla influencerów. Dzięki sieci

Twórcy poznańskiego start-upu Baseig opracowali innowacyjne narzędzie dla influencerów. Dzięki sieciom neuronowym znają trendy wśród ich „followersów” – są im w stanie zaoferować odzież, której właśnie potrzebują. Baseig ma nie tylko system AI, ale nawet szwalnię

Foto: mat. pras.

W dynamicznym świecie e-commerce, gdzie trendy zmieniają się z prędkością światła, a wpływ twórców internetowych (influencerów) na decyzje zakupowe konsumentów jest nie do przecenienia, pojawia się polski start-up, który rewolucjonizuje rynek tzw. drop brandów. Baseig, bo o nim mowa, to technologiczna firma, która spina zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji z kreatywnością i pasją do mody. A swoje nietypowe rozwiązania poznańska spółka kieruje do influencerów, którzy chcą budować i zacieśniać więź ze społecznością fanów.

Sieci neuronowe wychwytują wzorce

Historia Baseig to opowieść o połączeniu dwóch światów – technologii i mody. Firmę założyło dwóch Kamilów: Stanek i Moliński. Pierwszy, z wykształcenia grafik komputerowy, od początku kariery zawodowej związany jest z branżą technologiczną, ma bogate portfolio projektów z zakresu oprogramowania i analizy danych, w tym dla sektora fintech, zaś drugi ma międzynarodowe doświadczenie w modelingu. Świetnie zna branżę odzieżową, a w ubraniach, które zaprojektował, chodziła nawet jedna z ikon popkultury – Justin Bieber.

Obaj Kamile znają się od ponad 15 lat. Razem wpadli na pomysł, by stworzyć platformę, która wykorzystuje moc sztucznej inteligencji do maksymalizacji potencjału sprzedażowego „drop brandów”. Chodzi np. o kolekcję odzieży pod marką stworzoną przez popularnego twórcę internetowego. Takie kolekcje nie mają regularnej sprzedaży, ale w sieci – w gronie fanów takiej internetowej gwiazdy – są bardzo popularne. Baseig zajmuje się w tym kontekście kompleksową obsługą – od projektu, przez produkcję, po analizy sprzedażowe.

– Działamy na styku sztucznej inteligencji, e-commerce i rynku twórców internetowych – mówi Kamil Stanek. – I nie musi chodzić o największych influencerów, bo zwracają się do nas osoby, które mają społeczność liczoną na poziomie zarówno ponad 200 tys., jak i kilkudziesięciu tysięcy tzw. followersów na Instagramie, Facebooku czy TikToku – wyjaśnia.

Jak podkreśla, ta społeczność najczęściej jest bardzo mocno zdeterminowana do tego, by nabyć dany produkt w danym czasie. – Ten czas, w którym nabywamy produkt, i to, jak go nabywamy, są superistotne pod kątem szkolenia naszych sieci neuronowych, które wykonują bardzo dużo obliczeń predykcyjnych. To pozwala nam wychwytywać nieoczywiste wzorce, na podstawie których potrafimy przewidywać trendy sprzedażowe i prognozować zachowania kupujących – tłumaczy Stanek.

Reklama
Reklama

Analityka z wykorzystaniem AI jest w tym kontekście kluczowa. – Z reguły jest tak, że czapka, bluza czy torba, które trafiają do sprzedaży, mają swoją dynamikę. Pierwszy, drugi drop, one się sprzedają, natomiast trzeci, czwarty i każdy kolejny, już nie za bardzo. Nie dzieje się tak dlatego, że klienci się już skończyli. Chodzi o to, że systemy marketingowe platform, takich jak Meta, Google czy TikTok, dobrze analizują to, co się dzieje w ich środku, wiedzą też, że jak utną zasięg danym influencerom, ci zmuszeni będą do jego kupna. A nasze rozwiązanie wybija się właśnie w tym punkcie – komentuje nasz rozmówca. – Dzięki wzorcom sprzedażowym, które identyfikujemy poprzez nasze algorytmy, potrafimy tak ustawić kampanię reklamową dla danego brandu i influencera, by zmaksymalizować jej zasięg i efektywność – kontynuuje Kamil Stanek.

W planach giełda i zagraniczna ekspansja

Sztuczna inteligencja od Baseig analizuje ogromne ilości danych sprzedażowych, preferencje klientów, trendy rynkowe i zachowania społeczności online. Dzięki autorskim algorytmom poznańska firma przewiduje, które produkty będą cieszyć się największym zainteresowaniem, jakie kampanie marketingowe przyniosą najlepsze rezultaty i jak zoptymalizować proces sprzedaży. – Zajmujemy się też projektowaniem i produkcją odzieży, magazynowaniem, logistyką. Zapewniamy cały fulfillment. Dysponujemy własną szwalnią i centrum logistycznym, co pozwala na pełną kontrolę nad jakością produktów i terminowością dostaw – wylicza Kamil Moliński, drugi z założycieli. I zaznacza, że dzięki temu influencerzy mogą skupić się na tym, co robią najlepiej – tworzeniu angażujących treści i budowaniu swojej społeczności.

Baseig ma globalne ambicje. Start-up już teraz wysyła swoje produkty do 24 krajów na całym świecie, a głównymi rynkami zbytu są Stany Zjednoczone, Niemcy i Polska. W firmie przekonują, iż metka „Made in Poland” jest ceniona, bo gwarantuje wysoką jakość produktu. – Wysyłaliśmy produkty daleko poza Europę, np. do Australii, Nowej Zelandii, a nawet Puerto Rico i Mikronezji – wskazuje Stanek.

Baseig planuje dalszą ekspansję i współpracę z międzynarodowymi influencerami. Pieniędzy na rozwój poszuka na New Connect. Debiut na parkiecie szykuje jeszcze w tym roku. Założyciele start-upu liczą na to że z rynku uda się pozyskać 2 mln zł. Chcą też rozszerzyć swoją ofertę o nowe, innowacyjne produkty, w tym m.in. odzież inspirowaną mangą i anime. To ma pomóc w dotarciu do nowych grup odbiorców i wykorzystaniu potencjału niszowych rynków. Spółka zamierza ponadto rozwijać własne marki (chodzi o produkty tworzone w na podstawie danych i trendów analizowanych przez ich systemy AI, które idealnie trafiałyby w gusta i potrzeby konsumentów).

Poznański start-up sektora fashion tech, choć założony zaledwie w 2023 r., szybko stał się rentowny. Biznes Kamila Stanka i Kamila Molińskiego dziś finansuje się sam. Co więcej, spółka wchłonęła związaną z Pawłem Maślarzem firmę Stripe Pack, by wzmocnić swoje zdolności logistyczne.

Biznes Ludzie Startupy
Polska to rynek przyzwyczajony do mocnej konkurencji
Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Numer 1 w sztucznej inteligencji przejmuje warszawski start-up. Polacy zbudują AGI?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama