Przyznała, że ekosystem startupów w Polsce dynamicznie się rozwija. – W kontekście talentu mamy solidne fundamenty. W Polsce jest ok. 300 tys. deweloperów. Co roku ponad 100 tys. nowych absolwentów w dziedzinach matematyczno-informatycznych pojawia się na rynku. To jest solidny fundament, który daje nam przewagę – mówiła Hryniewicz-Bieniek. – Doceniam też cały sektor kreatywny, szczególnie podsektor gier – dodała.
Z raportu fundacji Startup Poland wynika, że są 3 specjalizacje, które wybierają polskie startupy. – Jest to analityka, big data i internet rzeczy. Gaming zajmuje ok. 10 proc. całości. Ale jest to branża, w którą warto inwestować, bo już się w niej mocno wyróżniamy. Jest kilka firm, które mają światowe hity, nie tylko CD Projekt. Jest też 11bit studios czy People Can Fly. Jest też grupa mniejszych studiów, które mają pojedyncze sukcesy. Ta branża w Polsce ma duży potencjał i to może być nasz hit – tłumaczyła Hryniewicz-Bieniek.
Gość ma nadzieję, że sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe to obszar, w którym Polska będzie się specjalizować. – Coraz więcej przedsiębiorców się tym interesuje. Mając podstawy informatyczne, powinniśmy przodować w tej dziedzinie – oceniła.
– Brakuje jeszcze tzw. deep tech, przełomowych technologii, które wymagają długofalowych badań i inwestycji – dodała.
Hryniewicz-Bieniek podkreśliła, że cały czas doganiamy kraje najbardziej rozwinięte w kontekście gospodarki cyfrowej. – Nic tak jak digitalizacja nie wyrównuje szanse. Stoimy przed możliwościami, z których jeśli skorzystamy, możemy przeskoczyć nawet kraje najbardziej rozwinięte – oceniła.