Reklama

Koniec z dyskryminacją internautów przy zagranicznych zakupach

Sklepy w UE nie mogą już odmawiać sprzedaży klientom z innych krajów, choć ceny wciąż mogą się różnić. Za granicą transakcje zawiera średnio co trzeci Polak kupujący online.

Publikacja: 03.12.2018 13:14

Na geoblokowanie mocno narzekali turyści z innych krajów odwiedzający Eurodisneyland pod Paryżem. Na

Na geoblokowanie mocno narzekali turyści z innych krajów odwiedzający Eurodisneyland pod Paryżem. Na zdjęciu: Balon z Minnie Mouse na tle zamku Kopciuszka

Foto: Bloomberg

Unia Europejska do takiego kroku szykowała się od lat, jednym z powodów decyzji władz była głośna sprawa francuskiego parku rozrywki Disneyland. Konsumenci z Niemiec czy Holandii skarżyli się, że muszą płacić za bilety kilkanaście procent więcej niż Francuzi czy Belgowie.

Jeśli chodzi o zakupy internetowe, zmiany w regulacji, która weszła w życie 3 grudnia są duże. Firmy nie mogą odmówić dostępu do strony użytkownikom innego kraju UE, a także automatycznie przekierowywać ich na wersję językową kraju, w którym użytkownik się znajduje.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Studia za granicą? Polski start-up otworzył do nich drzwi tysiącom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama