Reklama

Koniec z dyskryminacją internautów przy zagranicznych zakupach

Sklepy w UE nie mogą już odmawiać sprzedaży klientom z innych krajów, choć ceny wciąż mogą się różnić. Za granicą transakcje zawiera średnio co trzeci Polak kupujący online.

Publikacja: 03.12.2018 13:14

Na geoblokowanie mocno narzekali turyści z innych krajów odwiedzający Eurodisneyland pod Paryżem. Na

Na geoblokowanie mocno narzekali turyści z innych krajów odwiedzający Eurodisneyland pod Paryżem. Na zdjęciu: Balon z Minnie Mouse na tle zamku Kopciuszka

Foto: Bloomberg

Unia Europejska do takiego kroku szykowała się od lat, jednym z powodów decyzji władz była głośna sprawa francuskiego parku rozrywki Disneyland. Konsumenci z Niemiec czy Holandii skarżyli się, że muszą płacić za bilety kilkanaście procent więcej niż Francuzi czy Belgowie.

Jeśli chodzi o zakupy internetowe, zmiany w regulacji, która weszła w życie 3 grudnia są duże. Firmy nie mogą odmówić dostępu do strony użytkownikom innego kraju UE, a także automatycznie przekierowywać ich na wersję językową kraju, w którym użytkownik się znajduje.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Strażnik nieba NATO z Gdyni. Polska tarcza antydronowa podbija świat
Materiał Promocyjny
Huawei wyznacza nowy standard bezpieczeństwa magazynów energii
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Reklama
Reklama