Startupy 2019. Remote-how chce zdalnej pracy dla każdego

Zespół Remote-how ma ambitne plany rozwoju. Od lewej: Magda Sowierszenko, Iwo i Ola Szapar oraz Marek Grygier.

Warszawski startup w styczniu br. wypuści na rynek pierwszy program edukacji i certyfikacji pracy zdalnej dla firm i osób indywidualnych.

Zespół Remote-how pozyskał z końcem 2018 roku 1,5 mln zł w rundzie seed od Kogito Ventures, aniołów z Niemiec oraz USA (pracujących m.in. w Google czy SAP). Pieniądze mają być przeznaczone na ekspansję w Stanach Zjednoczonych.

– Chcemy zrewolucjonizować rynek pracy i dać każdemu pracownikowi możliwość pracy zdalnej – podkreśla Iwo Szapar, prezes startupu i jeden z twórców innowacyjnego projektu.

Pomysł na biznes narodził się pod koniec 2017 r., kiedy Iwo i Ola (prywatnie małżeństwo) mieszkali i pracowali w Austin w Teksasie, gdzie dostrzegli jak w soczewce ogromne zmiany zarówno kulturowe, jak i na rynku pracy. Z jednej strony młoda generacja pracowników ceni bardziej „doświadczenie od posiadania”.

Natomiast z drugiej strony pracodawcy mają ogromny problem ze znalezieniem i utrzymaniem pracowników (rosnący tzw. talent gap powoduje że 78 proc. podaje to jako negatywny czynnik wpływający na ich firmy).

Momentem przełomowym dla firmy była organizacja jednej z największych na świecie konferencji na temat pracy zdalnej The Remote Future Summit, której patronem była zresztą „Rzeczpospolita”.

Jeszcze w tym miesiącu Remote-how wypuści na rynek – jak podkreślają w spółce – pierwszy program edukacji i certyfikacji pracy zdalnej – Remote-how Academy. W programie dostępna będzie ścieżka, skierowana zarówno do osób indywidualnych (do każdego, kto z pracą zdalną ma już do czynienia lub chciałby dopiero zacząć), jak i firm, które chcą przygotować do pracy zdalnej swoich pracowników.

Remote-how Academy znajduje się na platformie edukacyjnej i składa się w większości z materiałów wideo przygotowanych przez 25 praktyków pracy zdalnej. Spółce do współpracy udało się namówić takie firmy, jak Buffer, Doist, GitHub, Time Doctor, a nawet Uniwersytet Stanforda.

Projekt na początku był finansowany ze środków własnych założycieli. W grudniu 2018 r. pozyskał pierwszą rundę finansowania. Założono też spółkę w Stanach Zjednoczonych. Dziś zespół liczy już 15 osób, które pracują zdalnie m.in. w Polsce, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, a także Grecji, Wietnamie czy Argentynie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Firma z Katowic stworzyła piłkarską wersję Booking.com

Footballcode.eu wpadł na innowacyjny pomysł na biznes – opracował bazę polskich obiektów sportowych i ...

Facebook znów dziurawy jak sito. Czy ktoś tam panuje nad danymi?

Kolejna porcja danych o użytkownikach serwisu znalazła się w niepowołanych rękach. Facebook ma wciąż ...

Rakiety od Elona Muska świetnie startują. Gorzej z lądowaniem

Po raz trzeci w kosmos poleciała największa rakieta amerykańskiego potentata SpaceX Heavy Falcon. Tym ...

Amerykański szał na jednorożce. Pinterest i Zoom rozbijają bank

Na giełdach w Nowym Jorku zadebiutowały dwie technologiczne spółki, Pinterest i Zoom, określane jako ...

Facebook zmienia logo. Nowe barwy mają zakryć problemy

Tradycyjne, niebieskie logo popularnego serwisu społecznościowego przechodzi do historii. Nazwa Facebook jednak nie zniknie, ...

Pogromca wirusa WannaCry stworzył groźnego trojana

Marcus Hutchins został okrzyknięty bohaterem, kiedy to w maju 2017 roku udało mu się ...