Startupy 2019. RoboCamp spopularyzuje naukę kodowania

RoboCamp postawił na najmłodszych
Robocamp

Gdański startup z końcem 2018 r. pozyskał ponad pół miliona dolarów od funduszu Alfabeat. Teraz postawi na zagraniczną ekspansję.

Spółka, która tworzy podręczniki szkolne online z zakresu robotyki i programowania, wpisała się w dynamicznie rozwijający się w Polsce trend – rosnące zainteresowanie nauką kodowania. RoboCamp postawił na najmłodszych, a jego podręczniki mają umożliwić nauczycielom bez wcześniejszego specjalistycznego przygotowania prowadzenie zajęć. Nauka opiera się m.in. na zestawach Lego oraz „wizualnym” języku programowania Scratch. Nauka z RoboCamp może być prowadzona z innym hitowym rozwiązaniem polskiego startupu – robotem Photon.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

Tworzone na bazie najnowocześniejszych technik edukacyjnych podręczniki są skierowane głównie do szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Ale z usług RoboCamp korzystają też muzea i biblioteki. Z kursów gdańskiej firmy korzysta w sumie już 50 tys. uczniów rocznie.

Projekt otrzymał wiele nagród – ostatnia z nich została przyznana w trakcie Startup Europe Awards, gdzie RoboCamp został uznany za najbardziej kreatywny startup na Starym Kontynencie. Drzemiący w nim potencjał dostrzegł fundusz Alfabeat. Zasilił on spółkę 530 tys. do.l, które przeznaczone będą na rozwój platformy e-learningowej na urządzenia mobilne, a także wdrożenie nowych funkcjonalności, by „zindywidualizować” nauczanie. Ponadto twórcy chcą powiększyć portfolio kursów i przeprowadzić ekspansję na rynki zagraniczne – zwłaszcza niemiecko-, francusko- i hiszpańskojęzyczne. – Nawiązaliśmy współpracę z Alfabeat, ponieważ fundusz koncentruje się na ekspansji na zagraniczne rynki. Zależało nam nie tylko na finansowaniu, ale również na wsparciu merytorycznym – komentuje Wojciech Syrocki, pomysłodawca projektu RoboCamp.

CZYTAJ TAKŻE: Polski jednorożec jeszcze w 2019 r.

Inwestor nie ukrywa, że projekt ten ma ogromny potencjał. – Celem jest pomoc w jego rozwinięciu na kolejnych rynkach, by stała się silnym graczem globalnym – podkreśla Marek Rybacki, partner zarządzający w Alfabeat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Boom na rynku gier. To będzie rekordowy rok

Wysyp topowych premier w ostatnich miesiącach sprawia, że fani coraz więcej wydają na ulubione ...

Producent gier bitewnych wart więcej niż największy dostawca gazu

Notowany na brytyjskiej giełdzie Games Workshop jest już więcej wart od Centrici, firmy dostarczającej ...

Szczepionki na Covid-19 już w internecie. Obok narkotyków i broni

Analitycy firmy Check Point Research wykryli liczne oferty sprzedaży szczepionek oraz lekarstw na Covid-19 ...

Google porzuca naftowe koncerny. Uległo presji Greenpeace

Informatyczny gigant z USA nie będzie więcej wspierać koncernów naftowych, tworząc dla nich technologię ...

Twórca CD Projekt stawia na salony VR

Michał Kiciński, autor potęgi studia CD Projekt, które na koncie ma taką grę jak ...

Turecki sąd: Blokowanie Wikipedii to naruszenie wolności słowa

Turecki Sąd Konstytucyjny orzekł 26 grudnia, że blokowanie dostępu do Wikipedii w Turcji narusza ...