Wisła napędzi internetowe zbiórki

Rynek tzw. crowdfundingu w Polsce, choć wciąż raczkuje, rośnie w tempie 20–30 proc. rocznie i w tym roku będzie wart już 0,7 mld zł. Akcja pomocy klubowi z Krakowa otwiera nowy rozdział w tej branży.

Publikacja: 06.02.2019 20:53

Wisła napędzi internetowe zbiórki

Foto: Fotorzepa/ Piotr Guzik

Crowdfunding miał być istotnym kołem ratunkowym dla stojącego na krawędzi upadku klubu piłkarskiego Wisła Kraków – i takim też był, bo wystarczyły niecałe 24 godziny, by zebrać od internautów zakładane 4 mln zł. Ale to sama branża tzw. finansowania społecznościowego być może zyska najwięcej. Dzięki rekordowej zbiórce w historii polskiego tzw. crowdfundingu udziałowego (equity) i medialnej wrzawie wokół niej taki sposób pozyskiwania kapitału ma szanse zyskać na popularności.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes Ludzie Startupy
Polacy ze Szkocji rewolucjonizują produkcję mięsa. Nowa alternatywa dla żywych zwierząt
Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji
Biznes Ludzie Startupy
Kelner czy bot? Dzięki AI polska firma odmienia gastronomię
Biznes Ludzie Startupy
Teraz to boty szukają leków. Wielka szansa dla Polski
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Biznes Ludzie Startupy
Koniec krwawych diamentów i kradzieży? Polska firma namiesza w świecie jubilerów
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”