Polacy polubili aplikacje do wynajmu pojazdów

Współdzielenie różnych środków transportu to globalny trend, który opanowuje miasta, również w Polsce. Coraz chętniej wynajmujemy za pośrednictwem aplikacji nie tylko rowery na minuty, ale również auta, skutery, a od niedawna także hulajnogi.

Z badań przygotowanych przez stowarzyszenie Mobilne Miasto wynika, że największą popularnością cieszą się rowery. Liczba ich użytkowników na rodzimym rynku sięga już 2 mln. Aż z 21 tys. jednośladów można korzystać już w 55 miastach w Polsce.

Dla porównania park skuterów czy aut na minuty liczy obecnie odpowiednio 2,5 i 4,1 tys. pojazdów, które dostępne są w 17 miastach. Skutery mają grono użytkowników liczące już 200 tys. osób, czyli podobnie jak w przypadku carsharingu (230 tys.).

CZYTAJ TAKŻE: Uber podjedzie limuzyną. Tanio nie będzie

Wciąż nowością na naszych ulicach są natomiast elektryczne hulajnogi. Za pośrednictwem smartfona lokalizuje je i uruchamia na razie 40 tys. osób w naszym kraju. Na razie usługa współdzielenia takich jeździków obecna jest jest w Poznaniu, Wrocławiu i Warszawie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Samsung pokazał składany smartfon. To ma być hit

Koreańczycy pokazali długo oczekiwany model Galaxy Fold. To urządzenie ze składanym, a właściwie zginanym ...

Firmy technologiczne uciekają z Londynu

Coraz więcej globalnych firm decyduje się na przeniesienie siedzib, a nawet produkcji, poza Wyspy ...

Mistrzowie cyfrowej transformacji

Elastic Cloud Solutions wchodzi na biznesowe salony na całym świecie. Usprawnia komunikację wewnętrzną, zarządzanie ...

Nokie wysyłały dane do Chin. Trwa dochodzenie

Finlandia rozpoczęła dochodzenie przeciwko właścicielowi Nokii. Chodzi o podejrzenie przekazywania danych osobowych na serwer ...

Polski startup wygrywa w Luksemburgu i zgarnia kontrakt dla Vodafone

Hotailors, poznańska spółka, której technologia – oparta o sztuczną inteligencję – ułatwia organizowanie i ...

Klienci mogą odwrócić się od Apple

Gigant z Cupertino zaczyna szykować się na gorszy rok. Konsumenci są coraz mniej skłonni ...