Polska drugą Japonią. Hip-hop pompuje sprzedaż płyt

Tylko w Japonii udział krążków CD i winyli w rynku muzycznym jest wyższy niż w Polsce. Tak wysoka sprzedaż to nad Wisłą zasługa rodzimych artystów.

Publikacja: 06.05.2019 08:50

Ogromnym sukcesem rapu była płyta Taconafide (duetu Taco Hemingwaya i Quebonafide)

Ogromnym sukcesem rapu była płyta Taconafide (duetu Taco Hemingwaya i Quebonafide)

Foto: materiały prasowe

Choć w Polsce podobnie jak na całym świecie najszybciej rośnie zainteresowanie cyfrową formą muzyki, to nasz kraj jest w gronie światowych liderów, jeśli chodzi o udział fizycznych nośników. W całym rynku, uwzględniając także muzykę w reklamach i filmach czy prawa producenckie, nośniki w Polsce stanowią aż 47 proc., podczas gdy w Japonii 71 proc., a w Niemczech 35 proc. Jednak analizując tylko nośniki i muzykę w formie cyfrowej, udział płyt CD i winyli, a nawet wracających obecnie kaset magnetofonowych, jest jeszcze wyższy.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Biznes Ludzie Startupy
Polacy rzucają wyzwanie Revolutowi i Instagramowi. Teraz przebojem ma być SocialFi
Biznes Ludzie Startupy
Magiczna kapsułka z Polski rusza w świat. Może być przełomem w leczeniu zwierząt