Polski chatbot w formule „zrób to sam” robi światową karierę

Polski startup stworzył rozwiązanie, po które sięgnęły przedsiębiorstwa od Słowacji przez Kenię po USA. Korzystało z niego już ponad 1,5 mln klientów takich firm, jak Yves Rocher, Maspex i PKO BP.

Publikacja: 06.06.2019 14:02

Maja Schaefer
i Maciej Ciołek założyli software house Codeheroes, który opracował intuicyjne narzędz

Maja Schaefer i Maciej Ciołek założyli software house Codeheroes, który opracował intuicyjne narzędzie do komunikacji firm z klientami. Pierwszy w ich chatbota zainwestował Rafał Brzoska

Foto: mat. pras.

Chatbotize opracował innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia niemal każdemu, nawet osobom bez znajomości programowania, stworzenie dedykowanego chatbota. Dzięki różnym wtyczkom można go samodzielnie konfigurować, a – jak twierdzą przedstawiciele warszawskiego startupu – wszystko odbywa się w formule DIY (z ang. Do It Yourself), czyli zrób to sam.

– Firmy mogą rozmawiać z dziesiątkami tysięcy klientów rozsianych po całym świecie, posługujących się różnymi językami. I to w jednym czasie – podkreśla Maja Schaefer, prezes Chatbotize.

Brzoska dał impuls

Prace nad tym intuicyjnym narzędziem ruszyły w kwietniu zeszłego roku. – Rozwiązanie powstało w odpowiedzi na zmieniające się trendy w komunikacji wśród milenialsów i pokolenia Z – wspomina Chaefer. – Nie od dzisiaj wiadomo, że te dwa pokolenia nie wyobrażają sobie świata bez smarftona, a podział na online i offline jest dla nich abstrakcją. Są to też pokolenia, które żyją w social mediach, a ich pierwszym wyborem w kontaktach z innymi jest Messenger. Trendy te zostały bardzo szybko zauważone za granicą, gdzie najwcześniej zaczęły pojawiać się rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do automatyzacji komunikacji w kanałach tekstowych – kontynuuje.

CZYTAJ TAKŻE: Polski startup chce być numerem jeden na kontynencie

I wskazuje, że coraz częściej chatboty w nowej formule – wirtualnych asystentów na Messengerze – zaczęły być pokazywane na konferencjach branżowych. Na jednej z nich, w Londynie, pojawiła się także przyszła założycielka Chatbotize. Maja zafascynowała się chatbotami, a po powrocie do Polski powoli zaczęła zastanawiać się nad wdrożeniem podobnego rozwiązania w kraju.

Ponieważ Schaefer na co dzień pracuje w software house Codeheroes, rozwój tego innowacyjnego rozwiązania wydał się bardzo realny. Kropkę nad i postawił udział Codeheroes w KrakHack, wiosną 2017 r. Na krakowski hackathon zespół przyszedł z nowym pomysłem, ale wspomnienia z zagranicy skoncentrowane wokół chatbotów okazały się na tyle silne, że kilka godzin przed końcem hackathonu Codeheroes postanowił wykonać zdecydowany zwrot i stworzył wirtualnego asystenta dla Krakowa. Ten niespodziewanie wygrał konkurs. A motorem biznesu okazał się Rafał Brzoska.

Edukacja rynku

Znany biznesmen zobaczył potencjał tego rozwiązania i zdecydował się wdrożyć je w firmie InPost. Ten sukces biznesowy utarł drogę kolejnym, a do firmy zaczęły się zgłaszać następni klienci. Dziś z rozwiązania korzystają firmy z Czech. Słowacji, Wlk. Brytanii, USA, a nawet Kenii. Wśród nich są np. Yves Rocher, Maspex czy PKO BP. Jak dotąd z chatbotami Chatbotize rozmawiało już ponad 1,5 mln osób. – Marki docierają do swoich klientów w miejscach naturalnej konwersacji, poprzez kanały tekstowe jak Messenger czy live chat na stronie. Chatbotize to także proste w obsłudze, gotowe moduły typu quiz, konkurs czy ankieta, które użytkownik dobiera według preferencji. Narzędzie wykorzystuje również zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji, które pozwalają na pełną automatyzację obsługi klienta – tłumaczy Maciej Ciołek, wiceprezes warszawskiego startupu.

CZYTAJ TAKŻE: Polska firma robi supersłuchawki dla światowych gwiazd muzyki

Pod koniec 2018 r. Codeheroes wygrał największy hackathon w Europie – HackYeah, tym razem tworząc wirtualnego asystenta finansowego, Stefana. Teraz spółka chce skupić się na edukacji rynku. – Zamierzamy szerzyć wiedzę dotyczącą chatbotów wśród marketerów. Wkrótce wdrożymy autorski program szkoleń i certyfikaty poświadczających znajomość tego typu rozwiązań. Misją Chatbotize jest popularyzacja marketingu konwersacyjnego – dodaje Ciołek.

Chatbotize opracował innowacyjne rozwiązanie, które umożliwia niemal każdemu, nawet osobom bez znajomości programowania, stworzenie dedykowanego chatbota. Dzięki różnym wtyczkom można go samodzielnie konfigurować, a – jak twierdzą przedstawiciele warszawskiego startupu – wszystko odbywa się w formule DIY (z ang. Do It Yourself), czyli zrób to sam.

– Firmy mogą rozmawiać z dziesiątkami tysięcy klientów rozsianych po całym świecie, posługujących się różnymi językami. I to w jednym czasie – podkreśla Maja Schaefer, prezes Chatbotize.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA