Zablokowany przez Facebooka polski Brand24 ujawnił dane o sprzedaży

Michal Sadowski, założyciel startupu
YouTube

Spółka deklaruje, że specjalnie nie ucierpiała, spowolnienie tempa przyrostu nowych klientów jest przejściowe. Jakie będą kolejne kwartały?

Według danych o sprzedaży na koniec III kwartału Brand24 miał 3631 aktywnych klientów – czyli ich liczba (netto) wzrosła o 102 w ujęciu kwartał do kwartału. Na koniec września w sumie było ich 2829. Spółka podkreśla, że ARPU (średni przychód na klienta w ujęciu miesięcznym) nie odbiega od poziomów zanotowanych w poprzednim okresie. We wrześniu 2019 r. spółka sprzedała 182 nowe abonamenty.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zablokował konto polskiej firmy Brand24 i jej założyciela. Dlaczego?

Rynek zastanawiał się, jak będą wyglądać wyniki po zablokowaniu konta przez Facebooka i Instagram. Przypomnijmy, że pod koniec sierpnia amerykański „Business Insider” opublikował materiał, w którym zarzucił firmie Brand24 zbieranie zbyt wielu danych z serwisów społecznościowych. Według tej publikacji Brand24 miał wykorzystywać niedostępne oficjalnie dane.

„Blokada kont spółki i prezesa zarządu Michała Sadowskiego we wspomnianych serwisach to efekt krzywdzącej publikacji w amerykańskich mediach, która zestawiając spółkę z podmiotami działającymi w oparciu o dane wrażliwe (których spółka nigdy nie zbierała i nie oferowała) uruchomiła automatyczne procedury prewencyjnej blokady oraz zbierania wyjaśnień. Spółka przygotowała kompleksową dokumentację, która została przekazana Facebookowi. Trwa proces weryfikacji, na czas którego spółka zdecydowała się wstrzymać monitorowanie danych z wspomnianych serwisów” – czytamy w przesłanej informacji.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook ukarany w Turcji. Bo przecieka

Przy okazji publikacji danych sprzedażowych za III kwartał zarząd poinformował, że liczba klientów, którzy zdecydowali się odejść we wrześniu sygnalizując jako powód ograniczenia w dostępności danych (z serwisów Facebook/Instagram) to 72 klientów (na 3630 wszystkich), co stanowi 1,9 proc. portfolio spółki. Facebook oraz Instagram nie są dla niej kluczowymi kanałami marketingu i sprzedaży. W II kwartale 2019 r. odpowiadały one za 0,2 proc. wygenerowanej sprzedaży.

„Po zagregowaniu danych z pełnego miesiąca, spółka ocenia, że zmiany w dostępności danych z serwisów Facebook oraz Instagram wpłynęły także tymczasowo na inne funkcje produktu, których przywrócenie nastąpiło w drugiej połowie września” – czytamy natomiast w raporcie.

Zarząd poinformował też, że wyniki testu nowego systemu zbierania publicznych wzmianek z platform blogowych okazały się niezadowalające. Nowy mechanizm, mimo że zwiększył istotnie ilość wyników prezentowanych w narzędziu, wygenerował nadspodziewane ilości wzmianek klasyfikowanych jako spam, które zdominowały całościowe wyniki. Z tego względu, w drugiej połowie września, przywrócona została poprzednia wersja tego mechanizmu.

CZYTAJ TAKŻE: Zimny prysznic dla rządu. Polskie startupy cienko przędą

Spółka przewiduje, że spowolnienie tempa przyrostu nowych klientów jest przejściowe. Deklaruje, że wyeliminowała szereg negatywnych czynników i jest w trakcie wdrożeń nowych funkcji , dzięki którym chce przywrócić satysfakcjonujące tempo wzrostu. We wrześniu uruchomiono jeden z pierwszych na świecie mechanizmów monitoringu serwisu TikTok, z którego globalnie korzysta około 500 mln osób. W tym roku ruszą także nowe mechanizmy raportów email, nowy filtr antyspamowy oraz wersje abonamentów dedykowane określonym grupom docelowym (jak np. uniwersytety).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Google pracuje nad własnym smartfonem z elastycznym ekranem

W amerykańskim urzędzie patentowym pojawił się dowód na to, że Google nie chce przegapić ...

Alexa, w co mam się ubrać?

Amazon integruje swoje inteligentne głośniki z kamerą 
i sztuczną inteligencją, by doradzać w zakupach. ...

Kreml ma pomysł na rosyjski sektor high-tech. Uratuje go małżeństwo

W Rosji powołany został rzecznik praw firm wysokich technologii. Zajmie się m.in. likwidacją zbędnych ...

Porowate Powłoki Przyszłości

Naukowcy z Wydziału Mechanicznego Politechniki Koszalińskiej pod kierownictwem prof. nadzw. dr. hab. inż. Krzysztofa ...

Firmy szukają wsparcia ekspertów od chmury

Usługi w chmurze należą do najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów polskiego rynku IT – ...

Wojna z hakerami nigdy się nie skończy, ale poddać się nie można

Wynajdziemy lepszą pułapkę na myszy? Hakerzy stworzą sprytniejszą mysz – mówi nam Patrick Grillo, ...