Dwie polskie firmy na prestiżowej liście ze SpaceX i Uberem

Projekt polskiego hyperloopa, czyli superszybkiej kolei magnetycznej, przyciągnął uwagę Lufthansy.
mat. pras.

Innowacyjne spółki znad Wisły znalazły się na liście Lufthansa Innovation Hub. Ten think-thank, który w niemieckiej grupie Lufthansa zajmuje się tematem innowacyjności, zebrał najbardziej nowatorskie podmioty na świecie w zakresie rozwiązań transportowych.

Na liście 150 firm, które stoją za rewolucją transportową, znalazły się Hyper Poland (spółka pracująca nad technologią ultra szybkiej kolei magnetycznej) i Blinkee.city (startup rozwijający ideę współdzielonego transportu). Na uwagę zasługuje fakt, że w zestawieniu polscy inżynierowie znaleźli się w tak doborowym towarzystwie, jak choćby chiński internetowy gigant Baidu (rozwija transport współdzielonymi busami), podbijający kosmos projekt Elona Muska – SpaceX, czy francuska aplikacja do wspólnych przejazdów BlaBlaCar.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces Hyper Poland w Wielkiej Brytanii

Lufthansa Innovation Hub wybrała najbardziej innowacyjne i rewolucyjne projekty w zakresie transportu w czterech kategorie: Micro Mobility (dystans do 4 km), Urban Mobility (dystans do 20 km), Short-haul Travel (dystans do 500 km) oraz Long-haul Travel (dystans powyżej 500 km, w tym podróże kosmiczne). Lista objęła więc startupy oferujące od elektrycznych skutery i rowerów (np. Lime i Jump), współdzielonych skuterów i aut (w tym: Go Jek, Bolt, CityBee), przez nowoczesne systemy autobusowe, autonomiczne samochody i latające taksówki (m.in. należący do Google startup Waymo, a także Uber Elevate i Flixbus), aż po pojazdy przyszłości, jak hyperloop, elektryczne samoloty i statki kosmiczne (np. The Boring Company, Yuneec, czy Blue Origin związane z miliarderem Jeffem Bezosem).

Jedyne firmy wyróżnione z przez Lufthansę znalazły się w drugim (Blinkee.city) i trzecim koszyku (Hyper Poland).

– Uplasowanie się na liście Lufthansa Innovation Hub potwierdza spore zainteresowanie naszą technologią ze strony podmiotów z zagranicy. Żywo interesują się tym operatorzy kolejowi z Europy oraz Azji. Nasze rozwiązanie wpisuje się również w politykę rozwojową Lufthansy, która stawia na scalanie połączeń lotniczych i kolejowych na krótkich dystansach – komentuje Katarzyna Foljanty, dyrektor ds. rozwoju i współzałożycielka Hyper Poland.

W 2018 r. Lufthansa (razem z Deutsche Bahn) uruchomiła projekt Lufthansa Express Rail. Jest to zsynchronizowany z rejsami Lufthansy, kolejowy rozkład jazdy ułatwiający połączenia pomiędzy portem lotniczym we Frankfurcie a największymi miastami w Niemczech (np. Stuttgartem i Dortmundem).

CZYTAJ TAKŻE: Warszawski fintech rusza na podbój Czech

Hyper Poland rozwija technologię kolei magnetycznej w oparciu o trzy etapy: magrail (300-415 km/h), hyperrail (600-1000 km/h) oraz docelowy hyperloop (1200 km/h). Magrail jest systemem kolei magnetycznej, który wykorzystuje istniejące korytarze transportowe kolei konwencjonalnych. Zarówno pociągi konwencjonalne, jak i pojazdy lewitujące magnetycznie mogą używać tego samego toru kolejowego wymiennie. Dlatego też system magrail może być w pełni zintegrowany z istniejącą infrastrukturą kolejową bez konieczności wprowadzania zmian w klasycznym taborze kolejowym.

Z kolei Blinkee.city rozwija usługi współdzielonej mobilności miejskiej, od niedawna we współpracy z bankiem ING. W polskich miastach, ale także na rynkach szwedzkim, hiszpańskim, rumuńskim czy węgierskim oferuje elektryczne skutery i hulajnogi. Kooperuje także z wrocławskim startupem Vozilla w zakresie car-sharingu. Teraz zaś spółka kierowana przez Marcina Maliszewskiego, w którą zainwestowała paliwowa firma Unimot, przymierza się do wejścia na rynek najmu rowerów miejskich na minuty.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Folia za trzy funty pokonała samsunga

Mieszkanka Castleford w Wielkiej Brytanii odkryła, że kosztująca niecałe 3 funty folia ochronna do ...

Posłowie chcą, by służby się przyjrzały, jak politycy korzystają z komunikatorów

Koordynator służb specjalnych powinien przygotować wytyczne dotyczące takich aplikacji – uważają posłowie PO Joanna ...

Jack Ma komunistą, a jego Alibaba droższy niż Facebook

Założyciel i główny udziałowiec chińskiej platformy e-handlu należy do Partii Komunistycznej – poinformował rządowy ...

Dotkliwa porażka Internetu. Przegrywa… z gazetkami supermarketów

Choć sklepy inwestują masę pieniędzy w nowoczesne formy dotarcia do klienta, to większość z ...

Ponad 100 mln zł dla firm i jednostek naukowych na cyberbezpieczeństwo

To pieniądze, które Narodowe Centrum Badań i Rozwoju oferuje w trzecim konkursie w ramach ...