Metalowe plakaty z Polski robią furorę

Jacek Świgost, Edward Ruszczyc i Karol Banaszkiewicz
mat. pras.

Displate, polski marketplace, który oferuje metalowe obrazy z oryginalnymi pracami artystów, w rok sprzedał milion dzieł.

Blaszany plakat z bohaterem gry „Wiedźmin” lub płatnym mordercą z kinowego hitu „John Wick” to hit, który zamawiają kupcy z USA, a nawet Australii. Obrazy powstają pod Warszawą. Dostarcza je rodzimy startup, który sprzedał ich już w sumie 2 miliony. Oznacza to, że tylko w ciągu roku spółka sprzedała tyle prac, co przez pierwsze sześć lat swojej działalności. Jak wyliczają przedstawiciele Displate, udekorowali w te nowatorskie obrazy ponad 797 tys. domów i biur.

Produkty Displate mają rosnące grono fanów, głównie za granicą. 99,6 proc. sprzedaży idzie na eksport, przy czym aż 80 proc. trafia na sześć rynków: do USA, W. Brytanii, Francji, Kanady, Niemiec i Australii. I ciężko się dziwić, skoro bazują na współpracy z producentami gier (m.in. Blizzard, CD Projekt RED czy Rovio) i licencjach tak popularnych marek, jak Cyberpunk 2077, Star Wars, DC Comics, Marvel, czy NASA.

CZYTAJ TAKŻE: Polsko-białoruski startup rozpoczyna światową ekspansję

– Od wielu miesięcy obserwujemy rozwój tzw. passion economy, zjawiska, które umożliwia twórcom zarabianie na własnych zainteresowaniach i unikalnych umiejętnościach, a fanom łatwe kupowanie prac lubianych artystów. Także tych niszowych. Szczególnie w trudnych czasach ludzie uciekają w kierunku pasji, które są dla nich odskocznią od rzeczywistości – komentuje Karol Banaszkiewicz, współzałożyciel Displate. – Widzimy wzrost popytu na unikatowe wzornictwo, większe zainteresowanie wystrojem wnętrz i wzrost popularności e-commerce. Displate znalazło się w samym środku tych trendów – kontynuuje.

Popularność passion economy widać w wynikach finansowych. W I połowie br. spółka osiągnęła taki wynik, jak w całym roku 2019 (w 2018 r. spółka notowała 58,3 mln zł przychodu, a rok później już 115,5 mln zł).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chatboty łowią talenty w sieci. Są skuteczne

Pozyskiwanie i selekcja kandydatów do pracy jest obecnie jednym z największych wyzwań dla przedsiębiorstw, ...

Boom w e-handlu pomaga dystrybutorom sprzętu

Dystrybutorzy, którzy nie przygotowali się na rosnące znaczenie kanału e-commerce, mają teraz kłopoty. W ...

Nowa bohaterka sieci. Po szlabanie na telefon tweetuje przez lodówkę

Wpisy nastolatki znanej na Twitterze jako Dorothy stały się viralowym hitem. Po tym jak ...

Polski dron przywiózł wymazy od pacjentów. Pionierski lot

Bezzałogowiec o nazwie Hermes przeleciał nad Warszawą z wymazami od pacjentów do badań na ...

Najgroźniejsi celebryci w internecie. Szukanie ich grozi wirusem

Wyszukując informacje w sieci o ulubionych celebrytach, możemy być narażeni na ataki cyberprzestępców i ...

Z Wrocławia w kosmos ze znanym miliarderem

Polska spółka planuje wynieść na orbitę ponad tysiąc nanosatelitów obserwacyjnych. Projekt zainteresował już miliardera ...