Firma ze Szczecina kreuje gwiazdy i sceny w Hollywood

Bloomberg

Plum Research, rodzima firma specjalizująca się w analizie danych dotyczących oglądalności dla gigantów kina i telewizji, stała się niezbędnym narzędziem przy podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych.

Szczeciński startup robi międzynarodową karierę. Założona w 2015 r. spółka ma biuro w Palo Alto w Kalifornii, a teraz otworzyła kolejne – w Nowym Jorku. Inwestorzy właśnie wyłożyli 10 mln zł na jej dalszą ekspansję.

CZYTAJ TAKŻE: Hollywood wie już, jak uniknąć filmowej klapy

Dla wielu wysokobudżetowych produkcji filmowych umiejętności i technologie big data oraz uczenia maszynowego, stosowane przez ten startup, są bezcenne. Nic dziwnego więc, że z Plum Research współpracują globalni gracze: największe studia filmowe, nadawcy telewizyjni, agencje talentów. Firma założona przez Łukasza Jeziorskiego dostarcza zaawansowane analizy danych o oglądalności, prowadzi badania rynku, m.in. w kanałach SVOD (subscription video on demand) i telewizji linearnej. – Zastępujemy intuicję wnioskami analitycznymi. Monitorujemy ponad 90 proc. globalnego rynku SVOD. Dostarczamy w czasie niemal rzeczywistym szczegółowe informacje: wiemy, jaka część widowni połknęła serial w całości w ciągu jednego weekendu, i jesteśmy w stanie przewidzieć, czy popularna w jednym kraju produkcja ma szansę podbić inne rynki. Jako jedyni na świecie operujemy na takich danych – przekonuje Jeziorski.

Łukasz Jeziorski, mat. pras.

Z jego usług korzystają m.in. studia w Hollywood i globalni nadawcy telewizyjni. Dostarczane dane pozwalają im ocenić, czy warto kupić licencję na dany serial, jacy aktorzy mają szansę przyciągnąć najwięcej widzów lub jakie sceny mogą spowodować odpływ widowni i należy ich w scenariuszu unikać. – Mamy doświadczenia we współpracy z trzema z pięciu największych studiów filmowo-telewizyjnych na świecie – podkreśla Łukasz Jeziorski.

CZYTAJ TAKŻE: Znika popularny brytyjski serial. Zbyt rasistowskie dowcipy

Plum Research to spółka z portfela funduszu Tar Heel Capital Pathfinder. Teraz – w zamian za kilkanaście procent udziałów – pozyskała 10 mln zł finansowania od rodzimego Montis Capital oraz brytyjskiego Weston Investment Management. Szczecińska firma zaczynała od analityki dla przemysłu muzycznego (znalazła się nawet w gronie 20 najgorętszych muzycznych startupów wybranych podczas festiwalu MIDEM w Cannes.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski startup wesprze piłkarską reprezentację nr 1 na świecie

Spółka ITMagination stworzyła dla piłkarskiej reprezentacji Belgii zaawansowany informatyczny system, który pomoże trenerom w ...

Wysoka wycena InPostu. Pieniądze na ekspansję zagraniczną

Przedział cenowy w ofercie publicznej wynosi 14-16 euro za akcję, co daje wycene na ...

Brytyjski system do śledzenia koronawirusa ma problemy

Testowany właśnie system monitorowania zakażonych osób w Wielkiej Brytanii ma problemy techniczne. Tymczasem ma ...

Polacy uderzą w raka. Korytarz życia na autostradzie

Rodzima spółka Biotts podpisała umowę licencyjną z Balanced Biotech, firmą z USA z branży ...

„Kler” zapewnił kinom kolejny rekordowy rok

W grudniowym repertuarze brakuje hitów, ale promocje i wysyp premier pomogą uciułać 2,6 mln ...