Firma ze Szczecina kreuje gwiazdy i sceny w Hollywood

Bloomberg

Plum Research, rodzima firma specjalizująca się w analizie danych dotyczących oglądalności dla gigantów kina i telewizji, stała się niezbędnym narzędziem przy podejmowaniu kluczowych decyzji biznesowych.

Szczeciński startup robi międzynarodową karierę. Założona w 2015 r. spółka ma biuro w Palo Alto w Kalifornii, a teraz otworzyła kolejne – w Nowym Jorku. Inwestorzy właśnie wyłożyli 10 mln zł na jej dalszą ekspansję.

CZYTAJ TAKŻE: Hollywood wie już, jak uniknąć filmowej klapy

Dla wielu wysokobudżetowych produkcji filmowych umiejętności i technologie big data oraz uczenia maszynowego, stosowane przez ten startup, są bezcenne. Nic dziwnego więc, że z Plum Research współpracują globalni gracze: największe studia filmowe, nadawcy telewizyjni, agencje talentów. Firma założona przez Łukasza Jeziorskiego dostarcza zaawansowane analizy danych o oglądalności, prowadzi badania rynku, m.in. w kanałach SVOD (subscription video on demand) i telewizji linearnej. – Zastępujemy intuicję wnioskami analitycznymi. Monitorujemy ponad 90 proc. globalnego rynku SVOD. Dostarczamy w czasie niemal rzeczywistym szczegółowe informacje: wiemy, jaka część widowni połknęła serial w całości w ciągu jednego weekendu, i jesteśmy w stanie przewidzieć, czy popularna w jednym kraju produkcja ma szansę podbić inne rynki. Jako jedyni na świecie operujemy na takich danych – przekonuje Jeziorski.

Łukasz Jeziorski, mat. pras.

Z jego usług korzystają m.in. studia w Hollywood i globalni nadawcy telewizyjni. Dostarczane dane pozwalają im ocenić, czy warto kupić licencję na dany serial, jacy aktorzy mają szansę przyciągnąć najwięcej widzów lub jakie sceny mogą spowodować odpływ widowni i należy ich w scenariuszu unikać. – Mamy doświadczenia we współpracy z trzema z pięciu największych studiów filmowo-telewizyjnych na świecie – podkreśla Łukasz Jeziorski.

CZYTAJ TAKŻE: Znika popularny brytyjski serial. Zbyt rasistowskie dowcipy

Plum Research to spółka z portfela funduszu Tar Heel Capital Pathfinder. Teraz – w zamian za kilkanaście procent udziałów – pozyskała 10 mln zł finansowania od rodzimego Montis Capital oraz brytyjskiego Weston Investment Management. Szczecińska firma zaczynała od analityki dla przemysłu muzycznego (znalazła się nawet w gronie 20 najgorętszych muzycznych startupów wybranych podczas festiwalu MIDEM w Cannes.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Inteligentne zegarki i opaski idą jak woda. Apple podgryzają Chińczycy

Urządzenia z segmentu tzw. wearables w ub. r. trafiły do ponad 172 mln użytkowników. ...

Naukowcy chcą wywołać globalne ocieplenie na Marsie

Naukowcy opracowali nową metodę umożliwiającą hodowanie Ziemskich roślin uprawnych na powierzchni Marsa. Wystarczyć ma ...

CD Projekt i giganci gier odkryją karty w Los Angeles

E3, największa impreza dla fanów gier wideo, rusza 11 czerwca. Choć tym razem targi ...

MacBooki do wymiany. Apple ostrzega klientów

Firma Apple zwróciła się do swoich klientów w sprawie „ograniczonej liczby 15-calowych MacBooków Pro ...

Kasowe gry. Kto goni Fortnite`a?

310 mln dol. na czysto – taki zysk wypracował przebój „PlayerUnknown’s Battlegorunds” („PUBG”). To ...

Google unowocześnia wyszukiwarkę hoteli

Zdjęcia hotelu zrobione przez gości, dodatkowe informacje o atrakcjach w okolicy obiektu i nowe ...