Reklama
Rozwiń

Polska opaska na chorobę wieńcową. Wynalazek w cieniu polityki

SimpliCardiac opracował innowacyjną opaskę, która pomoże w walce z chorobą wieńcową. Jednak głośno zrobiło się o nim za sprawą powiązań z rodziną ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego.

Publikacja: 07.09.2020 16:34

Przez
aferę wokół SimpliCardiac wynalazek startupu znalazł się
w cieniu.
Teraz będzie
o nim głośno?

Przez aferę wokół SimpliCardiac wynalazek startupu znalazł się w cieniu. Teraz będzie o nim głośno?

Foto: Ahmad RDT

Były już szef resortu zdrowia był udziałowcem w dwóch spółkach swojego brata Marcina – Vestera i Szumowski Investments. Gdy wszedł do rządu, pozbył się udziałów, które przejęła jego żona. I właśnie ten duet: Anna i Marcin, czyli żona i brat Łukasza Szumowskiego, dalej prowadził biznesy. Szumowski Investment w swoim portfelu miał m.in. startup SimpliCardiac. Jak twierdziła „Gazeta Wyborcza”, założona w 2011 r. spółka otrzymała nielegalnie 1,2 mln zł pożyczki od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Afera wybuchła w maju. Z końcem sierpnia startup, którym kieruje Andrzej Białkowski-Miler, pozyskał jednak finansowanie od inwestorów i spłacił dług. Kontrowersje mimo to pozostały. Tymczasem w ogniu politycznej burzy SimpliCardiac opracował rozwiązanie, które może się stać ważnym elementem walki z chorobami serca.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku