Polacy sprzedają eko-okulary. Przymierzysz je przez smartfona

Gepetto chce połączyć nowe technologiez okularami.
Shutterstock

Gepetto, znane głównie jako producent drewnianych oprawek do okularów, idzie w nowe technologie. Zaczyna od rozszerzonej rzeczywistości, ale to nie koniec planów marki.

W Gepetto siły połączyli Mateusz Toporowicz, założyciel marki, i Piotr Kruszyński, były prezes Pizzaportal.pl, który to serwis został za 150 mln zł sprzedany hiszpańskiemu Glovo. Firma od 2013 r. sprzedaje ekologiczne, drewniane okulary, wykorzystuje też technikę druku 3D. Sprzedaż prowadzi tylko online, teraz planuje pozyskanie finansowania i podbój zagranicy.

CZYTAJ TAKŻE:  Okulary Google wsparte przez AI pomogą niewidomym

Równolegle marka prowadzi szerokie działania badawczo-rozwojowe. W tym roku firma wprowadziła już aplikację mobilną Gepetto Lustro, która, wykorzystując technologię AR, umożliwia przymierzenie wirtualnych okularów przy użyciu smartfona. Aplikacja zamienia ekran smartfona w lustro i tworzy realny model twarzy; w efekcie dokładnie widać, jak dany model prezentuje się na kliencie, co znacznie zwiększa szansę idealnego dopasowania okularów, a dla firmy znacząco obniża odsetek zwrotów.

Ale to zdecydowanie nie koniec planów Gepetto związanych z nowymi technologiami – trwają prace nad kolejnymi. – Aktualnie skupiamy się na opracowaniu technologii badania wzroku na odległość dla sektora okularowego oraz opracowywaniu produktów wytwarzanych z materiałów otrzymanych w wyniku optymalizacji łańcuchów produkcyjnych, poprzez zagospodarowanie powstających podczas nich odpadów – mówi Mateusz Toporowicz. Przy projektach technologicznych zaangażowani są naukowcy z polskich uczelni.

CZYTAJ TAKŻE: Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

Perspektywy dla rynku są świetne, ale pandemia i ograniczenia w ruchu oraz pracy sklepów czy centrów handlowych wpływają także na ten sektor. Wartość wydatków na oprawki do okularów korekcyjnych, okulary przeciwsłoneczne, soczewki kontaktowe oraz szkła okularowe to ok. 2,5 mld zł. Na razie większość zakupów odbywa się przez punkty stacjonarne. Rynek według danych marki rośnie w tempie ok. 2,5 proc. rocznie, zaś sektor online niemal cztery razy szybciej. Według prognoz za trzy lata co trzecie okulary będą już kupowane online.

– Połączyliśmy siedmioletnie doświadczenia Mateusza w prowadzeniu firmy z moim wieloletnim doświadczeniem w branży finansowej oraz na rynku online food delivery. Głęboko wierzymy, że łącząc potencjały i kompetencje, będziemy w stanie podbić nie tylko krajowy rynek eyewear – dodaje Piotr Kruszyński.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Finałowa rozgrywka o ATM

Zainicjowana wiosną sprzedaż największego operatora centrów danych w kraju powoli zbliża się ku finalizacji. ...

MicroLED, czyli rewolucja w wyświetlaczach

Mikrowyświetlacze już w przyszłym roku mogą okazać się hitem. Ekrany mniejsze niż ziarnko piasku ...

Polska firma IT sponsorem piłkarskiego mistrza Francji

Comarch, znany głównie ze sponsoringu rodzimej Cracovii, teraz ma ambicję pokazać się szerzej piłkarskiemu ...

Gogle VR i AR stają się hitem. Efekt pandemii

Technologie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości wchodzą do kolejnych sektorów i branż. Wirus wzmocnił nowy ...

Ile kosztuje nerka, ile palców ma koń i co to jest niepodległość? Rok w wyszukiwarce Google’a

Najpopularniejsza przeglądarka internetowa podsumował 2018 r. i sprawdziła, czego szukali internauci na świecie i ...

Amazon popilnuje domu z drona. Ma już patent

Niedługo dron amerykańskiego giganta znanego głównie z e-commerce, sprawdzi, czy przed wyjazdem na wakacje ...