Warszawski startup wie, jak przywiązać do marki. Pomaga AI

Startup stworzył rozwiązania, które analizują zachowania konsumentów.
mat. pras.

Consumer Intelligence pomaga firmom w komunikacji z klientem i budowie jego przywiązania do marek. Warszawski startup wykorzystuje do tego celu m.in. sztuczną inteligencję. Samo „przekupywanie” rabatami już nie wystarcza.

Pandemia nie powstrzymuje innowacyjnych biznesów. Dowodzi tego Consumer Intelligence – spółka założona przez Krystiana Dylewskiego to przedstawiciel tzw. segmentu martechów (startupy rozwijające nowatorskie technologie marketingowe). Ambicją warszawskiej firmy jest zbudowanie globalnego programu do zarządzania relacjami z klientami.

Przewidzieć trendy

Jak tłumaczy Dylewski, architekt rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI), który na koncie ma współpracę z działami marketingu międzynarodowych korporacji, przywiązanie klientów do marek i miejsc (customer experience & satisfaction) tworzy się poprzez budowanie relacji i podnoszenie standardów obsługi klienta. Jak przekonuje, w dobie ogromnej konkurencji samo „przekupywanie” klientów rabatami jest niewystarczające, o czym szczególnie przekonują się duże marki z branży FMCG. Podstawą budowania lojalności odbiorców stają się relacje z klientami, które są niezwykle trudne. Z badań wynika, że 98 proc. uwag i potrzeb klientów nie dociera do osób decyzyjnych w firmach, co stanowi olbrzymie pole do zagospodarowania na całym świecie. I tu właśnie pojawia się miejsce dla Consumer Intelligence.

CZYTAJ TAKŻE: Startup ze Szczecina pomoże szybciej sprzedać mieszkanie

Spółka jest właścicielem dwóch produktów: Blovly oraz 2take.it – platform, które wspomagają w budowaniu przywiązania klientów do dużych marek. Dzięki Blovly, zaraz po zeskanowaniu paragonu przy pomocy aplikacji (podobnie jak kodu QR), użytkownik otrzymuje nagrody od marek, których produkty wybrał, a same marki zyskują rozbudowany moduł raportowy (aktualizowany na bieżąco), z dostępem do wszystkich ważnych informacji o klientach i ich zwyczajach zakupowych. Na tej podstawie mogą szczegółowo analizować zachowania konsumentów i przewidywać trendy.

Zespół zarządzający Consumer Intelligence, czyli Dylewski i wspierający go Michał Barański (drugi członek zarządu ma ponad 15-letnie doświadczenie na rynku detalicznym i tzw. produktów szybko zbywalnych – FMCG), podkreśla, że budowanie lojalności m.in. w oparciu o dane z zeskanowanych paragonów sklepowych to skuteczne rozwiązanie. Firmy otrzymują bowiem autentyczne dane o zakupach, które mogą być wykorzystane do efektywnej analizy i prowadzenia strategicznych działań. Startup zapewnia też rozwiązanie do dwustronnej, błyskawicznej komunikacji z konsumentem, bez instalowania sprzętu, wydawania kart i poświęcania czasu pracowników na obsługę. Dodatkowo startup rozwija autorskie algorytmy AI pozwalające w efektywny sposób zbierać od konsumentów i analizować informacje zwrotne (feedback) oraz rzetelne opinie po zakupie produktów i usług widniejących na paragonie.

startup rozwija autorskie algorytmy AI pozwalające w efektywny sposób zbierać od konsumentów i analizować informacje zwrotne

Z rozwiązania polskiego startupu korzystają już klienci branży FMCG oraz centra handlowe. Firma kooperuje m.in. z takimi sklepami online jak CCC, 5-10-15, Merlin.pl, eobuwie.pl, Tesco, Sephora czy Rossmann. Ale swoją ofertę adresuje zarówno do małych firm (m.in. kawiarnie, salony piękności, sklepy internetowe), jak i agencji reklamowych, eventowych, PR czy samych producentów. Co ciekawe, Consumer Intelligence przygotowuje także wdrożenia dla miast.

Inwestor pomoże w zagranicznej ekspansji

Startup myśli już o intensywnej międzynarodowej ekspansji. W realizacji planów pomóc mogą pieniądze, które firma pozyskała w październiku br. od inwestora. Potencjał w projekcie Krystiana Dylewskiego dostrzegł fundusz KnowledgeHub Starter, który pomagał już takim młodym, innowacyjnym biznesom jak Cateringoo, Sparkly, RevDeBug czy Genomtec ID. W sumie na Consumer Intelligence wyłoży do 3 mln zł.

– Cieszy nas zaufanie ze strony inwestorów i fakt, że środki pochodzą z funduszu wyspecjalizowanego w inwestycjach z obszaru martech i szeroko pojętego marketingu, z którego też wywodzą się jego przedstawiciele. Dzięki temu mogliśmy liczyć na profesjonalną ocenę naszego rozwiązania oraz zrozumienie jego potencjału dla branży – komentuje Krystian Dylewski.

CZYTAJ TAKŻE: Najcenniejszy na świecie startup urósł na wirusie i wideokonferencjach

Podkreśla, że pozyskane środki przeznaczone zostaną na wyjście z ofertą na kolejne rynki zagraniczne. – Obecnie, prócz Polski, kierujemy nasze rozwiązanie na rynek słowacki, czeski oraz ukraiński – dodaje.

Sam inwestor nie ukrywa, że wiąże spore oczekiwania z warszawskim martechem.

– Zdecydowaliśmy się na inwestycję w projekt Consumer Intelligence, ponieważ łączy on kilka zauważalnych trendów i obszarów w komunikacji marek z klientami. Istotne było dla nas również doświadczenie zespołu, który tworzy ten projekt – wyjaśnia Grzegorz Chyliński, partner zarządzający w KnowledgeHub Starter. – Wierzymy, że połączenie ich eksperckich kompetencji z zakresu sztucznej inteligencji, danych oraz marketingu z możliwościami ekspansji zagranicznej przyniesie spodziewane rezultaty – kontynuuje.

Globalny rynek technologii marketingowych w 2019 r. wyceniany był na niemal 122 mld dol. Popyt na tego typu rozwiązania w skali roku rośnie w ponad 20-proc. tempie. Jednak wydatki na systemy martech na najbardziej rozwiniętych rynkach wzrosły w ciągu ostatnich dwóch lat aż dwukrotnie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Niewidzialny super-dron z 6-cioma tonami bomb. Rosjanie idą na całość

Rosjanie przyśpieszają wdrożenie swojego nowego supernowoczesnego drona stealth Suchoj S-70 Ochotnik. Ma on zadebiutować ...

Zmarnowana cyberszansa

„Cyberpunk” miał wprowadzić nasz kraj na technologiczne salony i poprawić wizerunek. Na razie bezskutecznie. ...

Sztuczne ręce Hindusów z Poznania mają podbić świat

Poznańska spółka Aether Biomedical, założona przez dr Faitha Jiwakhana oraz Dhruva Agrawala, wprowadza na ...

Polsko-białoruski startup rozpoczyna światową ekspansję

Najpierw obsługiwali płatności z Polski na Ukrainę. Teraz PayUkraine zmienia nazwę na SPOKO i ...

Naukowcy stworzyli ekran, który można wyginać, łamać i ciąć

Elastyczne mikrodiody LED, wzbogacone o cienką warstwę grafenu – ta technologia może zrewolucjonizować rynek ...

Rosja prześwietli Samsunga

Federalna Służba Antymonopolowa (FAS) sprawdza czy rosyjska spółka koreańskiego giganta nie stosuje zmowy cenowej. ...