Pandemia nie powstrzymuje innowacyjnych biznesów. Dowodzi tego Consumer Intelligence – spółka założona przez Krystiana Dylewskiego to przedstawiciel tzw. segmentu martechów (startupy rozwijające nowatorskie technologie marketingowe). Ambicją warszawskiej firmy jest zbudowanie globalnego programu do zarządzania relacjami z klientami.
Przewidzieć trendy
Jak tłumaczy Dylewski, architekt rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji (AI), który na koncie ma współpracę z działami marketingu międzynarodowych korporacji, przywiązanie klientów do marek i miejsc (customer experience & satisfaction) tworzy się poprzez budowanie relacji i podnoszenie standardów obsługi klienta. Jak przekonuje, w dobie ogromnej konkurencji samo „przekupywanie” klientów rabatami jest niewystarczające, o czym szczególnie przekonują się duże marki z branży FMCG. Podstawą budowania lojalności odbiorców stają się relacje z klientami, które są niezwykle trudne. Z badań wynika, że 98 proc. uwag i potrzeb klientów nie dociera do osób decyzyjnych w firmach, co stanowi olbrzymie pole do zagospodarowania na całym świecie. I tu właśnie pojawia się miejsce dla Consumer Intelligence.
CZYTAJ TAKŻE: Startup ze Szczecina pomoże szybciej sprzedać mieszkanie
Spółka jest właścicielem dwóch produktów: Blovly oraz 2take.it – platform, które wspomagają w budowaniu przywiązania klientów do dużych marek. Dzięki Blovly, zaraz po zeskanowaniu paragonu przy pomocy aplikacji (podobnie jak kodu QR), użytkownik otrzymuje nagrody od marek, których produkty wybrał, a same marki zyskują rozbudowany moduł raportowy (aktualizowany na bieżąco), z dostępem do wszystkich ważnych informacji o klientach i ich zwyczajach zakupowych. Na tej podstawie mogą szczegółowo analizować zachowania konsumentów i przewidywać trendy.
Zespół zarządzający Consumer Intelligence, czyli Dylewski i wspierający go Michał Barański (drugi członek zarządu ma ponad 15-letnie doświadczenie na rynku detalicznym i tzw. produktów szybko zbywalnych – FMCG), podkreśla, że budowanie lojalności m.in. w oparciu o dane z zeskanowanych paragonów sklepowych to skuteczne rozwiązanie. Firmy otrzymują bowiem autentyczne dane o zakupach, które mogą być wykorzystane do efektywnej analizy i prowadzenia strategicznych działań. Startup zapewnia też rozwiązanie do dwustronnej, błyskawicznej komunikacji z konsumentem, bez instalowania sprzętu, wydawania kart i poświęcania czasu pracowników na obsługę. Dodatkowo startup rozwija autorskie algorytmy AI pozwalające w efektywny sposób zbierać od konsumentów i analizować informacje zwrotne (feedback) oraz rzetelne opinie po zakupie produktów i usług widniejących na paragonie.