Cyfrowa puszka polskiego startupu ma odmienić darczyńców

Bloomberg

Platforma Donateo to rodzaj cyfrowej puszki, do której można przekazywać datki na cele charytatywne. Urządzenia już pojawiają się w centrach handlowych.

Za projektem Donateo stoi fintechowy startup BetterPOS Polska. Wykorzystuje on pierwszą w Polsce cyfrową „puszkę” do zbierania datków z wykorzystaniem płatności bezgotówkowych. Wyposażona w terminal płatniczy, umożliwia oddanie datku na wybrany cel. Urządzenie działa poprzez aplikację, która w przejrzysty i intuicyjny sposób prowadzi przez proces płatności na rzecz wybranej fundacji.

Rozwiązanie wymyślił Krzysztof Adamski, który prowadził też inne projekty związane głównie z usługami finansowymi. – Na początku wymyśliłem puszkę która jest świetnym narzędziem dla fundacji aby przez swoich wolontariuszy zbierać pieniądze gotówkowo i bezgotówkowo. Później stworzyliśmy platformę Donateo, która miała na celu zgromadzić wiele fundacji w jednym urządzeniu, aby darczyńca mógł wybrać to, co chciałby wspierać – mówi Adamski.

CZYTAJ TAKŻE: Hakerzy-szantażyści filantropami. Ruszyło ich sumienie?

Donateo jest finansowane ze środków własnych, ale w związku z planami dużej ekspansji prowadzone są już rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Już teraz cyfrowe „puszki” od Donateo są w centrach handlowych zarządzanych przez Ceetrus, pojawią się też w Galerii Dominikańskiej i Galerii Grunwaldzkiej we Wrocławiu. Firma przyznaje, że finalizowana jest umowa w sprawie wstawienia automatów do przekazywania datków w jednej z największych sieci sklepów.

mat. pras.

– Bardzo często każdy z nas chciałby, również pod wpływem impulsu, wspomóc potrzebujących jakąś kwotą. Ale nie zawsze jest to proste. Miejsca, gdzie można wpłacić gotówkę, mogą być daleko od nas. Z kolei bankowe procedury również bywają skomplikowane, co dodatkowo przeszkadza w przekazaniu datków na charytatywne cele – mówi Krzysztof Adamski, pomysłodawca i prezes BetterPOS Polska, firmy, która wprowadza na rynek projekt Donateo. – Masowe wprowadzenie na rynek „puszek” Donateo, dostępnych tuż za rogiem – w sklepie, placówkach finansowych, u fryzjera czy lekarza – ułatwi pomoc potrzebującym i zaangażowanie społeczne we wsparcie wybranego celu dobroczynnego – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Warszawski startup ma pomysł na polskie śmieci

Bezgotówkowa „puszka” na dobroczynne wpłaty ma trafiać szczególnie do sektorów, które umożliwią zbudowanie szerokiego zasięgu i skali przedsięwzięcia. Do współpracy zaproszone zostały galerie handlowe, placówki medyczne, banki oraz stacje benzynowe.

Partnerzy biznesowi, którzy zostali zaproszeni do Donateo, wpierają działalność fundraisingową w Polsce, nie tylko ofiarowując własne środki na cele charytatywne, ale również udostępniając swoje lokalizacje. Wykorzystują w tym celu własne kanały komunikacji, gdzie zapraszają swoich klientów do zaangażowania się w konkretne akcje dobroczynne.

– To rewolucja na rynku. Mówimy o zmianie postaw nie tylko społecznych, ale też instytucjonalnych. Nowocześnie zarządzane przedsiębiorstwa wiedzą, że dzisiejszy świat oczekuje większego zaangażowania marek w życie konsumentów, zrozumienia potrzeb jednostki i wzięcia odpowiedzialności za kształtowanie świadomego w swoim rozwoju życia społecznego – mówi Izabela Bodnar, dyrektor sprzedaży BetterPOS Polska.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kwalifikowany podpis elektroniczny niezgodny z RODO

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych wystąpił do Ministra Cyfryzacji o zmianę przepisów, które dostosują ...

NASA wyśle pierwszych turystów w kosmos

NASA ogłosiła, że zamierza organizować wycieczki turystyczne na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Jak podała amerykańska ...

Giganci technologiczni zarabiają krocie w banalny sposób

Suma przychodów pięciu największych firm technologicznych na świecie dałaby im 19. miejsce wśród największych ...

Uczniowie muszą uważać. Plaga wirusów w e-podręcznikach

Powrót do szkoły może okazać się wyjątkowo niebezpieczny. Jak donoszą eksperci Kaspersky Lab, cyberprzestępcy ...

Muzyka wesprze polskie produkcje w Chinach

Krajowe firmy z branży gier ostrzą sobie zęby na olbrzymi rynek chiński. Tylko że ...