Amazon wchodzi do Polski z e-sklepem. To będzie wojna w e-handlu

Stephanie Foden/Bloomberg

Największy e-sprzedawca na świecie oficjalnie ogłasza pracę nad polskim sklepem.

Amazon podał w komunikacie, że ogłasza rozpoczęcie prac nad uruchomieniem w Polsce Amazon.pl, choć daty startu nie podano. Serwis podkreśla, iż zapewni polskim klientom nowy wymiar zakupów, a lokalnym biznesom umożliwi dotarcie do większej liczby odbiorców zarówno w Polsce, jak i na świecie. Od dziś przedsiębiorcy, planujący sprzedaż za pośrednictwem Amazon w Polsce oraz globalnie, mogą rejestrować swoje konta po polsku na https://sell.amazon.pl w ramach przygotowań do premiery serwisu. Panel sprzedawcy Seller Central Polska jest już dostępny co sugeruje, iż platforma może ruszyć wkrótce.

Nie wiadomo, jakie metody płatności ani formy dostawy Amazon zaoferuje Polakom, niemniej jego decyzja oznacza wielkie zmiany na rynku, zwłaszcza dla innych platform z Allegro na czele.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon będzie sprzedawał i dostarczał leki. Apteki w opałach

Ponad 50 proc. towarów sprzedawanych na Amazon pochodzi od zewnętrznych partnerów. Zbliżająca się premiera Amazon.pl zapewni więc polskim przedsiębiorcom możliwość dotarcia do ponad 300 milionów klientów Amazon na całym świecie, w ponad 200 krajach. Obecnie za pośrednictwem Amazon sprzedaje globalnie 1,7 mln małych i średnich firm, z czego ponad 200 tys. przedsiębiorców przekroczyło 100 tys. dolarów wartości sprzedaży w 2019 roku.

– Amazon od wielu lat wspiera polskich klientów oraz pomaga sprzedawać produkty polskich przedsiębiorców w naszych europejskich sklepach. Kolejnym etapem jest wprowadzenie pełnej oferty detalicznej dla konsumentów w Polsce i właśnie nadszedł czas na ten krok – mówi Alex Ootes, wiceprezes ds. rozwoju w UE Amazon. – Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję polskich firm za pośrednictwem Amazon, inwestując w narzędzia i usługi, które pomogą im się rozwijać. Jesteśmy przekonani, że skupiając się na tym, co naszym zdaniem klienci cenią najbardziej – niskich cenach, szerokim wyborze towarów i ich szybkiej dostawie – z czasem zdobędziemy zaufanie klientów w Polsce – dodaje.

Amazon działa w Polsce od 2014 r, stworzył ponad 18 tys. stałych miejsc pracy w dziewięciu nowoczesnych centrach logistycznych: w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), dwóch obiektach w Bielanach Wrocławskich, Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach oraz w biurze Amazon Web Services i w Centrum Rozwoju Technologii Amazon w Gdańsku, które dostarczają innowacyjne rozwiązania wspierające produkty i usługi Amazon na całym świecie, w tym rozwiązania głosowe Alexa. W 2021 r. uruchomione zostanie 10. centrum w Świebodzinie, gdzie powstanie ponad 1 tys. nowych etatów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polska sztuczna inteligencja wykryje raka piersi

Ailis, medyczna spółka z Krakowa, stworzyła nowatorskie rozwiązanie, które ma usprawnić wczesne diagnozowanie zmian ...

Twórcy Skype`a wyprą kurierów. Roboty wyjechały na ulice

Kalifornijski startup Starship Technologies uruchomił już masowe usługi dostarczania zakupów przez autonomiczne roboty w ...

Sztuczna inteligencja przypilnuje rosyjskich pracowników

Rosjanie opracowali system, który wykryje wszelkie naruszenia norm bezpieczeństwa przez pracujących nafciarzy, górników czy ...

Internetowa telewizja burzy stare biznesowe modele

Kino, telewizja, sklep, wypożyczalnia. Tak wyglądało życie filmu, zanim pojawili się internetowi giganci. – ...

Wojna z hakerami nigdy się nie skończy, ale poddać się nie można

Wynajdziemy lepszą pułapkę na myszy? Hakerzy stworzą sprytniejszą mysz – mówi nam Patrick Grillo, ...

Facebook gra na dwa fronty

Kilka dni temu Facebook poinformował o zamknięciu wielu kont i stron internetowych powiązanych z ...