Właściciel TVN przejęty? Powstanie potężny rywal Netflixa

Fotorzepa, Raf Rafał Guz

Należący do AT&T koncern WarnerMedia oraz Discovery są o krok od fuzji – informuje Reuters. Transakcja umożliwiłaby stworzenie giganta mediowego zdolnego do stawienia czoła Netflixowi i Disneyowi.

Discovery, to między innymi właściciel TVN, ale także Food Network czy Animal Planet

Według „Financial Times” rozmowy w sprawie fuzji są bardzo zaawansowane, a umowa może zostać ogłoszona już w poniedziałek.

W wyniku fuzji WarnerMedia i Discovery powstałaby spółka notowana na giełdzie, a jej właścicielami byliby obecni akcjonariusze obu koncernów. Transakcja umożliwiłaby stworzenie nowego giganta medialnego, który byłby w stanie konkurować z takimi firmami jak Netflix czy Disney. Wartość nowej firmy mogłaby wynieść nawet 150 miliardów dolarów, uwzględniając zadłużenie – informuje „Financial Times”. Discovery ma obecnie wartość rynkową w wysokości około 30 miliardów dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix podgryzany przez rywali. Ale streaming bije rekordy

Przejęcie Discovery oznacza także, według agencji Reuters, wycofanie się AT&T z dotychczasowej strategii, której jednym z elementów było przejęcie w 2018 roku amerykańskiego konglomeratu medialnego Time Warner za 108,7 mld dolarów. Według agencji teraz AT&T zdecydowanie stawia na streaming i konkurowanie z dwoma największymi graczami na tym rynku: Netflixem oraz Disneyem.

Należące do WarnerMedia HBO i HBO Max mają teraz 63,9 miliona subskrybentów na całym świecie, w porównaniu z ponad 100 milionami subskrybentów Disney + Walta Disneya oraz 207,6 milionami Netflixa. Discovery dociera do 88,3 miliona domów w Stanach Zjednoczonych. W styczniu uruchomiona została usługa streamingowa Discovery +, która ma obecnie 15 milionów subskrybentów.

AT&T to amerykański gigant telekomunikacyjny, który jest właścicielem m.in. HBO, TNT, CNN oraz Warner Bros. Natomiast Discovery jest natomiast właścicielem Eurosportu. W 2018 roku koncern kupił Scripps Networks Interacitve, ówczesnego właściciela Grupy TVN.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Asystent Google’a z paczkami polskiego milionera

„OK, Google! Porozmawiaj z InPost” – wystarczy wypowiedzieć takie sformułowanie, aby w automatyczny sposób ...

Kurierzy w Polsce drżą przed Amazonem

Amerykański gigant e-handlu, choć na dobre jeszcze nie rozwinął w Europie swojego sklepu, już ...

Michał Chomczyk z NCBiR: Problemem branży gier dostępność kadr

Sektor jest na fali wznoszącej, choć trzeba pamiętać, że produkcja gier, jak każdy biznes, ...

Goldman Sachs wsparł ekspansję polskiego startupu. Będzie o nim głośno

DocPlanner, spółka znana pod marką ZnanyLekarz, pozyskała 80 mln euro, m.in. na przejęcia we ...

Zginane ekrany i 5G mają uratować rynek smartfonów

Europejski rynek tych urządzeń znalazł się w dołku. Niespodziewanie zyskuje na nim Huawei, ale ...

Już wiadomo, kto na świecie pracuje nad AI

Ponad 3,2 tys. firm prowadzi prace nad sztuczną inteligencją (AI) – wynika z analiz ...