Reklama

Warhammer i Muminki: polskie studia sięgają po światowe hity

Tworzenie gier nawiązujących do popularnych już historii i uwielbianych przez fanów uniwersów staje się przepisem na sukces. To nowy trend wśród rodzimych studiów.

Publikacja: 29.06.2021 00:35

Kupowanie i sprzedaż praw własności intelektualnej
w grach wideo staje się coraz ważniejszą częścią

Kupowanie i sprzedaż praw własności intelektualnej w grach wideo staje się coraz ważniejszą częścią biznesu gamingowego. Np. prawa do polskiej gry „Ghostrunner” włoskie studio kupiła za 5 mln euro.

Foto: All in! Games

Handel IP, czyli prawami do własności intelektualnej, w świecie gier wideo nie jest może niczym nowym, ale w ostatnim czasie to zjawisko przybiera na sile. Wykorzystywanie treści popularnych już tytułów, znanych z filmów, książek, czy z innych gier, bądź bazowanie na wypracowanym już sukcesie innego game developera przy tworzeniu nowego tytułu to w miarę prosta ścieżka do rynkowego powodzenia. Choć może nie jest to gwarancja stworzenia kolejnego hitu, ale taką receptę na udany biznes wybiera coraz więcej rodzimych studiów. Co ciekawe, spółki nad Wisłą nie tylko kupują IP, ale je również sprzedają.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Polacy pracują nad projektem AE-001. To ma być rewolucja w leczeniu alergii
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Seeds for the Future: pięcioro studentów z Polski w technologicznym sercu Chin
Reklama
Reklama