Czołowy e-sklep z rodzimymi markami odzieżowymi został kupiony przez duńskie Miinto.
Miinto to europejska platforma skupiająca ponad 1,8 tys. marek i butików modowych. Działa w modelu marketplace – nie posiada własnych produktów ani magazynów. Polski Showroom to największy sklep z lokalną modą, oferujący kilkuset najlepszych polskich marek. Inwestorem strategicznym polskiej platformy byłą niemiecka grupa Burda.
W efekcie transakcji niedługo do oferty Showroom dołączą setki niedostępnych dotychczas skandynawskich marek, a projektanci współpracujący z platformą zyskają możliwość wejścia na aż sześć nowych rynków w Europie Zachodniej.
Zdaniem prezesa i założyciela Miinto, Konrada Kierklo, przejęcie Showroom oznacza pozyskanie silnego, polskiego zespołu z czołową pozycją na szybko rosnącym rynku, a także silnego inwestora medialnego w postaci grupy Hubert Burda Media.
CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety
– Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w Internecie” – mówi Konrad Kierklo, założyciel i prezes Miinto.
Michał Juda, założyciel Showroom i jego zespół będą po połączeniu kontynuować prace nad rozwojem platformy. – Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach – mówi Michał Juda.
CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja poleci, jakie ubranie kupić
Dotychczas większościowym właścicielem Showroom były spółki należące do niemieckiego koncernu medialno-technologicznego Hubert Burda Media, wydawcy wiodących magazynów modowych w Polsce. Firma obejmie teraz udziały w Miinto.
– Dzięki tej transakcji łączymy doświadczenie Showroomu we współpracy z niezależnymi markami modowymi, z innowacyjnym modelem komercyjnym Miinto. Miinto idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania szybko rosnących biznesów internetowych – mówi Christian Teichmann, dyrektor zarządzający Burda Principal Investments.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.