Duńczycy kupują polską platformę Showroom

bloomberg

Czołowy e-sklep z rodzimymi markami odzieżowymi został kupiony przez duńskie Miinto.

Miinto to europejska platforma skupiająca ponad 1,8 tys. marek i butików modowych. Działa w modelu marketplace – nie posiada własnych produktów ani magazynów. Polski Showroom to największy sklep z lokalną modą, oferujący kilkuset najlepszych polskich marek. Inwestorem strategicznym polskiej platformy byłą niemiecka grupa Burda.

W efekcie transakcji niedługo do oferty Showroom dołączą setki niedostępnych dotychczas skandynawskich marek, a projektanci współpracujący z platformą zyskają możliwość wejścia na aż sześć nowych rynków w Europie Zachodniej.

Zdaniem prezesa i założyciela Miinto, Konrada Kierklo, przejęcie Showroom oznacza pozyskanie silnego, polskiego zespołu z czołową pozycją na szybko rosnącym rynku, a także silnego inwestora medialnego w postaci grupy Hubert Burda Media.

CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety

– Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w Internecie” – mówi Konrad Kierklo, założyciel i prezes Miinto.

Michał Juda, założyciel Showroom i jego zespół będą po połączeniu kontynuować prace nad rozwojem platformy. – Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach – mówi Michał Juda.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja poleci, jakie ubranie kupić

Dotychczas większościowym właścicielem Showroom były spółki należące do niemieckiego koncernu medialno-technologicznego Hubert Burda Media, wydawcy wiodących magazynów modowych w Polsce. Firma obejmie teraz udziały w Miinto.

– Dzięki tej transakcji łączymy doświadczenie Showroomu we współpracy z niezależnymi markami modowymi, z innowacyjnym modelem komercyjnym Miinto. Miinto idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania szybko rosnących biznesów internetowych – mówi Christian Teichmann, dyrektor zarządzający Burda Principal Investments.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gra CI Games promowana przez Nintendo

„Röki” z portfela giełdowej spółki znalazło się wśród zapowiedzi nowych produkcji na konsolę Switch. ...

Naukowcy połączyli mózgi trzech osób

Komunikacja telepatyczna może być realna dzięki interfejsom mózg-mózg. Naukowcy z uniwersytetu w Waszyngtonie stworzyli ...

Tesla: Pracownicy przekazali technologię konkurencji

Amerykański hegemon na rynku aut elektrycznych pozwał byłych pracowników. Mieli oni wykraść informacje dotyczące ...

Sony stworzyło aparat dla youtuberów

Japoński koncern Sony wypuścił na rynek miniaturową kamerę. Nagrywa doskonałej jakości filmiki i mieści ...

Sex-robot jednak dostanie prestiżową nagrodę

Startup od sex robotów dostanie nagrodę. Władze największych na świecie targów elektroniki konsumenckiej CES ...

Polak tworzy europejską alternatywę dla Google’a, Amazona i Alibaby

Chce oferować chmurę transparentną, przewidywalną, otwartą, która stoi w opozycji do zamkniętych, ograniczonych ekosystemów ...