Duńczycy kupują polską platformę Showroom

bloomberg

Czołowy e-sklep z rodzimymi markami odzieżowymi został kupiony przez duńskie Miinto.

Miinto to europejska platforma skupiająca ponad 1,8 tys. marek i butików modowych. Działa w modelu marketplace – nie posiada własnych produktów ani magazynów. Polski Showroom to największy sklep z lokalną modą, oferujący kilkuset najlepszych polskich marek. Inwestorem strategicznym polskiej platformy byłą niemiecka grupa Burda.

W efekcie transakcji niedługo do oferty Showroom dołączą setki niedostępnych dotychczas skandynawskich marek, a projektanci współpracujący z platformą zyskają możliwość wejścia na aż sześć nowych rynków w Europie Zachodniej.

Zdaniem prezesa i założyciela Miinto, Konrada Kierklo, przejęcie Showroom oznacza pozyskanie silnego, polskiego zespołu z czołową pozycją na szybko rosnącym rynku, a także silnego inwestora medialnego w postaci grupy Hubert Burda Media.

CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety

– Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w Internecie” – mówi Konrad Kierklo, założyciel i prezes Miinto.

Michał Juda, założyciel Showroom i jego zespół będą po połączeniu kontynuować prace nad rozwojem platformy. – Dołączenie do rodziny Miinto da nam możliwość dalszego dynamicznego wzrostu. Jestem przekonany, że na połączeniu wiedzy i doświadczenia obydwu firm skorzystają nasi klienci, projektanci oraz pracownicy. Z mojej perspektywy niezwykle istotne będzie umożliwienie markom współpracującym z Showroom sprzedaży na nowych rynkach, na których obecne jest Miinto. Na tym będziemy się koncentrować w najbliższych miesiącach – mówi Michał Juda.

CZYTAJ TAKŻE: Sztuczna inteligencja poleci, jakie ubranie kupić

Dotychczas większościowym właścicielem Showroom były spółki należące do niemieckiego koncernu medialno-technologicznego Hubert Burda Media, wydawcy wiodących magazynów modowych w Polsce. Firma obejmie teraz udziały w Miinto.

– Dzięki tej transakcji łączymy doświadczenie Showroomu we współpracy z niezależnymi markami modowymi, z innowacyjnym modelem komercyjnym Miinto. Miinto idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania szybko rosnących biznesów internetowych – mówi Christian Teichmann, dyrektor zarządzający Burda Principal Investments.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy bardziej niż inni obawiają się robotów

W Polsce aż 20 proc. stanowisk może zostać zastąpionych przez roboty i proces automatyzacji. ...

Odkrywając naturę ciemnej materii

Dr hab. Grzegorz Zuzel z Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UJ w Krakowie ...

Uber wybiera się na giełdę. Oferta może być warta nawet 120 mld dol.

Uber złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną do amerykańskiej komisji papierów wartościowych – wynika ...

Na Marsie powstanie baza. Astronauci ją sobie… wydrukują

Amerykańska agencja kosmiczna rozstrzygnęła pierwszy etap trwającego od 2015 r. konkursu na projekt „osiedla”, ...

Technowieści

Czego nie warto przeoczyć w najbliższych dniach? Na co zwrócić uwagę? PlayStation 1 powraca ...

Pierwszy na świecie komputer 5G

Przejście z sieci 3G na 4G LTE już odmieniło sposób korzystania ze smartfonów. Teraz ...