Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu

Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.

Publikacja: 19.11.2022 19:14

Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu

Foto: fot. Nuro

Nuro działa w Houston, Palo Alto i Mountain View w Kalifornii. Charakterystyczne autonomiczne pojazdy podążają z ładunkiem chodnikami, a klient wyjmuje ładunek np. zakupy czy pizzę, po podaniu kodu. Rozwój usługi nie odbywał się jednak w przewidywanym tempie.

W efekcie, wspierana przez potężne korporacje jak SoftBank, Google i Tiger Global Management, firma zwalnia około 300 osób, czyli 20 proc. siły roboczej. W e-mailu, do którego dotarł TechCrunch, współzałożyciele Jiajun Zhu i Dave Ferguson poinformowali pracowników, że biorą odpowiedzialność za zwolnienia, które są wynikiem – jak twierdzą - nadmiernego zatrudnienia w 2021 r. i trudności gospodarki w tym roku.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Patronat Rzeczpospolitej
E-commerce 2025: raport Harbingers pokazuje, dlaczego content nie działa i jak AI zmienia zasady gry w SEO
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
E-Commerce
Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki
E-Commerce
Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce
E-Commerce
W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka