Aktualizacja: 11.12.2024 12:38 Publikacja: 02.11.2021 10:24
Foto: Netflix
Serial „Squid Games” na platformie Netflix stał się prawdziwym hitem. Spółka poinformowała niedawno, że produkcja przyciągnęła przed ekrany 142 mln osób. Serial opowiada o grupie ludzi, którzy grają w śmiertelne dziecięce gry, aby wygrać pieniądze.
Na fali popularności serialu, powstała nawet kryptowaluta Squid. Token został udostępniony do zakupu 20 października z myślą o grze inspirowanej serialem Netflixa. Gracze mieli rywalizować w internetowej rozgrywce podzielonej na kilka rund. Dostęp do każdej z rund wymagałby określonej liczby tokenów Squid. Wygraną miała być pula cyfrowych tokentów wpłacona przez wszystkich uczestników. Gra miała wystartować w listopadzie.
Państwowy operator pocztowy, który boryka się z topniejącymi przychodami z listów, a także potężną konkurencją w sektorze paczek, zamiast uzdrawiać firmę, poprawiać jej rentowność, czy rozwiązywać niezliczone konflikty ze związkami zawodowymi, stawia na budzące wiele kontrowersji tokeny NFT.
Technologia blockchain ma pomóc władzom nasze wschodniego sąsiada uchronić skarby dziedzictwa narodowego przez skutkami wojny.
Rośnie liczba sklepów, zwłaszcza luksusowych, akceptujących płatności cyfrowymi tokenami. Jednak ostatnie silne spadki ich wartości mogą spowolnić albo nawet zatrzymać ten trend.
Kryptowaluty w tym roku radzą sobie fatalnie. Nie pomagają nastroje na rynkach finansowych, gdzie inwestorzy obawiają rosnącej inflacji, zacieśniania monetarnego i spowolnienia gospodarczego.
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Członek zarządu Europejskiego Banku Centralnego Fabio Panetta wskazał, że prace nad wprowadzeniem cyfrowego euro trwają, a jego testy mogą rozpocząć się już pod koniec przyszłego roku.
Jeśli sprzedawca w sklepie stacjonarnym wyda towar przed zaakceptowaniem płatności, to ma małe szanse na odzyskanie swoich pieniędzy. Wszystko będzie zależeć tylko i wyłącznie od dobrej woli i uczciwości klienta.
Na Morzu Bałtyckim mamy do czynienia z aktami terrorystycznymi. Trwa wojna hybrydowa – mówi wiceadmirał Krzysztof Jaworski, dowódca Centrum Operacji Morskich.
Sprzedawcy to tradycyjnie najbardziej zadłużona branża w Polsce, a obecnie są już pod kreską na ponad 2,4 mld zł. Koniunktura im zdecydowanie nie sprzyja, na dotychczasowe problemy i wzrost kosztów nakłada się wojna cenowa dyskontów i konkurencja e-handlu.
Aż 2,4 z 10,2 mld zł długów firm przypada na handel. Wojna dyskontów pogłębia kłopoty tej branży.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Centrum handlowe Silesia City Center w Katowicach kupiła spółka NEPI Rockcastle. Transakcja opiewa na 405 mln euro.
Kończący się 2024 rok był dla spółek prowadzących sieci sklepów z odzieżą i obuwiem trudniejszy, niż się spodziewano. Ale rok 2025 może być jeszcze bardziej wymagający. Dotyczy to także gigantów.
Tegoroczne wydatki świąteczne mają być większe. Handlowcy bardzo mocno liczą na zapał Polaków do wydawania, zwłaszcza na prezenty. W końcu to kluczowy okres dla tego sektora w roku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas