Aktualizacja: 16.05.2025 11:58 Publikacja: 23.05.2022 23:39
Gucci nie jest pierwszym potentatem odzieżowym, który wprowadza płatności kryptowalutami w swoich sklepach w Ameryce Północnej.
Foto: shutterstock
Wraz z końcem maja włoski dom mody Gucci zacznie akceptować płatności kryptowalutami w swoich sklepach w Ameryce Północnej. Klienci będą mogli wybrać spośród ponad dziesięciu cyfrowych tokenów, takich jak bitcoin, ethereum czy litecoin. Bitcoinem można już zapłacić za sztukę kupioną w domu aukcyjnym Sotheby’s lub za wynajem jachtu od Denison Yachting.
Gucci nie jest pierwszym potentatem odzieżowym, który wprowadza płatności w tej formie. W marcu firma Off-White zapowiedziała taką możliwość w swoich sklepach w Londynie, Paryżu i Mediolanie. Klienci muszą zeskanować kod QR, który daje sprzedawcy dostęp do portfela walutowego klienta. Następnie Off-White pobiera należność i od razu wymienia kryptowalutę na tradycyjny pieniądz, który zasila konto firmy. Używany jest do tego terminal Lunu POS, który w czasie rzeczywistym znajduje najlepszy kurs wymiany.
Państwowy operator pocztowy, który boryka się z topniejącymi przychodami z listów, a także potężną konkurencją w...
Technologia blockchain ma pomóc władzom nasze wschodniego sąsiada uchronić skarby dziedzictwa narodowego przez s...
Kryptowaluty w tym roku radzą sobie fatalnie. Nie pomagają nastroje na rynkach finansowych, gdzie inwestorzy oba...
Członek zarządu Europejskiego Banku Centralnego Fabio Panetta wskazał, że prace nad wprowadzeniem cyfrowego euro...
To, co w ostatnich dniach dzieje się na rynku wirtualnego pieniądza może przyprawić o zawrót głowy. Zaufanie do...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas