Ze statystyk firmy Stocard wynika, że zainteresowanie Polaków zakupami wzrasta w tym okresie wyraźnie rośnie. A w pewnych branżach szczególnie.
Jak wskazuje Katarzyna Zborowska-Germann, head of retail sales CEE w Stocard, w przypadku sklepów z elektroniką użytkową jest dziesięciokrotnie wyższe.
Polacy w czasie okresu, który przyjęto już określać jako Black Week, kupują impulsywnie, skuszeni obniżkami. - Odnotowujemy nawet 30-proc. wzrost transakcji - mówi Adam Miziołek, country manager Twisto w Polsce.
W ojczyźnie Black Friday, czyli USA, skala tego święta jest znacznie większa niż w Polsce. Według Statista w br. niemal 108 mln Amerykanów planuje zrobić zakupy w Czarny Piątek, a szacowane wydatki online tego dnia mogą wynieść nawet 10,4 mld dol. Z kolei w trakcie tegorocznego Black Weekendu w Wlk. Brytanii konsumenci mają wydać – wedle szacunków – łącznie 9,42 mld funtów.
Czytaj więcej
Polski startup Saule Technologies, rozwijający technologię drukowanych perowskitowych ogniw słonecznych nowej generacji, 24 listopada oficjalnie zaprezentuje kolejne z innowacyjnych zastosowań swojego produktu.