19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 13.01.2025 07:52 Publikacja: 25.10.2022 11:09
Foto: Adobe Stock
To zaskoczenie. Z najnowszych badań DHL Parcel Polska wynika, że - pomimo powszechnego trendu szukania oszczędności w związku z inflacją - konsumenci planują zintensyfikują zakupy online w kilku kategoriach. Aż 21 proc. respondentów deklaruje zwiększenie wydatków na żywność, 20 proc. – na artykuły biurowe, a 19 proc. na odzież. Ponadto po 18 proc. ankietowanych zapowiada większe zakupy artykułów dla zwierząt, a także kosmetyków, suplementów diety oraz leków. Ekspertów wcale nie dziwi ta postaw, bo – jak podkreślają – to podstawowe kategorie, z zakupu których trudno byłoby zupełnie zrezygnować.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
Gigant e-handlu po raz pierwszy w lipcu organizuje dla polskich klientów festiwal zakupów doskonale znany w USA i na innych rynkach.
E-sprzedawców jest już ponad 72 tys. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba wzrosła o 6,5 tys. I nic nie wskazuje, by miało się to zmienić.
W 2024 r. zlikwidowano 2 tys. punktów stacjonarnych, a kolejne ponad 9 tys. zostało zawieszonych. To efekt zarówno słabej koniunktury, jak i konkurencji internetu. Duże sieci jednak nadal rosną.
Naukowcy tworzą pierwszą placówkę, która ma zamrażać, nawet na setki lat, śmiertelnie chorych, by mogli w ten sposób doczekać wynalezienia skutecznej terapii, a AI zadba o ich oszczędności. Do tej pory zamrażano osoby zmarłe.
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w świat sportu, zmieniając sposób treningu, analizowania rozgrywek i zarządzania drużynami. Pozwala tworzyć spersonalizowane programy treningowe i wspomaga sędziów sportowych.
TikTok – mimo swojej ogromnej popularności – może zniknąć ze sklepów z aplikacjami w USA do 19 stycznia, jeśli Sąd Najwyższy nie zdecyduje się zablokować federalnego prawa zmuszającego TikTok do zerwania powiązań z chińską spółką macierzystą – informuje agencja AP. Aplikacja od lat znajduje się pod lupą amerykańskich prawodawców.
Roboty G1 i Go2 chińskiej firmy Unitree są mniejsze i jednocześnie bardziej przystępne cenowo niż ich odpowiedniki firm Boston Dynamics i Tesla. Roboty zostały zaprezentowane na targach CES 2025 w Las Vegas.
Piecyk, mikrofala i patelnia w kuchni staną się zbędne. Niepotrzebne będą nawet jakiekolwiek zdolności kulinarne. Amerykański start-up Chef AI zaprezentował urządzenie, które samo rozpozna potrawę i odpowiednią ją przyrządzi.
Robotyczne dżdżownice, skolopendry czy pazurnice wślizną się tam, gdzie my byśmy nigdy nie zdołali, przyczepią się do powierzchni, o której opanowaniu my możemy tylko pomarzyć, dostarczą ładunek cięższy od nas samych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas