Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki

Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.

Publikacja: 25.10.2022 11:09

Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki

Foto: Adobe Stock

To zaskoczenie. Z najnowszych badań DHL Parcel Polska wynika, że - pomimo powszechnego trendu szukania oszczędności w związku z inflacją - konsumenci planują zintensyfikują zakupy online w kilku kategoriach. Aż 21 proc. respondentów deklaruje zwiększenie wydatków na żywność, 20 proc. – na artykuły biurowe, a 19 proc. na odzież. Ponadto po 18 proc. ankietowanych zapowiada większe zakupy artykułów dla zwierząt, a także kosmetyków, suplementów diety oraz leków. Ekspertów wcale nie dziwi ta postaw, bo – jak podkreślają – to podstawowe kategorie, z zakupu których trudno byłoby zupełnie zrezygnować.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
E-Commerce
Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
E-Commerce
Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce
E-Commerce
W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka
E-Commerce
Amazon wprowadza Prime Day do Polski. Zakupowe okazje
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10