Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki

Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.

Publikacja: 25.10.2022 11:09

Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki

Foto: Adobe Stock

To zaskoczenie. Z najnowszych badań DHL Parcel Polska wynika, że - pomimo powszechnego trendu szukania oszczędności w związku z inflacją - konsumenci planują zintensyfikują zakupy online w kilku kategoriach. Aż 21 proc. respondentów deklaruje zwiększenie wydatków na żywność, 20 proc. – na artykuły biurowe, a 19 proc. na odzież. Ponadto po 18 proc. ankietowanych zapowiada większe zakupy artykułów dla zwierząt, a także kosmetyków, suplementów diety oraz leków. Ekspertów wcale nie dziwi ta postaw, bo – jak podkreślają – to podstawowe kategorie, z zakupu których trudno byłoby zupełnie zrezygnować.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Patronat Rzeczpospolitej
E-commerce 2025: raport Harbingers pokazuje, dlaczego content nie działa i jak AI zmienia zasady gry w SEO
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
E-Commerce
Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
E-Commerce
Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
E-Commerce
W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont