Levi’s i Google wprowadzają na rynek inteligentną kurtkę

mat. pras.

Amerykański producent odzieży Levi Strauss & Co. Razem z koncernem Google wprowadza na rynek inteligentna kurtkę z wmontowanymi czujnikami.

Inteligentna kurtka nazywa się Levi’s Commuter x Jacquard by Google Trucker Jacket. Jest to pierwsze ubranie – urządzenie, które wykorzystuje technologię Google o nazwie Jacquard. Levi’s opracował tkaninę, która dzięki wykorzystaniu specjalnych włókien przewodzących działa jak panel dotykowy, reagując na stuknięcia i dotknięcia palców.

CZYTAJ TAKŻE: Już nie smartfony, a ubieralne gadżety są hitem

Pierwotnie kurtka miała być jedynie produktem modelowym, na którym można było zaprezentować możliwości technologii Jacquard. Powstała dwa lata temu. Okazuje się jednak, że kurtka wzbudziła ogromne zainteresowanie i wkrótce trafi do sprzedaży.

Co potrafi inteligentna kurtka? Dzięki modułowi Bluetooth komunikuje się ze smartfonem. Lewy rękaw kurtki, który jest uszyty z materiału zawierającego przewodzące włókna, reaguje na gesty. Podwójne stuknięcie w rękaw pomija utwór, przeciągnięcie dłoni po rękawie w dół odrzuca połączenie, a przeciągnięcie dłoni po rękawie w górę odtwarza komunikat z nawigacji. Za pomocą specjalnej aplikacji będzie można także przypisywać gesty do różnych czynności.

CZYTAJ TAKŻE: Pierścień przemówi głosem Samuela L. Jacksona

Kurtka jest elastyczna i wodoodporna, można ją normalnie prać, tak jak resztę zwykłych ubrań. Trzeba tylko pamiętać o usunięciu z kurtki przed praniem specjalnego modułu sterującego. Wygląda on jak spinka, łatwo go odpiąć i po wysuszeniu kurtki ponownie przypiąć. Moduł zawiera baterię, która ma pozwalać na działanie całego systemu przez dwa dni na jednym ładowaniu.

Kurtka ma kosztować 198 dolarów, czyli niespełna 780 złotych za klasyczny model Trucker i 248 dolarów czyli prawie 980 zł za ocieplany model Sherpa Trucker. Levi’s Commuter x Jacquard by Google Trucker Jacket trafi do sprzedaży jesienią i dostępna będzie w dwóch wersjach: męskiej i damskiej.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Producenci gier zarabiają na koronawirusie. Ale na giełdach rzeź

Od poniedziałku łączne wyceny giełdowych studiów stopniały o 3 miliardy złotych. Przedstawiciele firm twierdzą, ...

Nowa gra 11 bit studios zbiera świetne recenzje

W piątek wieczorem ruszyła sprzedaż „Children of Morta” i już jest na siódmym miejscu ...

Netflix i Spotify do opodatkowania. Czy uda się w Polsce?

Francja, Włochy, Czechy, a nawet USA to kraje, które podjęły już kroki mające ukrócić ...

Wojciech Tumidalski: Giganci nie unikną podatku cyfrowego

Danina, którą rząd we Włoszech nałożył właśnie na technologicznych gigantów zza oceanu, pokazuje kierunek, ...