App Store to dla Apple żyła złota. Padł rekord

David Paul Morris/Bloomberg

Właściciele sprzętów z logo nadgryzionego jabłka głęboko sięgnęli do kieszeni. W okresie świąt i Nowego Roku w internetowym sklepie z aplikacjami wydali 1,42 mld dol. W tydzień. To rekord.

Sprzedaż w tym okresie na App Store wzrosła rok do roku o 16 proc. Ale jeszcze bardziej imponująco prezentują się wyniki za pierwszy dzień nowego roku. Tylko w tym jednym dniu użytkownicy iPhone’ów oraz iPadów na apki wydali 386 mln dol. To historyczny wynik, aż o 20 proc. wyższy niż rok wcześniej.

CZYTAJ TAKŻE: Apple i Google w ogniu krytyki. Ułatwiają Saudyjczykom kontrolowanie żon

A co cieszyło się największym powodzeniem? Dane wskazują, że najchętniej użytkownicy pobierali darmowe apki: YouTube, Instagram, Snapchat, TikTok i Facebook Messenger. W przypadku płatnych królowały Facetune (fotoedytor), HotSchedules (kalendarz dla pracujących) i aplikacja pogodowa DarkSky. Tradycyjnie też gorącym „towarem” były gry. W TOP3 dostępnych bez opłat znalazły się takie tytułu, jak „ Mario Kart Tour”, „Call of Duty: Mobile” i „Fortnite”. Najchętniej kupowano zaś takie gry, jak „Minecraft”, „Color Bump 3D” oraz „Stardew Valley”.

CZYTAJ TAKŻE: Apple i Google Play usuwają niebezpieczne aplikacje randkowe ukraińskiej firmy

App Store to dla Apple prawdziwa maszynka do zarabiania pieniędzy. Przyniósł koncernowi w 2019 r. w sumie 54,2 mld dol., czyli niemal dwukrotnie więcej niż konkurencyjny Google Play (na apki na Androida wydano w ub. r. 29,3 mld dol.). Sklep z aplikacjami urządzenia Apple to także żyła złota dla wielu firm tworzących m.in. gry, czy inne programy mobilne. Od kiedy uruchomiono tę platformę w 2008 r., deweloperzy aplikacji zarobili dzięki niej ponad 155 mld dol., przy czym aż ¼ z tego właśnie w rekordowym 2019 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

CI Games odkrywa karty. Wiemy, co pokaże na targach w Los Angeles

Podczas czerwcowych targów w Los Angeles spółka pokaże kolejną część „Snipera” oraz dwa nowe ...

Cyfrowy makijaż przed e-zakupem

Aplikacje, które pozwalają cyfrowo wypróbować makijaż, nie są niczym nowym, ale L’Oréal ma nową ...

Impact`19. Nadchodzi okres szybkich zmian technologicznych

Wszechobecna sztuczna inteligencja, biotechnologia, blockchain, wirtualna rzeczywistość czy komputery kwantowe – to część z ...

W wirtualnej przymierzalni lepiej dobierzesz ubrania i buty

Polski startup chce przyspieszyć cyfrową transformację przemysłu odzieżowego. Stawia na digitalizację kolekcji, która w ...

Chatboty łowią talenty w sieci. Są skuteczne

Pozyskiwanie i selekcja kandydatów do pracy jest obecnie jednym z największych wyzwań dla przedsiębiorstw, ...

„Gramy o przyszłość – wejdź do gry”

Inwestycje w innowacje stają się obecnie koniecznością, by przetrwać na rynku. A gdzie rodzą ...