Apple wykańcza szwajcarski biznes

Bloomberg

Tradycyjne zegarki zaczynają przegrywać rywalizację ze smartwatchami.

Inteligentne gadżety od firm technologicznych uderzyły w wyniki wiodących szwajcarskich firm z branży, a najmocniejszy cios zadał im Apple. Tissot, Swatch czy TAG Heuer sprzedały w sumie w ub.r. 21 mln zegarków. To o 13 proc. mniej niż rok wcześniej. W tym czasie popyt na Apple Watch skoczył o 36 proc. – wskazują eksperci ze Strategy Analytics.

CZYTAJ TAKŻE: Kupujemy chętniej elektronikę, zwłaszcza droższą. Co jest hitem?

Efekt? Amerykański producent sprzętów z logo nadgryzionego jabłka w pojedynkę wprowadził w 2019 r. na rynek więcej zegarków (prawie 31 mln egzemplarzy) niż cały szwajcarski przemysł. Analitycy tłumaczą to szeroką siecią dystrybucji urządzeń Apple Watch i modą.

CZYTAJ TAKŻE: Konserwatyści ostro atakują: Apple uderza w religię

Steven Waltzer ze Strategy Analytics podkreśla, że smartwatche szczególnie popularne są w USA, Azji i Europie Zachodniej. Dane wskazują, że jeszcze w 2018 r. Apple sprzedał na świecie 22,5 mln zegarków, o prawie 2 mln sztuk mniej niż szwajcarskie firmy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Steve Wozniak: Przyszłość to robotyka

Gdyby ktoś, kto idzie właśnie na politechnikę zapytał mnie, co ma robić, by znaleźć ...

Giganci łączą siły na rynku smart home

Google, Amazon i Apple, czyli wiodące firmy na globalnym rynku systemów sterowania tzw. inteligentnym ...

Epokowa zmiana na rynku smartfonów. Samsung zdetronizowany

Mimo konfliktu z Waszyngtonem i odcięcia od usług Google chiński Huawei dostarczył w minionym ...

Przejęcie za 40 mld dolarów. Powstaje „wiodąca spółka w erze AI”

Amerykański koncern Nvidia kupi za 40 mld dolarów brytyjskiego potentata na rynku mikroprocesorów Arm ...

Król smartfonów jest Chińczykiem. Bardzo tajemniczym

Zbudował potęgę na wojnie z Nintendo i rzucił wyzwanie gigantom na rynku smartfonów. Pokonał ...

Bartek Brzeski, Huawei Enterprise Business Group: Big data kluczem do sukcesu firm

Big data dotychczas kojarzona była przede wszystkim ze zbieraniem przez wielki biznes danych konsumenckich. ...