Po raz pierwszy w historii CD przegrywa z winylami

Shutterstock

Technologia płyt kompaktowych, która kilkadziesiąt lat temu „zabiła” rynek czarnych krążków, sama padła ofiarą tych pierwszych.

Co prawda, wcześniej CD zaczęło mocno tracić na znaczeniu na rzecz usług streamingowych, ale teraz doszło do wyjątkowo zdarzenia w historii tych nośników. Po raz pierwszy od 34 lat w USA sprzedano więcej winyli niż kompaktów, na które popyt w I połowie br. spadł o rekordowe o 48 proc. W sumie Amerykanie wydali na nie około 129 mln dol. Dla porównania na płyty gramofonowe w tym okresie przeznaczyli ponad 232 mln dol.

CZYTAJ TAKŻE: Wielkie powroty gadżetów. Jak zarabia się na nostalgii

To jednak wspomniany streaming króluje w branży muzycznej – takie usługi za oceanem odpowiadają już za 85 proc. wszystkich przychodów. W naszym kraju ów trend nie jest jeszcze tak mocno rozwinięty. To dlatego w 2019 r. winyle generowały niemal jedną czwartą sprzedaży nośników muzycznych, a zainteresowanie czarnymi krążkami stale rośnie i to w tempie ponad 30 proc. rocznie.

Pod względem popularności fizycznych wydawnictw jesteśmy w światowej czołówce, której liderują Japończycy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Roboty odkurzają Polskę. To może być król AGD

Roboty odkurzające to jedna z dynamiczniej rozwijających się kategorii małego AGD. Również w Polsce. ...

Alibaba otworzy sezam? Największa oferta giełdowa w historii

Ant Group, spółka zależna chińskiego koncernu Alibaba Group, złożyła wniosek o przeprowadzenie oferty publicznej. ...

Znajdziesz miłość dzięki… lodówce Samsunga

Samsung stworzył usługę „Refrigerdating”, która działa jak portal randkowy, ale łączy ludzi na podstawie ...

Wideokonferencje biją rekordy przez wirusa. Zoom zbiera owoce

Serwis Zoom, którego popularność – na skutek wybuchu pandemii koronawirusa – eksplodowała, teraz zbiera ...

Rzucili wyzwanie Netfliksowi i Disney+. Coś poszło nie tak

Quibi, aplikację do oglądania krótkich filmów na smartfonach, ściągnięto na 3,5 mln urządzeń. To ...

Właściciel Onetu na zakupach w sieci. Czy to początek fali przejęć?

Ringier Axel Springer Media, właściciel Onetu, kupuje popularne serwisy nieruchomościowe Gratka.pl i Morizon.pl. Goni ...