Segway powraca w zaskakującej odsłonie. Pomysł Chińczyków

Krisztian Bocsi/Bloomberg

Dokładnie rok temu trwające dwie dekady „życie” jednego z najbardziej innowacyjnych pojazdów naszych czasów dobiegło końca.

Segway Inc. zdecydował o zamknięciu produkcji popularnego dwukołowca, ale jak się okazuje, marka nie zniknęła. Stojący od 2015 r. za nią chiński Ninebot zdecydował bowiem o powrocie na rynek, choć w nieco innym wydaniu niż dotychczas. Fani nie mają co liczyć na reaktywację samobalansującego robota transportowego.

CZYTAJ TAKŻE: Segway – kultowy dwukołowiec – przechodzi do historii

Segway, o którym Steve Jobs, twórca Apple’a, mówił, że stanie się tak popularny jak komputer PC, a założyciel Amazona Jeff Bezos określał mianem „jednego z najbardziej znanych produktów wszech czasów”, teraz staje się zupełnie innym pojazdem. Marka postawiła bowiem na elektryczny skuter – eMoped C80. Pojazd rozwija prędkość do ponad 30 km/h i jest określany jako motorower. W praktyce jednak nim nie jest – pedały służą jedynie wygodzie jeźdźca, jako podpórka pod stopy. Po co je tam zainstalowano? Okazuje się, że producentowi chodziło o to, aby pojazd zaklasyfikowano jako e-rower (mimo tego, że jednoślad waży niemal 100 kg).

Akumulator C80 pozwala przejechać na jednym ładowaniu ok. 80 km. Pojazd odblokowuje się kartą NFC lub aplikacją w smartfonie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na koronawirusie żerują już oszuści. Giganci łączą siły

Zbierający śmiertelne żniwo wirus z Wuhan stał się wodą na młyn dla wszelkiej maści ...

Polski startup oferuje dodatkową parę oczu dla kierowców

Aplikacja WatchOut ma pomóc w bezpiecznym i sprawnym poruszaniu się po drogach. To system ...

Kina mogą zacząć działać od 6 czerwca. Multipleksy nie zdążą

Zdejmujemy restrykcje z kin i innych obiektów kulturalnych przy zachowaniu wymogów sanitarnych – poinformowali ...

Kupujesz elektronikę? Za te sprzęty zapłacisz mniej

Bez względu na to, czy kupujesz lub wymieniasz elektronikę bo lubisz, czy po prostu ...

Niespodziewana zapaść na rynku gier

Początek tego roku przyniósł spadek wydatków na gry wideo. Globalnie w styczniu przeznaczyliśmy na ...

W słuchowiskach Polska numerem 1 w Europie

Najczęściej słuchamy podcastów na Spotify, a liczba słuchaczy na tej platformie w Polsce rośnie ...