Agnieszka Stańczuk, menedżer marketingu marki Motorola w Motorola Mobility (Grupa Lenovo), podaje, że firma widzi ogromny wzrost zainteresowania swoimi produktami. Wśród funkcji, do których przykłada szczególną wagę, wymienia aparat fotograficzny i czas trwania baterii. Dla przykładu wchodząca do sklepów niedługo – Motorola One Macro – robi zdjęcia z niewielkiej odległości 2 cm. Grupa Lenovo najszybciej rośnie w obu Amerykach. W Ameryce Północnej awansowała w III kw. o dwa miejsca na czwartą lokatę.
Operatorzy komórkowi, którzy już pokazali wyniki za III kwartał br., zanotowali wzrosty przychodów z tego tytułu. Z jednej strony to efekt zmiany ich strategii i wejścia na tzw. otwarty rynek (przestają uzależniać sprzedaż telefonu od zakupu abonamentu), z drugiej wzrostu średniej ceny aparatów, które kupujemy. Ta z kolei rośnie, ponieważ jakość telefonów jest coraz wyższa, a w tym roku pojawiły się na półkach także pierwsze aparaty z 5G i składane (tzw. fold).
CZYTAJ TAKŻE: Smartfon obudowany ludzką skórą? Szokujące urządzenie
Mimo widocznego w ostatnich latach osłabienia, operatorzy komórkowi są nadal istotnym kanałem sprzedaży telefonów komórkowych i próbują odzyskiwać utracony na rzecz innych firm rynek. Nie podają szczegółowych danych o tym, ile sztuk aparatów sprzedają co kwartał, ale zmiana podejścia polegająca na tym, że nie trzeba być abonentem, aby kupić smartfon u danego telekomu, oraz rosnące ceny flagowych aparatów powodują, że notują z tego tytułu coraz wyższe przychody.
Dla przykładu Orange Polska w III kw. br. zanotował ze sprzedaży sprzętu 359 mln zł, czyli o około 7 proc. więcej niż przed rokiem. Z kolei grupa Cyfrowy Polsat, do której należy sieć komórkowa Plus, wykazała 413 mln zł, czyli aż o 26 proc. więcej niż rok wcześniej. W komentarzu do tego wyniku podała, że jest to efekt sprzedaży większej liczby urządzeń, przy jednoczesnym wzroście udziału droższych modeli. Plus w marcu tego roku wprowadził możliwość zakupu smartfonów na raty, nie uzależniając jej od wysokości abonamentu (dostaje się od operatora kartę SIM, ale nie trzeba z niej korzystać). Przychody to nie wszystko. Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający w fundacji Digital Poland, napisał na Twitterze, że wśród producentów smartfonów spoza Chin widać mniejszą chęć do partycypowania w kosztach promowania aparatów.
Globalna sprzedaż smartfonów w III kw. wzrosła o 2 proc. do 366,3 mln (wg Strategy Analytics).