Jak wynika z danych firmy analitycznej Canalys, na które powołuje się serwis The Verge, Huawei sprzedał 55,8 mln smartfonów, co oznacza spadek w skali roku o 5 proc. Jednak Samsung doznał na skutek pandemii znacznie większych strat. Dostawy jego sprzętu zmalały aż o 30 proc. do 53,7 mln egzemplarzy.
Ponad 70 proc. urządzeń Huawei sprzedał na swoim macierzystym rynku, który nie został tak mocno dotknięty pandemią jak inne regiony świata. „Nasz biznes udowodnił wyjątkową odporność w tych trudnych czasach” – napisała chińska firma w komunikacie.
CZYTAJ TAKŻE: Narkofon Escobara zabójcą Samsunga
– Jeszcze rok temu nikt nie mógłby przewidzieć takiego rozwoju sytuacji. Huawei skorzystał na szybkim odrodzeniu chińskiej gospodarki- tłumaczy Ben Stanton, starszy analityk Canalys.
Eksperci uważają jednak, że Samsung może wrócić na pozycję numer 1 po odwrocie pandemii i zwiększeniu popytu w innych krajach. Koreański producent już zapowiedział, że spodziewa się poprawy swojej sytuacji w trzecim kwartale wraz z pojawieniem się nowych modeli smartfonów. Tymczasem problemem Huawei jest odcięcie przez Amerykanów dostępu do usług Google`a.