Epokowa zmiana na rynku smartfonów. Samsung zdetronizowany

Mimo konfliktu z Waszyngtonem i odcięcia od usług Google chiński Huawei dostarczył w minionym kwartale więcej smartfonów niż dominujący dotąd Samsung.

Publikacja: 30.07.2020 10:33

Prezes Huawei Ren Zhengfei nie ma już takich powodów do radości jak kilka lat temu.

Prezes Huawei Ren Zhengfei nie ma już takich powodów do radości jak kilka lat temu.

Foto: Bloomberg

Jak wynika z danych firmy analitycznej Canalys, na które powołuje się serwis The Verge, Huawei sprzedał 55,8 mln smartfonów, co oznacza spadek w skali roku o 5 proc. Jednak Samsung doznał na skutek pandemii znacznie większych strat. Dostawy jego sprzętu zmalały aż o 30 proc. do 53,7 mln egzemplarzy.

Ponad 70 proc. urządzeń Huawei sprzedał na swoim macierzystym rynku, który nie został tak mocno dotknięty pandemią jak inne regiony świata. „Nasz biznes udowodnił wyjątkową odporność w tych trudnych czasach” – napisała chińska firma w komunikacie.

CZYTAJ TAKŻE: Narkofon Escobara zabójcą Samsunga

– Jeszcze rok temu nikt nie mógłby przewidzieć takiego rozwoju sytuacji. Huawei skorzystał na szybkim odrodzeniu chińskiej gospodarki- tłumaczy Ben Stanton, starszy analityk Canalys.

Eksperci uważają jednak, że Samsung może wrócić na pozycję numer 1 po odwrocie pandemii i zwiększeniu popytu w innych krajach. Koreański producent już zapowiedział, że spodziewa się poprawy swojej sytuacji w trzecim kwartale wraz z pojawieniem się nowych modeli smartfonów. Tymczasem problemem Huawei jest odcięcie przez Amerykanów dostępu do usług Google`a.

CZYTAJ TAKŻE: Trump: Usunięcie Huawei z brytyjskiej sieci 5G to moje dzieło

Poprzednio taka epokowa zmiana na miejscu lidera miała miejsce w 2012 roku, kiedy Samsung zdetronizował Nokię.

Jak wynika z danych firmy analitycznej Canalys, na które powołuje się serwis The Verge, Huawei sprzedał 55,8 mln smartfonów, co oznacza spadek w skali roku o 5 proc. Jednak Samsung doznał na skutek pandemii znacznie większych strat. Dostawy jego sprzętu zmalały aż o 30 proc. do 53,7 mln egzemplarzy.

Ponad 70 proc. urządzeń Huawei sprzedał na swoim macierzystym rynku, który nie został tak mocno dotknięty pandemią jak inne regiony świata. „Nasz biznes udowodnił wyjątkową odporność w tych trudnych czasach” – napisała chińska firma w komunikacie.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gadżety
Jak Quality of Service może zoptymalizować sieć domową
Gadżety
Giganci powalczą o nasze palce. Inteligentne pierścienie mają być hitem
Gadżety
To kulinarna rewolucja. Przyprawy może zastąpić niezwykłe urządzenie
Gadżety
Polska policja wchodzi do Xiaomi. Przeszukania u chińskiego producenta
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Gadżety
Nastolatki odcięte od smartfonów? Tak radykalnego pomysłu jeszcze nie było