Internauci z całego świata oburzeni reklamą nakręconą w Polsce

Południowokoreańskie przedsiębiorstwo LG, które produkuje między innymi telewizory i telefony, przeprosiło za seksistowską reklamę, która wzbudziła protesty na całym świecie. Wideo stworzone zostało przez polski oddział firmy.

Publikacja: 25.05.2020 16:55

Internauci z całego świata oburzeni reklamą nakręconą w Polsce

Foto: Twitter, LG

Reklama, która wzbudziła oburzenie internautów opublikowana została na platformie społecznościowej TikTok. Zamieszcza się tam krótkie filmy, które z założenia powinny być zabawne. Gdy w związku z pandemią koronawirusa aplikacja zyskała wielką popularność, zaczęły wykorzystywać ją także firmy, które promują tam swoje produkty.

CZYTAJ TAKŻE: Polska gra rozpętała światową burzę. Jest blokowana

Polski oddział LG, południowokoreańskiego giganta z branży elektronicznej, opublikował na platformie reklamę, która miała promować smartfona firmy. W 13-sekundowym wideo zobaczyć można mężczyznę, który bez zgody nagrywa wchodzącą po schodach kobietę ubraną w krótką spódnicę. Gdy ta orientuje się, że jest nagrywana, z oburzeniem prosi mężczyznę, aby pokazał jej swój telefon. Choć nagrywał od tyłu nogi kobiety, udaje, że robił selfie.

Internauci z całego świata ostro skrytykowali reklamę, zaznaczając, że jest seksistowska i nieprzyzwoita. Mimo że LG Polska usunęło już wideo z sieci, reklama wciąż krąży na innych portalach społecznościowych.

CZYTAJ TAKŻE: Nachalne reklamy stały się plagą. Google idzie na wojnę

„LG Polska oświadcza, iż treść niedawno opublikowanego wideo na kanale Tik Tok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics. Film nie był wcześniej akceptowany przez zespół marketingu LG Polska i dlatego został usunięty z kanału marki. LG jako firma odpowiedzialna społecznie, nie miała intencji emitować kontentu niezgodnego z normami społecznymi, ani urazić kogokolwiek. Jeśli zaś tak się stało, z góry przepraszamy” – podkreślono w oświadczeniu wysłanym do wprost.pl.

Reklama, która wzbudziła oburzenie internautów opublikowana została na platformie społecznościowej TikTok. Zamieszcza się tam krótkie filmy, które z założenia powinny być zabawne. Gdy w związku z pandemią koronawirusa aplikacja zyskała wielką popularność, zaczęły wykorzystywać ją także firmy, które promują tam swoje produkty.

CZYTAJ TAKŻE: Polska gra rozpętała światową burzę. Jest blokowana

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gadżety
Jak Quality of Service może zoptymalizować sieć domową
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Gadżety
Giganci powalczą o nasze palce. Inteligentne pierścienie mają być hitem
Gadżety
To kulinarna rewolucja. Przyprawy może zastąpić niezwykłe urządzenie
Gadżety
Polska policja wchodzi do Xiaomi. Przeszukania u chińskiego producenta
Gadżety
Nastolatki odcięte od smartfonów? Tak radykalnego pomysłu jeszcze nie było