Reklama, która wzbudziła oburzenie internautów opublikowana została na platformie społecznościowej TikTok. Zamieszcza się tam krótkie filmy, które z założenia powinny być zabawne. Gdy w związku z pandemią koronawirusa aplikacja zyskała wielką popularność, zaczęły wykorzystywać ją także firmy, które promują tam swoje produkty.

CZYTAJ TAKŻE: Polska gra rozpętała światową burzę. Jest blokowana

Polski oddział LG, południowokoreańskiego giganta z branży elektronicznej, opublikował na platformie reklamę, która miała promować smartfona firmy. W 13-sekundowym wideo zobaczyć można mężczyznę, który bez zgody nagrywa wchodzącą po schodach kobietę ubraną w krótką spódnicę. Gdy ta orientuje się, że jest nagrywana, z oburzeniem prosi mężczyznę, aby pokazał jej swój telefon. Choć nagrywał od tyłu nogi kobiety, udaje, że robił selfie.

Internauci z całego świata ostro skrytykowali reklamę, zaznaczając, że jest seksistowska i nieprzyzwoita. Mimo że LG Polska usunęło już wideo z sieci, reklama wciąż krąży na innych portalach społecznościowych.

CZYTAJ TAKŻE: Nachalne reklamy stały się plagą. Google idzie na wojnę

„LG Polska oświadcza, iż treść niedawno opublikowanego wideo na kanale Tik Tok była niezgodna ze standardami i polityką komunikacyjną LG Electronics. Film nie był wcześniej akceptowany przez zespół marketingu LG Polska i dlatego został usunięty z kanału marki. LG jako firma odpowiedzialna społecznie, nie miała intencji emitować kontentu niezgodnego z normami społecznymi, ani urazić kogokolwiek. Jeśli zaś tak się stało, z góry przepraszamy” – podkreślono w oświadczeniu wysłanym do wprost.pl.