Pierwszy prototyp przezroczystego telewizora w technologii OLED japoński koncern pokazał już w 2016 roku. Można go było zobaczyć tylko na specjalistycznych pokazach oraz targach technologicznych, m.in. CES 2016 w Las Vegas. W tym roku firma zaprezentowała go na pokazie we Frankfurcie na specjalnej konwencji koncernu. Ten model nie ma na razie ani nazwy, ani ceny.

""

… I po wyłączeniu.

cyfrowa.rp.pl

Telewizor, kiedy nie jest używany, jest zupełnie niewidoczny i może służyć, jako okno, albo zabudowa regału czy witryny

Telewizor, kiedy jest włączony wygląda i działa jak zwykły telewizor. Po wyłączeniu zamienia się w przezroczystą, lekko przydymioną taflę szkła z dwoma półkami zamontowanymi z tyłu. Wygląda jak przeszklona witryna. Obsługa telewizor odbywa się za pomocą pilota, gestów lub poleceń głosowych. Panasonic twierdzi, że przezroczyste telewizory to przyszłość branży.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizory wielkie i wciąż nienasycone

To nie pierwszy „znikający” telewizor. W 2018 roku taki model pokazał koreański Samsung. Telewizor, kiedy nie jest używany, jest zupełnie niewidoczny i może służyć, jako okno, albo zabudowa regału czy witryny. Po wyłączeniu po telewizorze pozostaje tylko cienka ramka okalająca ekran. Telewizor nazwano „The Window”, a producent zapewnia, że może pełnić funkcję okna.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizory OLED szybko tanieją

Wcześniej koncern przedstawił telewizor z trybem ambient, który imituje efekt przezroczystości przez wyświetlanie w tle wzoru ściany.

Ze znikającymi telewizorami eksperymentuje także koncern LG, który już w tym roku planuje wprowadzić do sprzedaży rolowany telewizor OLED, który może częściowo lub całkowicie zwinąć i schować się w prostokątnym pudełku.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizor zwijany w rulon i robot do pieczenia chleba, czyli nowinki z Las Vegas

Jedynym mankamentem przezroczystych telewizorów jest to, że nie dają one idealnie ostrego, najwyższej jakości obrazu, mimo, że Panasonic zapewnia, że jego telewizor może również wyświetlać obraz w rozdzielczości Full HD. Są jednak w stanie zaoferować nowe doświadczenia użytkowe i stylistyczne.